Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

  1. #1

    Standaard Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    beste leden,
    Heb een audi a4 2.0 tdi 2016 automaat(b9) die begint te trillen in carrosserie vanaf 50 km pu..hoofdzakelijk voel je het in de zitting van de auto en heeeeel lichtjes in het stuur.
    Onlangs zijn de achterbanden vervangen maar geen resultaat volgende week gaat de auto opnieuw naar de garage iemand enig idee of tip wat het zou kunnen zijn?
    Ook trekt de auto licht naar rechts is al uitgelijnd.

    Nog iets opmerkelijks de auto staat scheef
    Aan de bestuurders kant is hij hoger dan aan de bijrijders kant die staat namelijk 5/6 mm lager volgens de dealer is dat door audi express zo gedaan maar kan me dat niet voorstellen. Met het trekken naar rechts en de 5/6 mm lager aan de rechterkant is bij mij 1 en 1 =2 heb met elkaar te maken kan dat ook eventueel de trilling veroorzaken?

    Heb de auto pas en zit nog in de garantietermijn

    Met vriendelijke groet,

    Mldek
    Laatst gewijzigd door mldek; 27-08-20 om 07:37.

  2. #2

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    Heb je de auto bij een merkdealer gekocht?

  3. #3

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    De auto bij broekhuis zwaag gekocht

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    Terug naar de garage dan maar, mogen ze het daar uitzoeken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    Ja dat gaat ook gebeuren...
    Maar was meer opzoek naar een oplossing dat iemand het eerder heeft gehad en opgelost is scheelt zoeken
    Lees veel problemen met het trillen dus zal wel een zoekplaatje worden


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    Ahaha bewust gedaan dat de auto hoger is dan de andere kant? Sorry, ik moet hier echt hard om lachen. Dat kan dus echt nooit!

  7. #7

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    Ja echt he...belachelijk gewoon ga er ook niet mee akkoord want heb er nog NOOIT van gehoord.

  8. Ad
  9. #8
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    Dat hoogte verschil is idd raar, hebben zo ooit 1 veer vervangen omdat er 1 gebroken was oid.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  10. #9

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    Of een schade bak en niet meer recht.
    Was het niet opgevallen tijdens de proefrit?
    Ik kijk altijd bij de proefrit hoe goed rechtuit de auto gaat met stuur los op de snelweg.
    Laatst gewijzigd door HJR; 30-08-20 om 18:04.

  11. #10

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    Ze zeggen van niet dat er ooit 1 veer gebroken is en er 1 nieuwe op zit....

    En ja daar let ik ook altijd op maar dat kan op dat moment ook aan de uitlijning leggen dus ja is een beetje lastig te beoordelen maar was me met proefrijden ook niet echt opgevallen.

  12. #11

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    nee precies maar het is hun woord tegen het mijne en lastig hard te maken dus wat ik er mee moet doen is lastig

  13. #12
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    De dealer de kans geven het op te lossen, en als dat na drie pogingen niet is gelukt de auto teruggeven en het koopcontract ontbinden.
    Dat is je wettelijk recht, haast is geboden omdat anders de garantie afloopt en dan wordt het (nog) lastiger je recht te halen.

    Je zou ook nog een second opinion kunnen vragen bij een andere (Audi) dealer of bv bij Dekra.
    Het is absoluut niet normaal voor een Audi om te trillen en naar rechts te trekken..... of scheef te staan.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 03-09-20 om 14:00.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  14. #13

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    Dat ben ik ook van plan ga de auto vandaag ophalen en ze zeggen dat hij nu trillings vrij is dus dat ga ik afwachten of dat echt zo is. Wat betreft het scheef staan daar zijn we nog niet uit en de koop ontbinden is niet zo makelijk als het geen gevaar bij rijden oplevert word het een lastig verhaal wat ik zo gevonden heb op het internet in brieven van advocaten en uit leg van non conformiteit maar ga het zeker proberen want ik vind het zeker niet normaal dat een auto scheef staat.
    De garantie loopt nog tot 11 januari dus heb nog wel even en deze klacht is meteen gemeld vlak na aankoop

  15. #14

    Standaard Re: Trillingen door carrosserie vanaf 50 km/u

    Bij mij staat de auto ook laag aan de rechterzijde. (Trekt ook wat naar rechts) Dit is ontstaan nadat ik in het donker over een voorwerp op de weg reed met de rechter wielen, iets van een steen oid. Dealer kon geen schade vinden aan onderstel. Nadat hij uit zijn veren was geweest was het probleem ongeveer een week opgelost, daarna kwam het weer terug. Ben erg benieuwd waar u garage mee komt!, iemand anders ideeen wat dit kan zijn? Veren lijken geen schade te hebben. Kan een schokdemper klemmen oid?

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •