Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Winterbanden en sneeuwkettingen op 19" velgen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Winterbanden en sneeuwkettingen op 19" velgen

    Hi, net vorige week mijn A4 avant S-line edition uit 2019 opgehaald met fraaie 19" velgen. Nu ga ik over een maand op wintersport en wil toch nog graag winterbanden en sneeuwkettingen geregeld hebben. Vanuit mijn leasecontract heb ik recht op winterbanden, maar zij (Pon dealer) geven aan dat dit nog wel eens lastig kan worden.

    Wat is jullie ervaring, is het toch mogelijk om op mijn huidige velg winterbanden met optioneel sneeuwkettingen te gebruiken? Of zou ik een aparte set 18 of 17" velg erbij moeten nemen? Zou dat laatste wel erg vervelend vinden omdat je dan een groot deel van het jaar op niet die mooie sloffen rijdt

    Overigens in 20 jaar nog nooit sneeuwkettingen gebruikt, maar wil niet graag het risico lopen van had ik maar toch...

  2. #2
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: Winterbanden en sneeuwkettingen op 19" velgen

    Kijk eens wat er in je gebruikershandleiding staat. Waarschijnlijk kunnen er geen (gewone) sneeuwkettingen bij de 19". Bij 18" is het al twijfelachtig en zal je kettingen met platte schakels (7 mm.) moeten toepassen. Dit verhaal hoort bij een A5, maar bij een A4 zal het mogelijk niet anders zijn. Ik heb daarom mooie lichtmetalen 18" velgen (origineel Audi) met winterbanden aangeschaft via Marktplaats. Reken op circa € 1.000 voor een 2e hands set met goed profiel. Let wel op: Voor winterbanden is 5 mm. de grens en de banden moeten niet te oud zijn.

    Toevoeging: 18" met 245/40 banden.
    Laatst gewijzigd door meeuw; 06-02-20 om 09:58.

  3. #3
    Thunderflash's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Winterbanden en sneeuwkettingen op 19" velgen

    Ik rij ook in een A4 Avant S-line (B9). Ik heb via internet een originele 17 inch winterset, alu velgen + winterbanden, op de kop getikt voor €800. Volgens de gebruikershandleiding moest ik voor deze wielen sneeuwkettingen met een platte schakel hebben. Voor 19 inch wielen zou het inderdaad wel eens lastig worden om de juiste sneeuwkettingen te vinden.
    Audi A1 Sportback Pro Line S, 1.2 TFSI, 86pk
    Audi A4 Avant S-Line, 2.0 Tdi, 190pk, Mondscheinblau

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •