Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Krakend geluid

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Krakend geluid

    Hallo,

    Ik ben sinds 2 maanden eigenaar van een audi A4 avant 2.0 tdi uit 2015.(mijn droomauto)
    Na dag 2 heb ik een krakend geluid aan de linkerzijde van mijn auto.(dit zorgt niet voor het gevoel waar ik naar opzoek was)
    Dit geluid is er soms wel en soms niet en de ene keer heftiger dan de andere keer.
    Nu ben ik direct na een paar dagen naar de garage waar ik hem heb gekocht teruggegaan om mijn probleem te vertellen.
    Nu heb ik niet de indruk dat ze helemaal eerlijk antwoord geven. Ze hebben hem nagekeken en alles aangedraaid en ingevet zeggen ze.
    Het feit is dat de 2x dat ik terug ben geweest het geluid er niet was! (alsof het niet zo mocht zijn)
    Gisteren maar eens naar een andere garage gegaan en die zeiden meteen het zal wel een draagarm probleem zijn.(blijkbaar probleem bij dit model?)
    Ze hebben hem nagekeken en gaven aan dat ik de draagarmen zou kunnen vervangen links 4 en rechts 4 kosten per kant 560,- euro
    Maar dat ze niet zeker wisten of dat het probleem daarmee verdwenen zou zijn,of niet meer terug zou kunnen komen.

    Nu mijn vraag; heeft iemand ervaring met deze zelfde problemen? of zou iemand me een tip kunnen geven wat ik hiermee het beste zou kunnen doen?

    mijn dank zou ontzettend groot zijn.
    Laatst gewijzigd door rooy13; 23-09-20 om 11:34.

  2. #2
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakend geluid

    Mijn vorige was een 2.0TDI Limousine. In 150.000km nooit gekraak gehad. Volgens mij geen bekend probleem van de B9.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakend geluid

    Hoi, gekraak als de auto ‘koud’ is en met name over drempels? Ik heb dit met m’n Q3 gehad, ze hadden van alles vervangen maar niets hielp. Uiteindelijk was ik t zat en heb ik zelf de voorste draagarm rubbers vervangen (tip van iemand die bij de VAG garage werkt). Opgelost, nooit meer gekraakt sindsdien....

    Rubbers waren rond de 30,-. Wellicht kan je hier iets mee. Komt wel vaker voor bij de VAG groep heb ik mij laten vertellen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Krakend geluid

    Hoi, nee kraken heeft niks te maken met koud en drempels!
    Het lijkt wel iets met klein beetje vering te maken te hebben maar zoals ik al schreef soms is het weg en soms kraakt het alsof het onderstel er letterlijk scheurt.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakend geluid

    Bij mij was dat ook zo hoor, niet altijd maar af en toe. Ik zou het eens onderzoeken als ik jou was....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •