Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Mobiel netwerk niet aanwezig...

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Mobiel netwerk niet aanwezig...

    Zijn er Audi A4 gebruikers van modeljaar 2020, mijn audi is van oktober 2019, die een foto willen maken van de MMI Verbindingsinstellingen pagina. Ik zie daar bij mij:

    Bluetooth
    WLAN
    Datapakketten

    mijnAudi A4.jpg

    Mijn vraag is of ik iets mis? Ik heb foto's gezien dat er op deze pagina ook MOBIEL NETWERK moet staan... En als dat zo is dan mis ik deze klaarblijkelijk en is dat de reden dat de auto nauwelijks online is. Reisdoel vanuit de App naar auto sturen niet mogelijk evenals vergrendelen/ontgrendelen.

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Mobiel netwerk niet aanwezig...

    Je gebruikt een e-sim en deze geeft, zover ik weet, geen mobiel netwerk aan. Zo aan je LTE logo te zien heb je goed bereik ten tijde dat je de foto maakte. Mobiel netwerk zul je alleen zien als je een eigen sim gebruikt,
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mobiel netwerk niet aanwezig...

    Hier foto's van mijn Audi A4 geleverd in 2020.
    Connectie via WLAN hotspot maken werkt opzich maar ik kan geen data downloaden. Dit heb ik wel gekend dus weet nog niet wat er is veranderd.
    Ik heb vlak na afsluiten van mijn auto wel via myAudi contact met mijn A4, na 15-30 minuten niet meer. Ik heb vergrendelen/ontgrenden meerdere keren kunnen doen maar niet altijd.
    Ik heb contact met Audi support hierover maar nog geen oplossing.
    Een route downloaden naar mijn auto gaat wel goed en duurt <5 seconde.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door JohannesP; 25-03-20 om 15:07.

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mobiel netwerk niet aanwezig...

    Schakel je datamodule eens uit. Sluit je auto af en kom na 30 minuten weer terug en schakel dan de datamodule weer in.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mobiel netwerk niet aanwezig...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5R8 Bekijk Berichten
    Je gebruikt een e-sim en deze geeft, zover ik weet, geen mobiel netwerk aan. Zo aan je LTE logo te zien heb je goed bereik ten tijde dat je de foto maakte. Mobiel netwerk zul je alleen zien als je een eigen sim gebruikt,
    Dat laatste betwijfel ik. In de vervangendvervoer Audi A1 met MIB3 platform was WEL het mobiel netwerk zichtbaar. Bovendien zie je een klein plus teken boven de E van LTE. Zie foto.

    IMG_461.jpg


  6. #6
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mobiel netwerk niet aanwezig...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanVWnaarAUDI Bekijk Berichten
    Dat laatste betwijfel ik. In de vervangendvervoer Audi A1 met MIB3 platform was WEL het mobiel netwerk zichtbaar. Bovendien zie je een klein plus teken boven de E van LTE. Zie foto.

    IMG_461.jpg
    Ik heb anders ook geen mobiel netwerk tussen mijn verbindingsinstellingen.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mobiel netwerk niet aanwezig...

    Het reisdoel menu bestaat in mijn auto uit drie tegels zoals op de foto. Ik vraag me oprecht af waar het reisdoel blijft als je via de Audi-App een reisdoel naar de auto stuurt...
    Inloggen met MyAudi Account is sowieso onmogelijk in de auto. Mislukt, probeer het later nog een keer... Ook de dealer krijgt dat niet voor elkaar. Fijne voorsprong door techniek ervaring... Alweer bijna een halfjaar verder...

    IMG_0643.jpg
    Laatst gewijzigd door VanVWnaarAUDI; 25-03-20 om 14:52.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mobiel netwerk niet aanwezig...

    Kijk ook even op https://my.audi.com/vehicle/functions/. Bij mij staat alles aan behalve 2 items van myNetwork.
    Audi connect 3.jpgAudi connect 2.JPGAudi connect 1.jpg

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mobiel netwerk niet aanwezig...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohannesP Bekijk Berichten
    Kijk ook even op https://my.audi.com/vehicle/functions/. Bij mij staat alles aan behalve 2 items van myNetwork.
    Audi connect 3.jpgAudi connect 2.JPGAudi connect 1.jpg
    Zojuist alle voertuig functies gecontroleerd en zie dat ALLES aan staat. Ook in MyNetwork.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mobiel netwerk niet aanwezig...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5R8 Bekijk Berichten
    Ik heb anders ook geen mobiel netwerk tussen mijn verbindingsinstellingen.
    Ik weet niet in welke auto je rijdt maar als dat een SQ5 is dan zit daar een MIB 2 platform in. Deze is niet te vergelijken met een MIB 3 zoals in de nieuwe A6 en A4. MIB 2 heeft andere hardware en software aan boord.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mobiel netwerk niet aanwezig...

    Meer ervaring opgedaan: Het lijkt dat na meerdere updates er een periode komt waarin de auto niet reageert op aanvraag voor updates. Een dag later (auto niet geopend/gebruikt) krijg ik wel enkele updates en kan ik de auto ontgrendelen/vergrendelen. Maar op een gegeven moment (na +- 5-10 goede updates) krijgt ik weer een foutmelding (voertuig status kon niet worden opgeroepen) en geen updates.
    Na het openen van mijn auto en aan/uit knop ingeschakeld (niet starten) volgt er weer een update.
    Soms krijg ik ook de melding via MyAudi App: ter bescherming van de voertuigaccu is slechts een beperkt aantal updates mogelijk als het contact is uitgeschakeld.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mobiel netwerk niet aanwezig...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohannesP Bekijk Berichten
    Meer ervaring opgedaan: Het lijkt dat na meerdere updates er een periode komt waarin de auto niet reageert op aanvraag voor updates. Een dag later (auto niet geopend/gebruikt) krijg ik wel enkele updates en kan ik de auto ontgrendelen/vergrendelen. Maar op een gegeven moment (na +- 5-10 goede updates) krijgt ik weer een foutmelding (voertuig status kon niet worden opgeroepen) en geen updates.
    Na het openen van mijn auto en aan/uit knop ingeschakeld (niet starten) volgt er weer een update.
    Soms krijg ik ook de melding via MyAudi App: ter bescherming van de voertuigaccu is slechts een beperkt aantal updates mogelijk als het contact is uitgeschakeld.
    In mijn voertuig heb ik nog nooit een update ontvangen van wat dan ook... De navigatiedatabase is van mei 2019 als ik het software partnummer mag geloven:
    V03959806QK_P0220_EU_2019.05

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •