Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Spiegel-upgrade buiten en binnen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    58
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Spiegel-upgrade buiten en binnen

    Hallo.

    Mijn eerste post. Ik heb een net een "nieuwe" 2017 A4 Avant met regen- en licht sensor, met Audi pre-sense camera achter de voorruit, maar zonder automatisch dimmende binnenspiegel. Die zijn natuurlijk los te kopen, maar ik zie geen stekkertje/aansluiting? Klopt dit? Moet ik dan ook zelf kabels gaan trekken? Ik las (bij deze discussie bij oudere modellen) dat als er licht/regensensor aanwezig zijn, alle bekabeling er ook zou moeten zijn. Maar ik zie niks... Zie foto’s vaan aansluiting en huidige spiegel.

    En de tweede vraag: Is het lastig om de buitenspiegels te vervangen door electrisch inklapbare? Online (VAGshop) staan ze voor maar liefst 800 euro. Is het moeilijk om hier zelf (gebruikte) onderdelen voor te gebruiken? En is er ergens een montage-handleiding voor beschikbaar?

    Dank bij voorbaat! - Marc
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door mteuwsen; 23-09-20 om 15:33.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegel-upgrade buiten en binnen

    @mteuwsen heb jij hier nog een oplossing voor gevonden, ik heb op dit moment dezelfde vraag.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    58
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Spiegel-upgrade buiten en binnen

    Helaas.. geen reactie en geen oplossing.

  4. #4
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegel-upgrade buiten en binnen

    Met het eerste deel van je vraag kan ik je niet helpen. Vwb het vervangen van je buitenspiegels. Opzich is het vervangen van de spiegels niet echt moeilijk, maar je moet wel handig zijn. Je moet namelijk een deel van de binnenbekleding van je deuren demonteren. Afhankelijk van het type spiegels dat je nu hebt, zul je mogelijk ook elektra moeten aanpassen en misschien ook wel het regelapparaat vervangen. Onderdelen uitwisselen zou ik niet aan beginnen. Dat is in mijn beleving verhoudingsgewijs veel duurder en brengt meer risico’s met zich mee. Zoek op het internet naar gebruikte exemplaren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mteuwsen Bekijk Berichten
    Hallo.

    Mijn eerste post. Ik heb een net een "nieuwe" 2017 A4 Avant met regen- en licht sensor, met Audi pre-sense camera achter de voorruit, maar zonder automatisch dimmende binnenspiegel. Die zijn natuurlijk los te kopen, maar ik zie geen stekkertje/aansluiting? Klopt dit? Moet ik dan ook zelf kabels gaan trekken? Ik las (bij deze discussie bij oudere modellen) dat als er licht/regensensor aanwezig zijn, alle bekabeling er ook zou moeten zijn. Maar ik zie niks... Zie foto’s vaan aansluiting en huidige spiegel.

    En de tweede vraag: Is het lastig om de buitenspiegels te vervangen door electrisch inklapbare? Online (VAGshop) staan ze voor maar liefst 800 euro. Is het moeilijk om hier zelf (gebruikte) onderdelen voor te gebruiken? En is er ergens een montage-handleiding voor beschikbaar?

    Dank bij voorbaat! - Marc
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Spiegel-upgrade buiten en binnen

    En als toevoeging daarop moet je ook gaan coderen met vagcom oid en bijpinnen in de deurmodule. Met andere woorden, je moet weten op welke pin de draad moet komen van je spiegels. Is iets voor de handige klusser.


  6. #6

    Standaard Re: Spiegel-upgrade buiten en binnen

    Bekabeling voor de dimmende binnenspiegel ligt er niet, Audi stopt precies dat in de kabelboom dat wordt besteld het extra leggen van loze draden en stekkers in recente Audi's ben ik nog nooit tegengekomen. Vroeger gebeurde het bij bepaalde merken wel, zo had Seat in de Ibiza en de Toledo van 1994 - 1998 de bedrading voor de speakers al liggen zelfs als je geen speakers achter had besteld maar dat is sinds 1999 binnen het VAG concern niet meer gebeurd / gedaan scheelt flink in de centen in het productieproces. Enige optie is dus zelf trekken / aanleggen en coderen (nodig bij sommige opties).

  7. #7
    Big2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

  8. Ad
  9. #8
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegel-upgrade buiten en binnen

    Bovengenoemde gaat niet werken. Je hebt een motortje nodig in de spiegelvoet om de spiegel in te laten klappen.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •