Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: DAB+ versterker + antenne standaard aanwezig?

  1. #1

    Standaard DAB+ versterker + antenne standaard aanwezig?

    Hey,

    Ik heb al een tijdje een Dension DAB+U module in gebruik om DAB op mijn A4 te krijgen. Werkt op zich wel goed buiten dat hij bij het starten van de wagen pas na 10 seconden ofzo begint te spelen. Hij maakt gebruik van een plakantenne die aangesloten is middels een SMB connector. Ik zie dat er ook verloopstukjes zijn naar een Fakra aansluiting wat me misschien de mogelijkheid geeft om die te verbinden met de ingebouwde versterker achteraan de wagen.

    Kan er mij iemand zeggen of er standaard een versterker gemonteerd zit waar ook DAB op aanwezig is, of moet dit vervangen worden?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: DAB+ versterker + antenne standaard aanwezig?

    Ik heb dit afgelopen weekend bij mij aangesloten. Achter de C stijl aan de bijrijderskant zitten 2 posities waar antenneversterkers geplaatst kunnen worden. In mijn geval zat er in het bovenste slot een FM versterker. Deze zat met een 3-pins connector middels 2 draden verbonden met een antenne in de achterruit. Het lijkt erop dat deze antenne ook voor DAB geschikt is, mits de juiste versterker erop aangesloten wordt. Volledig begrepen heb ik de ETKA illustraties niet, want daaruit maakte ik op dat de 8W5035225D versterker zowel voor FM als DAB geschikt is, maar dat bleek onjuist. Deze versterker heeft wel 2 uitgangen, en de onderste is voor DAB, maar de bovenste is niet zoals ik had verwacht voor FM. Wellicht is die voor digitale TV bedoeld? Hoe dan ook, dit leverde een foutmelding in de 5F module op voor de FM antenne. Daarom heb ik de originele FM antenne naar het onderste verplaatst en ook op de ruit gesoldeerd. Hiermee zijn DAB en FM ontvangst prima, en foutmeldingen verdwenen.

    bcdd0f11-66a9-42bf-bb96-dedd2fd87d0c.jpg

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •