Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 159

Onderwerp: Dweilend weggedrag

  1. #41

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Retour ging het weer bagger. Het is gewoon nooit hetzelfde. Maar zo min mogelijk sturen en hopen dat ie rechtdoor gaat en er geen windvlaag komt.

    Na een uur de ESP uit- en ingeschakeld. Dat deed wel wat, maar maakte alleen het stuur wat losser.
    Wat de wielen betreft bleef het gewoon bobsleeën.

    Tot pon wat laat horen heb ik bij wealer niks meer te melden. Als ik volgende week niks gehoord heb ga ik naar Duitsland voor een diagnose, schijnt dat ze dit probleem daar wel kennen.

    En morgen de hele rit loggen met alles wat interessant lijkt.

  2. #42

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Data gelogd van stuurhoeksensor, speed, torque. Niks aan te zien. Kwaliteit stuurhoeksensorwaarde steeds ‘valid’ zegt ie. Voltage altijd goed.

    Ik had 12 waardes gelogd, maar dat resulteert in een sampletijd van 3 seconden(?), dat moet ik wat verbeteren.

  3. #43

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Daadwerkelijk wat progressie geboekt vandaag. Stuur voor vertrek vijf seconden full lock links en rechts vastgehouden en warempel 80km goed kunnen rijden. Stuurde direct en precies. Ook niet te zwaar. Voor het eerst in twee maanden!

    Dit trucje hadden ze me wel even mogen leren bij de dealer zeg. Verklaart waarschijnlijk ook waarom zij niks merkten.

    Maar na die 80km ging het toch mis en ik weet nu precies waar. Het is op het eerste bochtige stuk op de E314 tussen Leuven en Berthem. (Snelheid gewoon 125)
    Vanaf daar bleef ie in de bocht hangen en moest ik overcompenseren om weer recht te rijden.
    Weer een ongevoelig stuk in het sturen. Esp-truc gaf geen verschil.
    Spijtig dat de logging mislukt was.

  4. #44
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Dat trucje is van de stuurhoeksensor de uiterste punten van je stuur vast te leggen.




    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #45

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Dat hebben zij dus ook gewoon gedaan na mijn eerste paniektelefoontje, toen reed ie ook 80km prima. Ik zei toen nog: “Hij verliest zijn calibratie.”
    Volgens mij doen monteurs dat dus gewoon standaard voor elke testrit.
    Maar goed. Goede nieuws is dat dit te loggen moet zijn.

    Zomberbanden gaan er vrijdag op. En nieuwere VCDS is onderweg, want ik wil toch weten wat die fout is in module 44...


  6. #46
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Meestal als er te weinig spanning in de accu zit, heb je vaak dat de stuurhoeksensor opnieuw moet kalibreren

    Misschien kabelbreuk naar stuurhoeksensor.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  7. #47

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Tx, accu hou ik in de gaten. Die is nooit vervangen en dus nu 4 jaar oud.

    Echter, de log van gisteren geeft geen spanningsdipjes weer. Er zit ook zo’n voltmetertje/usb-lader in de sigarettenaansteker en die geeft steevast tegen de 15v aan. Maar ik snap dat dat alleen betekent dat de dynamo goed werkt.

    Ook verklaart dat niet dat ik vanmorgen 80km goed gereden heb. Lijkt alsof er iets is dat ervoor zorgt dat de ecu denkt dat er een stuureindpunt geraakt wordt.

    De resettruc heeft op de terugweg helaas niet gewerkt. Erg jammer. In de parkeergarage uitgevoerd, dan krijg ik wel meteen 100 meter hobbelige klinkers. Pakweg 3km gewone weg en dan snelweg, en je merkt meteen dat er geen jota van klopt.

    Ben gestopt bij het eerste tankstation. Motor uit, minuutje wachten, motor aan en links-rechts. Geen verschil. Dat stuk heb ik gelogd met stuurhoeksensordata. Zie er geen uitschieters op.

    Miscchien niet goed gedaan dus bij tweede tankstation nog eens gedaan met 3 minuten motor uit. Ook geen verschil. Dat stuk heb ik gelogd met abs-wielsnelheidsdata. Ziet er gezond uit.

    Ik blijf maar een beetje loggen en zo he en hier posten. Misschien levert het wat op en heeft er straks nog iemand wat aan.

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Denk toch dat je langer moet wachten. Je auto gaat pas na een bepaalde tijd in (slaap)stand. Dat even uitzoeken en dan nogmaals proberen en rijdend de log maken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  10. #49

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Klopt. Ga ik ook doen. Helaas volgende week pas weer lange ritten.

    Vraag me wel even af hoe ze dat in de garage doen. Is dat geen optie in de VCDS? Dat je de reset kunt afdwingen? Kan me niet voorstellen dat ze gewoon de auto 10 minuten van contact af zetten. Maar goed, dat vind ik nog wel uit.

  11. #50

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Eindpunten inleren is gewoon een interactieve functie in de dealerdiagnosetool. Evenals stuurhoeksensor inleren. Maar bij nieuw stuurhuis plaatsen leert 'ie eindpunten van stuurbekrachtiging automatisch aan. Stuurhoeksensor zit as far as i know in de schakelaarmodule net achter je stuur waar ook je ruitenwisserhendel etc. op uitkomt.

  12. #51

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Aha coole info! Er zijn dus meer eindpunten in te leren. En stuurbekrachting, dat is dus module 44(?), waar ook een fout inzit (die ik nog niet kan uitlezen).

    In de module steering wheel, waar de stuurhoeksensor onder valt, worden geen fouten gerapporteerd. En in de logging daarvan zie ik echt geen rare uitschieters. (Bij recht rijden bv. gewoon tussen -0.2 en +0.2., terwijl het daar wel wiebelt)

    Hopelijk zijn die stuurbekrachtigingseindpunten uit te lezen of met de vcds of met truc te resetten. Is het volgende aandachtspunt dan...

  13. #52

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Stuurbekrachtigingregelapparaat zit op je stuurhuis en die was vervangen las ik... Lijkt me sterk dat de oude en de nieuwe kapot is.

  14. #53

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Nee denk ik ook niet dat ie ‘kapot’ is. Maar ergens gaat er iets fout met de signalen. Of dan de software van slag is, of het stuurhuis verslapt, weet ik niet.

    Dealer heeft me zojuist gebeld. Nog geen nieuws van pon, maar ze willen wel graag het toespoor terug zetten. Doet me deugd dat de laatste monteur tenminste snel een paar klachten bevestigd heeft.

  15. #54

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Ik zou gelijk vragen of ze je dan het uitlijnrapport mee kunnen geven zodat je weet hoe ze je uitlijning nou doen. Als de stuurhoeksensor normale waardes aangeeft zou je denken dat het tussen de sensor en je stuurhuis zit; de stuurkolom. Lees ik hier ook: https://www.audiworld.com/forums/a4-...issue-2989879/. Lijkt het hier op? https://www.youtube.com/watch?v=sINjVbMUwm8

    Ik vond dit ook nog, ter info:
    Bijlage 258959
    Bijlage 258960

  16. #55

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Yup dat is het helemaal, met dat ik bij een windvlaag bijna van de weg afwaai. Het laatste commentaar op dat filmpje is van mij, had em ook al gevonden.
    Van dat wiebelen wat je kunt doen heb ik ze een filmpje gestuurd, maar daar konden ze niks aan zien zeiden ze, dat deden alle auto’s.

    Maar dat zware sturen had ik met het oude stuurhuis niet. Als ze me dalijk vertellen dat ik een nieuwe stuurkolom moet dokken (€1k?) ga ik niet blij zijn.
    Morgen bij het uitlijnen vraag ik wel even of ze die fout in 44 willen uitlezen, geeft ze misschien een hint. Pon gaat nog wel even duren vrees ik.

    Pdfje moet ik ff op de pc kijken. Tx man.

  17. #56

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Uitlijnrapport genoteerd uiteraard.

    De sensortruc heeft helemaal niet meer gewerkt. Ga ervanuit dat het de mechanische beweging is geweest die toevallig alles even los heeft gemaakt of op zijn plaats geklikt en niet de reset van het sensorbereik.

    Een tip op dat filmpje:



    Kweenie of dat correct is wat ie zegt. Mijn stuur geeft juist te weinig feedback.

  18. #57

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Bij de dealer kan ik het vergeten geloof ik.

    Met de hoofdmonteur gesproken die de eerste test had uitgevoerd en niks kon merken. Die wil er niks meer van weten, hij heeft toen vastgesteld dat ie goed reed, dus heeft geen zin om nog eens te rijden.

    En als ie naar pon ging waren daar wel kosten aan verbonden jaja. Dat hun junior monteur in twee korte ritjes wel in staat was om mijn bevindingen te bevestigen en dat ik de klachten die ik nu heb pas ontstaan zijn na hun reparatie, leek em niet te deren.

    Sorry, moest even ranten...

  19. #58

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Pff, precies zoals alle andere audi dealers. Buiten je garantie moet je gewoon niet meer bij nederlandse audi dealers komen, het is altijd en overal ellende. En de duizenden de euro's die je daar nu hebt neergelegd zonder oplossing dan?

  20. #59

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Ik heb em net opgehaald van het uitlijnen (met rapport). De servicemanager nog even gesproken, gezegd dat ik over de service op zich heel tevreden was, maar dat geen zin heeft als de monteurs er geen zin in hebben. Dat ik de klachten die ik nu heb wijt aan de reparatie, dat ze me niet serieus genomen hebben, mij ook niet gerustgesteld hebben dat echt alles vast zit of het goed komt, dat ze me onveilig hebben laten rijden en dat mijn winterbanden nu vreemd zijn afgesleten:



    Als ik me maandag nog onveilig voel, kan ik niet anders dan er een officiële klacht van maken. (Dat begreep ie). Gezegd dat ik het heel teleurstellend vind, toch bedankt voor de service en goed weekend.

    Moest wel nog even €80 aftikken, €50 voor de leenauto (goed dan snap ik) en €30 voor de retourkosten van de stuurhoeksensor die ik toch niet wilde (want ik wil niet gokken met €550).

    Totale kosten daar nu: 160 uitlijnen en camera’s, 1200 voor stuurhuis en deze 80 dan. Valt best mee als je voor een beurt 700-900 betaalt he. Die winterbanden bevallen me al niet meer -> €500.

    Ik maak zsm een afspraak in Duitsland voor een diagnose bij een audigarage, daar zijn ze tenminste grondig (hoop ik).
    Klacht gaat er sowieso komen -> geschillencommissie en rechtsbijstand de hele mikmak.

    Maar eerst maar even weekend . Tx voor de hulp en het medeleven!

  21. #60

    Standaard Re: Dweilend weggedrag

    Wow... Inderdaad, nu eerst maar even genieten van je weekend.

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •