Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Subwoofer inbouwen

  1. #1

    Standaard Subwoofer inbouwen

    Hallo,

    Ik heb de audi a4 avant 2016 b9 met een standaard geluidsset (8 speakers) en een MMI Navigatie.
    Ik wil graag een subwoofer inbouwen met versterker. Zelf weet ik al het een en ander aangezien ik in al mijn voorgaande auto’s ook geluidssets heb ingebouwd, echter kom ik er nu niet achter welke bedrading ik ervoor moet aftappen.

    HI-LOW converter, versterker (Audison SRX) en subwoofer (Audison APBX-8R) heb ik liggen.

    Zou iemand mij kunnen helpen of een elektrisch schema zou mij ook al goed kunnen helpen.

    Mvg,
    L Koster


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Djrey; 19-07-20 om 23:19.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Subwoofer inbouwen

    Ik heb geen idee wat ze op het moment in de Audi's monteren maar in de basis heb je een aantal opties wat eigenlijk voor alle auto's in de wereld op gaat:

    Passief systeem
    1: Audio signaal bij/in deuren aftappen en deze naar de sub versterker brengen. Hier zou je stekkers met een splitter tussen kunnen zetten om terug bouwen naar OEM makkelijker te maken. Dit werkt ook voor een CAN-bus systeem, maar zorg er wel voor dat de ingang naar de versterker hoog ohmig (>100k) is om storingen te voorkomen. Ik gebruik deze overigens zelf nooit.

    2: Deze optie werkt niet/kan niet als de speaker CAN-bus gestuurd zijn. De audio signalen en de voeding zijn gestekkerd op de head unit. In het geval van ISO aansluiting is het dan tamelijk eenvoudig een plitter te maken (Female -> 2x Male). De ene male gebruik je om de OEM ISO connector aan te sluiten, de andere gebruik je om je audio signaal naar de sub versterker te brengen. De female gaat in de head unit.

    Actief systeem
    1: Bij een actief systeem is er al een line singaal beschikbaar, deze kun je aftakken en gebruiken. Het mooiste is natuurijk om dit op de zelfde manier te doen als 2 bij passief systeem.


    Verder ben ik geen fan van de line converters. Ze zijn enkel geschikt voor een specifieke range (vermogen). Als je de versterker nog moet kopen, zoek er dan 1 met speaker level input. Bij voorkeur ook 1 met clip detectie (dan heb je geen scope nodig om clipping te detecteren). JL audio JD250/1 is hier een voorbeeld van.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •