Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Sinds enkele weken geleden is voor het eerst, sinds de levering van de auto in oktober 2019, de navigatiedatabase vernieuwd via de LTE datalijn van de auto. Ik reed tot voor kort rond met een kaart van mei 2019. Vandaag kreeg ik een update via LTE en de navigatiedatabase heeft nu de software partnummer: V03959808EN_P0383_EU_Q220.

  2. #22

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    EINDELIJK. Vorige week vrijdag de lang verwachte update voor de MMI geïnstalleerd. Bijna alles werkt eindelijk. Alleen de spraakbediende Google functie werkt maar half. Ik moet nu weer terug. Er moet een DIS gemaakt worden zodat het probleem kan worden voorgelegd aan Pon en daarna naar Audi. Wat een gezeik. Maar eindelijk wel wat stappen vooruit. Dan maar schrijven Ipv spreken. Wel onveiliger maar dat werkt iig wel

  3. #23
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Welke softwareversie heb je nu?
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Sinds 30 juni trotse bezitter van de A4 Avant 2020 model en bij het wegrijden uit de showroom ook de problemen met de MMI.

    Uiteindelijk is deze terug geweest op een donderdag voor de update, echter de geleverde USB vanuit Audi pakte niet. De dag erna met een nieuw geleverder USB stick hetzelfde probleem. Advies van PON, koop een lege USB en kopieer daar de inhoud naartoe. En zowaar, dat werkte.
    Op dit moment rijd ik met versie 3281 en ik moet zeggen dat de problemen van het uitloggen, zwarte schermen, geen zenderlogo's en het niet kunnen verzenden van locaties naar de auto hiermee opgelost zijn.

    Rijd nu een week met deze update en geen van de problemen hebben zich sinds die tijd voorgedaan.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Lightbulb Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    In de App kreeg ik de melding dat rond deze periode de MyConnect diensten. Inloggen zal evenmin werken:

    "Van 7 tot en met 12 augustus 2020 worden technische ontwikkelingen geïmplementeerd in de systemen van myAudi. Gedurende deze periode zullen de systemen niet beschikbaar zijn bij het inloggen, registreren en gebruik van de myAudi connect services:

    myAudi login: niet beschikbaar op 10 augustus 2020 tussen 9.00 uur en 22.00 uur (UTC+2)
    myAudi registratie: niet beschikbaar tussen 7 augustus 2020 (13.00 uur UTC+2) en 10 augustus 2020 (22.00 uur UTC+2)
    Voertuig-login: niet beschikbaar tussen 10 augustus 2020 (9.00 uur UTC+2) en 12 augustus 2020 (22.00 uur UTC+2)"


  6. #26
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Stilte in dit topic. Betekent goed nieuws? Bij mij in ieder geval wel. Na de laatste update werkt tot nu toe alles naar behoren voor 99% van de tijd.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    50
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Inderdaad, 2 software updates gehad bij de dealer en sindsdien geen enkel probleem meer gehad. MMO werkt goed en ook de koppeling van de audi app loopt als een zonnetje

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Kan het alleen maar bevestigen, het werkt heel goed tegenwoordig. Heel soms laat de verbinding nog op zich wachten en duurt het enkele minuten voordat de navigatie "online" is - maar het belangrijkste is dat het werkt en indien nodig terug komt als de verbinding weg was. Het enige wat echt niet werkt is als ik mijn auto heb geparkeerd in een ondergrondse parkeergarage waar absoluut geen data verkeer mogelijk is (hetgeen bij mijn werk het geval is). Zelfs als ik dan in de "buitenlucht" ben, komt de MMI er vaak (soms dus wel) niet uit met mijn profiel en de online data. In dat geval rij ik óf met een gast account óf mijn eigen account waar alle instellingen weg zijn (bij een herstart komen ze dan wel terug). Opvallend is ook dat de MMI er pakweg 10 minuten voor nodig heeft om op dit punt te komen. Je zou denken dat kan sneller ... Overall, zeer tevreden (zie ook mijn update review op Autoweek https://www.autoweek.nl/reviews/arti...business-2019/ )

  10. #29
    mplatvoet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neokA4 Bekijk Berichten
    Kan het alleen maar bevestigen, het werkt heel goed tegenwoordig. Heel soms laat de verbinding nog op zich wachten en duurt het enkele minuten voordat de navigatie "online" is - maar het belangrijkste is dat het werkt en indien nodig terug komt als de verbinding weg was. Het enige wat echt niet werkt is als ik mijn auto heb geparkeerd in een ondergrondse parkeergarage waar absoluut geen data verkeer mogelijk is (hetgeen bij mijn werk het geval is). Zelfs als ik dan in de "buitenlucht" ben, komt de MMI er vaak (soms dus wel) niet uit met mijn profiel en de online data. In dat geval rij ik óf met een gast account óf mijn eigen account waar alle instellingen weg zijn (bij een herstart komen ze dan wel terug). Opvallend is ook dat de MMI er pakweg 10 minuten voor nodig heeft om op dit punt te komen. Je zou denken dat kan sneller ... Overall, zeer tevreden (zie ook mijn update review op Autoweek https://www.autoweek.nl/reviews/arti...business-2019/ )
    Ik heb sinds september een A4 Avant van november 2019 overgenomen van een collega. Ik kan al vanaf het begin me niet aanmelden op de MMI met mijn myAudi account. Ik ben wel de hoofdgebruiker maar om de mobiele app te kunnen gebruiken moet je zijn aangemeld. Ik heb inmiddels al veel geprobeerd: PIN reset, wachtwoord reset, compleet nieuw account aanmaken (en laten koppelen door de dealer) etc etc. maar zodra ik me wil aanmelden met het myAudi account dan meldt de auto dat er iets is misgegaan en ik het later nog maar eens moet proberen. Versie is 3281. De dealer is door de ideeen heen.... herkent iemand dit?

  11. #30
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Reset via Audi Duitsland? Zie ik hier ook vaker langskomen.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2024
    Leeftijd
    36
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Ik heb helaas hetzelfde probleem, alles werkt prima behalve de navigatie. Hij start helemaal niet op.
    Is dit alleen op te lossen door een software update of zijn er nog andere zaken te proberen?
    Zie screenshots.
    Is een audi a4 van 2020. Heb de auto nog geen week, maar dealer zegt dat er geen navigatie op zit maar ik betwijfel dit.
    Of moet ik hiervoor een on demand navigatie abonnement voor nemen?

    Alvast bedankt.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  13. #32
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Kijk eens bij info mmi, daar staat bij welke jaar de kaarten zijn.
    Als er Navi op zit.

    Of op de app van Audi.
    Daar staat een lijst van opties van je auto.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2024
    Leeftijd
    36
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    In de app staat MMI navigatie plus dus moet erop zitten.
    Is een leaseauto geweest maar volgens mij zijn de kaarten nog nooit geüpdatet.
    Ik heb via my audi account aangemaakt kan gratis kaartupdate 2024 downloaden, dat is proberen via USB te installeren.
    To be continued.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2024
    Leeftijd
    36
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Heb geprobeerd de update uit te voeren maar krijg foutmelding "de updategegevens zijn niet leesbaar". Enig idee wat ik fout doe?
    Heb het op een lege USB Stick gezet en 1 op 1 van de Audi site gehaald.
    Heb trouwens volgende versie:

    Software version
    3385

    MMI software version
    release-33-11.2-MLB-AS-2025-SNAPSHOT-15.06.2020-16:35:05

    Media driver
    CL35_MIB3H_AU_ER_G4x_2002403PROD-1

    Gracenote database
    Region=EUROPE-Version=6

    Hardware
    H8W2035043

    Software version
    MHI3_ER_AU_P3385

  16. #35

    Standaard MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Zoals hier in het topic al gemeld, andere usb stick proberen. (FAT32)

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Peeet; 14-02-24 om 21:35.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2024
    Leeftijd
    36
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Na harde reset werkte de USB stick wel, laatste kaartupdate succesvol geïnstalleerd.
    Nu heb ik alleen het volgende probleem, bij de versie informatie staat bij navigatiedatabase een streep. Volgens mij moet hier een nummer staan.
    Als ik de navigatie wil starten krijg ik foutmelding de navigatiedatabase is niet beschikbaar. Zie foto's. Nog enig idee wat ik kan proberen?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •