Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 36

Onderwerp: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

  1. #1

    Standaard MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Ik ben sinds 29-2 de trotse bezitter van een A4 limousine 40TFSI Launch edition Business. Vanaf dag 1 functioneerd mijn MMI Nav niet. 3 weken geleden teruggeweest voor een software updat. Nu werkt de spraakbediening wel, maar er mankeert altijd iets. Of de sateliet weergave doet het niet, of wel op mijn scherm maar niet tussen mijn stuur, dan is verkeer niet online, maar is er wel lte internet, dan zijn mijn favorieten weer weg, dan is mij hele navigatie historie weer weg. Soms, tot op heden 4x 1 dag, werrkt echt alles. Maar dat zijn uitzonderingsdagen. De dealen doet zijn best, maar Audi zelf laat het enorm afweten. Hoe moeilijk kan het zijn om een navigatie draaiend te krijgen .

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Lekker aan de dealer overlaten, daarvoor heb je een nieuwe auto. Als ze er niet uitkomen is er de importeurswerkplaats.
    Laatst gewijzigd door tom; 28-04-20 om 16:25.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    We geven elkaar de hand. Bij mij net zo. Nu al 12 dagen geen data verbinding meer - er is wel een actieve verbinding. Het wegvallen van instellingen is regelmaat. Niet alleen voor de navigatie (kijk maar eens naar je aanpassingen in de sound, meldingen op het scherm enz). Het grappige (nou ja...) is dat de Gast (lokale) gebruiker daar helemaal geen last van heeft. Mijn theorie is dat dit komt omdat de Gast alles opslaat in de auto en bij de "MyAudi Connect" accounts het ergens van het internet (bij Audi) wordt opgehaald. En dat faalt heel vaak, en daarmee gaan de instellingen verloren.
    Het is echt een prachtige auto, zondermeer, maar de connectiviteit is niet de reden om 'm te kopen.
    Ik krijg morgen een MMI update (moet ie voor naar de dealer...) die veel zou moeten verhelpen, zal eens vragen of ik de release notes kan krijgen.

  4. #4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Die van mij is geleverd begin maart met firmware 3248 ipv 29..

    Tot nu toe werkt alles. Mijn collega had zijn A4 in januari met een firmware 29 en heeft ook die klachten die jullie hier noemen. Hij werd er gek van. Die van hem heeft vorige week Een update gehad en alles werkt.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Mijn A4 Avant is weer thuis. Een week in een A3 Sport mogen rijden, dit is het verhaal van de dealer:

    Er moesten twee updates worden geinstalleerd (1 update duurt ongeveer 1,5 uur...), na de tweede update werkte het MMI systeem totaal niet meer. In overleg met "de fabriek" is daarom besloten om de volledige MMI 'regeleenheid' (ik noem het de 'computer') te vervangen. Dat onderdeel liet enkele dagen op zich wachten. Daarna deed de MMI het wel, de auto had echter geen data overdracht. Daar is nog een update voor gedaan. Toen werkte het wel weer. Voor de zekerheid heeft de dealer de auto nog een dagje gehouden om het de dag erna nogmaals te proberen.

    Mijn A4 '2020' was een van de eerste in Nederland, in 2019 gebouwd. Volgens de dealer een geluk, omdat voor die auto's een update beschikbaar is. Volgens hem is er voor nieuwe A4's die problemen hebben nog geen oplossing.

    Wat mij opvalt is dat ik nu allerlei nieuwe functies heb - die andere forumleden volgens mij al hadden - zoals het verzenden van bestemmingen vanaf de telefoon naar de auto. Spraakmelding dat de telefoon nog in de auto ligt, uitgebreidere weersvoorspelling. En eindelijk ondersteunt de auto ook USB sticks groter dan 2Gb. Bovenalles is de MMI duidelijk sneller geworden. Of het allemaal stabieler is, dat zullen we de komende periode zien

    Kan niet anders zeggen dan dat de dealer zich veel moeite heeft gedaan.


  6. #6

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Eerder melde ik dat mijn systeem goed werkte met software versie 3248.
    Sinds een week heb ik verbindingsproblemen. Tevens heeft mij app sinds 29 mei geen verbinding met de wagen gehad!

    Geheugen van thuis en werkbaars zijn eruit en tevens de recente adressen.
    Normaal als je het systeem start staat er in het scherm. Verder en andere gebruiker.
    Dat staat er nu niet meer. Ik kan er niet meer in als hoofdgebruiker. Google earth doet het ook niet meer.
    Om te controleren of de auto verbinding heeft gaf de dealer aan naar het SOS knopje op de hemel te kijken. Als deze groen is is er gewoon verbinding volgens hun. Anders zou deze rood zijn!

    Zijn er meerdere gebruikers die Na een lange tijd goed werken en niet werkend systeem hebben?

  7. #7

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Gisteren onze A4 opgehaald bij de dealer met versie 3248.
    Zelfde probleem als velen hier hebben. Kan niet inloggen op mmi voor Audi Connect. Myaudi app toont wel gegevens over de wagen zoals deurvergrendeling en of de ramen op staan maar op de MMI zelf kan ik niet inloggen.
    Ik krijg steeds de melding dat het momenteel niet mogelijk is. En dat ik op een later moment opnieuw moet proberen.
    Staat nochtans opnde laatste versie.
    COMING SOON: A4 B9 Facelift Avant (2020) S-Line 2.0TFSI S-tronic
    A6 2.0 TDI Oolong Grey - KW V1 Coilover - Dynamic LED - MIB II
    A4 1.9 TDI Ocean Blue - Air Ride - Bi Xenon retrofit

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Eerder berichtte ik dat mijn MMI volledig is vervangen, daarna werkte alles uitstekend. Tot een week geleden de melding kwam dat de hoofdgebruiker al langere tijd niet was ingelogd. Sindsdien kan ik niet meer inloggen. Als je dat niet doet, werkt de app - uiteraard - ook niet. Audi heeft dit gewoonweg niet onder controle. Zoals de dealer zei: "MMI in de A4 is een groot experiment"... maar ja dat zeggen ze pas nadat je de showroom bent uitgereden hahahaha. Verder een top auto!

  10. #9
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Ik heb helaas ook dezelfde problemen, maar niet continue. Ook versie 3248.

    Het systeem lijkt gewoon heel instabiel te zijn. Ik heb altijd LTE verbinding, dat wel. Maar verder... Weken lang geen satellietbeeld gehad, geen online verkeersinfo. Een aantal malen spontaan als hoofdgebruiker opnieuw moeten inloggen. Soms moet je dit een paar keer opnieuw proberen. Dan weer dagenlang alles prima, niks aan de hand. Deze week werkt tot nu toe alles.

    Opvallend is hierbij wel dat de myAudi app altijd kuren lijkt te vertonen. Statusupdate van de auto heeft het wekenlang niet gedaan. Nu ineens weer wel, maar dan eigenlijk alleen als ik die dag met de auto gereden heb. Zodra de auto geparkeerd staat en afgesloten is, is er geen statusupdate meer te krijgen.

    Mijn dealer is op zich erg hulpvaardig. Zowel Service als verkoopleider Audi zijn erin gedoken, maar helaas komen die ook niet verder. Er wordt met de vinger naar Audi Duitsland gewezen.

    Vandaag een officiële klacht ingediend bij Audi NL (Pon), eigenlijk tegen beter weten in. Duidelijk gemaakt dat ik minimaal verwacht dat het 3-jarig Audi Connect abonnement kosteloos verlengd wordt na afloopdatum. Abonnement loopt nu vrolijk door, terwijl er vrijwel niets van de Connect diensten (stabiel) werkt.

    Al met al een erg teleurstellend onderdeel van de facelift, zeker gezien ik bij de pre-facelift geen enkel probleem heb ondervonden in 4 jaar tijd.
    Laatst gewijzigd door Skyline737; 25-06-20 om 16:14.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    Ik heb helaas ook dezelfde problemen, maar niet continue. Ook versie 3248.

    Het systeem lijkt gewoon heel instabiel te zijn. Ik heb altijd LTE verbinding, dat wel. Maar verder... Weken lang geen satellietbeeld gehad, geen online verkeersinfo. Een aantal malen spontaan als hoofdgebruiker opnieuw moeten inloggen. Soms moet je dit een paar keer opnieuw proberen. Dan weer dagenlang alles prima, niks aan de hand. Deze week werkt tot nu toe alles.

    Opvallend is hierbij wel dat de myAudi app altijd kuren lijkt te vertonen. Statusupdate van de auto heeft het wekenlang niet gedaan. Nu ineens weer wel, maar dan eigenlijk alleen als ik die dag met de auto gereden heb. Zodra de auto geparkeerd staat en afgesloten is, is er geen statusupdate meer te krijgen.

    Mijn dealer is op zich erg hulpvaardig. Zowel Service als verkoopleider Audi zijn erin gedoken, maar helaas komen die ook niet verder. Er wordt met de vinger naar Audi Duitsland gewezen.

    Vandaag een officiële klacht ingediend bij Audi NL (Pon), eigenlijk tegen beter weten in. Duidelijk gemaakt dat ik minimaal verwacht dat het 3-jarig Audi Connect abonnement kosteloos verlengd wordt na afloopdatum. Abonnement loopt nu vrolijk door, terwijl er vrijwel niets van de Connect diensten (stabiel) werkt.

    Al met al een erg teleurstellend onderdeel van de facelift, zeker gezien ik bij de pre-facelift geen enkel probleem heb ondervonden in 4 jaar tijd.
    Ik rijd sinds oktober 2019 in mijn A4 Avant rond en herken alle problemen die jullie beschrijven. Het is wel iets verbeterd sinds de software 3248 is uitgebracht ipv de 3174 waarmee de auto was uitgerust. Vorige week kreeg ik de eerste navigatie update "over the air", dus via LTE, sinds de auto afgeleverd is. Er zat een kaart van mei 2019 voodat ik de update via LTE kreeg. Een weerbericht opvragen doet het meestal niet en als deze het wél doet duurt dat héél lang... Ik vind de snelheid van de LTE verbinding traag waardoor de GoogleEarth overlay zeer regelmatig verbrokkelt tot een abstract landschap. Regelmatig word ik uit mijn auto gezet als hoofdgebruiker.... Ook ik ben zéér teleurgesteld in deze "voorsprong door techniek" ervaring...

    Abstract.jpg

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Ik lees vanuit een Engels 'Massive IT Failure Affects All Audi 2020 A4 vehicles' topic dat software versie 3281 uitgerold is.

    https://www.audi-sport.net/xf/thread...hicles.411321/
    Laatst gewijzigd door VanVWnaarAUDI; 01-07-20 om 09:33.

  13. #12
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Goede tip. Ik zal mijn dealer informeren 8 juli. Dan gaan we voor de terugroepactie van de starterdynamo. Kunnen ze meteen kijken of deze update beschikbaar is.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    Goede tip. Ik zal mijn dealer informeren 8 juli. Dan gaan we voor de terugroepactie van de starterdynamo. Kunnen ze meteen kijken of deze update beschikbaar is.
    Dit is een post van een forumlid uit Engeland van gisteren waarbij de 27H2 terugroepactie is uitgevoerd en de auto ook MMI versie 3281 heeft gekregen:

    Car was in the dealers yesterday , Software update took a long time so was left overnight . Collected this morning and everything good so far .. (Car also had the starter alternator replaced as part of a recall) March 2020 A4 2.0 BE
    Software is now 3281

    Fingers Crossed, but all seems well .

  15. #14
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Dank voor de extra info. Ik neem alvast contact op met de dealer, zodat ze extra tijd inplannen om ook de software update te doen.

    Ik zal uiteraard laten weten of er daarna verbetering is.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    50
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    tijdens de reparatie van de terugroepactie vroeg ik naar de stand van zaken mbt MMI problemen. De medewerker vertelde mij dat de problemen zo groot waren dat er ipv een software update een terugroepactie zal gaan komen, met wellicht ook hardware vervanging.. Of het waar is, de tijd zal het leren....

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Angry Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelK Bekijk Berichten
    tijdens de reparatie van de terugroepactie vroeg ik naar de stand van zaken mbt MMI problemen. De medewerker vertelde mij dat de problemen zo groot waren dat er ipv een software update een terugroepactie zal gaan komen, met wellicht ook hardware vervanging.. Of het waar is, de tijd zal het leren....
    Dat is hard nodig. Want ondanks dat er een verbetering is opgetreden sinds de MMI software van versie 3174 naar 3248 is opgewaardeerd zitten er nog diverse problemen in. Het uitloggen als hoofdgebruiker uit je eigen auto en de datasnelheid van de LTE verbinding is ook regelmatig slecht waardoor de Google Earth kaart als een abstract landschap wordt weergegeven... Absoluut GEEN voorsprong door techniek ervaring

    IMG_0491.jpg
    Laatst gewijzigd door VanVWnaarAUDI; 02-07-20 om 12:51.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    De medewerker vertelde mij dat de problemen zo groot waren dat er ipv een software update een terugroepactie zal gaan komen, met wellicht ook hardware vervanging..
    Bij mij is dus de hardware vervangen, de hele (MMI) eenheid is er uitgehaald (de processor, dus niet het scherm natuurlijk).
    Ik ben nu weer een tijdje verder en heb allerlei updates gekregen, met name kaart updates. Toevallig is in deze regio een totaal nieuwe weg aangelegd, en die staat er nu ook netjes op.

    De melding dat ik lang niet meer ingelogd ben als hoofdgebruiker heb ik nog zelden, sinds ik de telefoon eerst koppel en de Audi app open.
    En als de melding hardnekkig is, dan begin ik gewoon met rijden en verdwijnt deze vanzelf - dan ben ik alsnog aangemeld.

    Sowieso heb ik het idee dat pas later (en dat kun je dan traag noemen) zaken gesynchroniseerd worden. Als je start zijn er nog geen recente bestemmingen en ook via de app verstuurde bestemmingen komen pas enkele minuten na de start binnen in de auto (het werkt verder wel).

    Ach ja, toevallig deze middag een afspraak met een collega die een volledig nieuwe Tesla rijdt. Ik had mooi op mijn (3D) navigatie rode wegen rondom onze bestemming staan en ik werd omgeleid. De Tesla stuurde hem gewoon de file in, die "wist" nergens van ...

    Ik ga mijn review bij Autoweek eens actualiseren

  19. #18
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Het zou mij verbazen als het aan de hardware in de auto zelf ligt. Het lijkt er sterk op dat de verbinding zelf gewoon ruk is. Dan vermoed ik dat het eerder ligt aan de servers van onze vrienden van Audi AG.

    Maar goed, we gaan het zien. Misschien dat versie 3281 weet wat verbeteringen laat zien. Mijn dealer gaat kijken of de update beschikbaar is tijdens het werk van de terugroepactie van de startergenerator 8/9 juli. Ze hebben alvast wat extra tijd ingepland. Ben benieuwd.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Wink Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    Het zou mij verbazen als het aan de hardware in de auto zelf ligt. Het lijkt er sterk op dat de verbinding zelf gewoon ruk is. Dan vermoed ik dat het eerder ligt aan de servers van onze vrienden van Audi AG.

    Maar goed, we gaan het zien. Misschien dat versie 3281 weet wat verbeteringen laat zien. Mijn dealer gaat kijken of de update beschikbaar is tijdens het werk van de terugroepactie van de startergenerator 8/9 juli. Ze hebben alvast wat extra tijd ingepland. Ben benieuwd.
    Het lijkt er wel op alsof alle A4's 2020 bij Mazda aan de server gehangen zijn of zo want wat is het traag... Ik heb nu MMI 3248 software. Een hele verbetering t.o.v. de 3174 versie want daarmee had ik zelden of nooit GoogleEarth overlay kaarten. Ook kon ik NIET inloggen met m'n MyAudi account in mijn eigen auto. Mislukt, probeer het later nog een keer was het met de 3174 versie. Gaat nu veel beter. Ik word er nog steeds uitgeknikkerd maar kan via de gastgebruiker weer inloggen met MyAudi als hoofdgebruiker voor een paar dagen. GoogleEarth springt binnen een paar seconde in beeld na starten auto dus dat werkt goed. Echter door de matige LTE datasnelheid is de resolutie van de satelliet beelden regelmatig wazig (zie eerder geposte foto's). Ook werkt het opvragen van een weerbericht zeer regelmatig NIET (mislukt, probeer het later nogmaals) en soms na heeeeel lang wachten wel. Terwijl ik met een leen A1 met MIB3 platform binnen 3 seconde een weerbericht kan opvragen. Dus het kan wel!!!!!!
    Laatst gewijzigd door VanVWnaarAUDI; 03-07-20 om 10:51.

  21. #20
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Navigatie functioneert niet naar behoren

    Ik heb precies hetzelfde met ook versie 3248.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •