Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 39 van de 39

Onderwerp: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

  1. #21
    gilberto5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    zie hieronder
    Laatst gewijzigd door gilberto5; 04-01-21 om 15:26.
    Audi A4 B9 2.0TFSI- 190pk Design Manhattangrijs metallic Hartog Tuned
    Audi A4 B8 1.8TFSI- 170 pk, H6,Scubablue metalic, e Edition Hartog Tuned
    Audi A4 B8 1.8TFSI- 120pk --> 217 pk, H6, Phantom black pearl, Proline-B Hartog Tuned

  2. #22
    gilberto5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Smile Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wat een gedoe die naam Bekijk Berichten
    Ik heb zelf de uitlaatklep geplaatst. Goed te doen met de uitleg van de verkoper. Ik heb hem gekocht bij de luuks. Hij reageerde goed op emails en helpt je heel goed. Het vacuum is wel een dingetje maar als je weet waar je die zit is het ook goed te doen. Wel had ik een 2.5 inch klep besteld omdat dit de klep ou zijn die ik nodig had. Dit bleek helaas exact dezelfde maat als de originele uitlaat te zijn. Gevolg de klep moeten flaren en een bult extra werk maar zou de volgende keer 65 mm klep besteld hebben.

    Middendemper verwijderen hoeft voor mij niet. Hij klinkt al sportief roffel als je doortrekt. Het is natuurlijk geen 6 of 8 cilinder. Mij koste het 330 euro. Incl plaatsen idd rond de 500.
    Kun je daar eens een filmpje van maken met geluid, ben wel benieuwd hoe dat bij jou klinkt. Heb daar ook wel "oor" naar :-) .

    Met klep dicht klinkt de auto als origineel en met klep open een roffel, met of zonder "pops en bangs" of moet je daar weer een sport-cat voor hebben?
    Laatst gewijzigd door gilberto5; 04-01-21 om 16:26.
    Audi A4 B9 2.0TFSI- 190pk Design Manhattangrijs metallic Hartog Tuned
    Audi A4 B8 1.8TFSI- 170 pk, H6,Scubablue metalic, e Edition Hartog Tuned
    Audi A4 B8 1.8TFSI- 120pk --> 217 pk, H6, Phantom black pearl, Proline-B Hartog Tuned

  3. #23

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Heb je al een klep geplaatst ? Ik zal binnenkort even een filmpje plaatsen. Ik ben er nog steeds erg blij mee.. het roffelen bij het opschakelen en als je met de flippers schakelt ook bij het terug schakelen.

    Erg fijn dat de klep ook dicht kan op de snelweg.

  4. #24
    gilberto5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wat een gedoe die naam Bekijk Berichten
    Heb je al een klep geplaatst ? Ik zal binnenkort even een filmpje plaatsen. Ik ben er nog steeds erg blij mee.. het roffelen bij het opschakelen en als je met de flippers schakelt ook bij het terug schakelen.

    Erg fijn dat de klep ook dicht kan op de snelweg.
    Ik nog niet. Zit nog in mn garantie periode. Als dit over 3 maanden voorbij is maak ik weer een afspraak bij Pedro (Hartog) :-)
    Audi A4 B9 2.0TFSI- 190pk Design Manhattangrijs metallic Hartog Tuned
    Audi A4 B8 1.8TFSI- 170 pk, H6,Scubablue metalic, e Edition Hartog Tuned
    Audi A4 B8 1.8TFSI- 120pk --> 217 pk, H6, Phantom black pearl, Proline-B Hartog Tuned

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    35
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Hallo Allemaal,

    Ik heb een klep laten plaatsen door ABC uitlaten in Helmond.
    Op zich mooi roffelgeluid en bescheiden sportgeluid. Echter heb ik last van dreun in de auto zelf tussen 2000 rpm en 3500 rpm.
    Waarschijnlijk moet deze klep wat meer naar achteren geplaatst worden. Nu zit hij precies in het midden van de 2 tussendempers. Dus onder de voorstoelen.

    Ik ben benieuwd wat voor geluid ik eruit ga krijgen als de klep wordt geplaatst voor de einddempers (voor het Y stuk). Dit wil ik proberen door een gat in te maken.
    Als ik het mis heb hoor ik wel van jullie. Dat dreungeluid is wel storend .

    4190e859-9a4a-4e0f-ba32-97359b4b7ed8.jpg6d6f7b95-fae5-483b-8066-c4b0fe672b2f.jpg

    Gr


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    35
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    @Wat een gedoe die naam,

    heb jij toevallig een foto waar deze klep geplaatst is. En heb je last van een dreun in de auto.
    Daar ben ik zeer benieuwd naar.

    Alvast bedankt

    (sorry ging fout met citeren. Deze is geplaatst in de reacties).
    Laatst gewijzigd door Erdem01; 26-01-21 om 01:41.

  7. #27
    gilberto5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Vorige week ben ik bij Pedro (Hartog Tuning) geweest om mijn Audi te laten chip-tunen (helemaal happy!!!) en het nog even over dit onderwerp gehad.
    Hij had een mooi oplossing voor een load controlled cut-out valve waar hij afgelopen weekend ook een filmpje van op YouTube heeft gezet.
    https://www.youtube.com/watch?v=LqUt_cMVN1k

    Als je normaal rijdt is de auto stil en als je het gas wat verder in trapt, gaat de klep open. Hoe verder je het gas intrapt hoe verder de klep open gaat. Dus geen afstandsbediening om deze te openen/sluiten. Deze kun je voor de einddempers plaatsen of voor de middendemper als je meer geluid wilt.

    Ik ga er nog even over nadenken :-)
    Laatst gewijzigd door gilberto5; 16-03-21 om 12:07.
    Audi A4 B9 2.0TFSI- 190pk Design Manhattangrijs metallic Hartog Tuned
    Audi A4 B8 1.8TFSI- 170 pk, H6,Scubablue metalic, e Edition Hartog Tuned
    Audi A4 B8 1.8TFSI- 120pk --> 217 pk, H6, Phantom black pearl, Proline-B Hartog Tuned

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilberto5 Bekijk Berichten
    Vorige week ben ik bij Pedro (Hartog Tuning) geweest om mijn Audi te laten chip-tunen (helemaal happy!!!) en het nog even over dit onderwerp gehad.
    Hij had een mooi oplossing voor een load controlled cut-out valve waar hij afgelopen weekend ook een filmpje van op YouTube heeft gezet.
    https://www.youtube.com/watch?v=LqUt_cMVN1k

    Als je normaal rijdt is de auto stil en als je het gas wat verder in trapt, gaat de klep open. Hoe verder je het gas intrapt hoe verder de klep open gaat. Dus geen afstandsbediening om deze te openen/sluiten. Deze kun je voor de einddempers plaatsen of voor de middendemper als je meer geluid wilt.

    Ik ga er nog even over nadenken :-)
    En ben je er al over uit? Met zn klep in de uitlaat is toch best een mooie oplossing.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Wat je ook kan doen en goedkopere versie.. ga naar crooke tuning, en laat gewoon je middendemper verwijderen. Kost rond de 150 euro.. als je normaal rijd hoor je niks, geef je gas, lekker zwaar geluid. Ik zat toendertijd te twijfelen tussen dit en complete cat back systeem, op advies van hun middendemper laten verwijderen, 150 euro kwijt. Als motor koud is, klinkt t nog rouwig, maar zodra die op temperatuur is komt er wel een lekker geluidje uit
    Audi a4 1.8 tfsi 211pk Avant S-line

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Krijg je wel een mooie sportieve brom geluid uit? Aangezien je nog tegen 3 einddempers zit.

  12. #31

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Ik heb onder mijn A4 2l TFSI (2016) een milltek road+ systeem laten plaatsen. Zeer tevreden over het geluid. Zijn hier ook meerdere filmpjes van te vinden op YouTube(niet van mij)
    Laatst gewijzigd door sjefkuh16; 13-06-22 om 04:32.

  13. #32
    gilberto5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zakaria Bekijk Berichten
    En ben je er al over uit? Met zn klep in de uitlaat is toch best een mooie oplossing.
    Ja heb er over nagedacht maar heb nog niks laten doen. Ik denk dat als ik het doe toch een klep met afstandsbediening zou doen. Dan blijf je zelf in controle.
    Audi A4 B9 2.0TFSI- 190pk Design Manhattangrijs metallic Hartog Tuned
    Audi A4 B8 1.8TFSI- 170 pk, H6,Scubablue metalic, e Edition Hartog Tuned
    Audi A4 B8 1.8TFSI- 120pk --> 217 pk, H6, Phantom black pearl, Proline-B Hartog Tuned

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjefkuh16 Bekijk Berichten
    Ik heb onder mijn A4 2l TFSI (2016) een milltek road+ systeem laten plaatsen. Zeer tevreden over het geluid. Zijn hier ook meerdere filmpjes van te vinden op YouTube(niet van mij)
    Is het misschien mogelijk om hiervan een filmpje te posten of te sturen? ik ben aan het twijfelen om de full resonated milltek uitlaat te nemen omdat ik al een 200 cells spotcat heb. Op Youtube inderdaad ook gekeken, maar ik probeer zoveel mogelijke verschillende te luisteren omdat het altijd anders overkomt natuurlijk.
    Geen dreun of trompet geluid tijdens normaal rijden in de stad of op de snelweg?

  15. #34

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Dat wil ik zeker voor je doen. Alleen ben ik momenteel op vakantie. Dus dat wordt wel pas over 2 weken op ze vroegst

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Geen probleem, ik zie de filmpjes wel verschijnen. Goede vakantie nog!

  17. #36

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matthijsdb Bekijk Berichten
    Geen probleem, ik zie de filmpjes wel verschijnen. Goede vakantie nog!
    Uit welke regio kom je? Als je uit regio Amsterdam komt kan je misschien beter langs rijden om het echt te horen inplaats van een filmpje.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erdem01 Bekijk Berichten
    Hallo Allemaal,

    Ik heb een klep laten plaatsen door ABC uitlaten in Helmond.
    Op zich mooi roffelgeluid en bescheiden sportgeluid. Echter heb ik last van dreun in de auto zelf tussen 2000 rpm en 3500 rpm.
    Waarschijnlijk moet deze klep wat meer naar achteren geplaatst worden. Nu zit hij precies in het midden van de 2 tussendempers. Dus onder de voorstoelen.

    Ik ben benieuwd wat voor geluid ik eruit ga krijgen als de klep wordt geplaatst voor de einddempers (voor het Y stuk). Dit wil ik proberen door een gat in te maken.
    Als ik het mis heb hoor ik wel van jullie. Dat dreungeluid is wel storend .

    4190e859-9a4a-4e0f-ba32-97359b4b7ed8.jpg6d6f7b95-fae5-483b-8066-c4b0fe672b2f.jpg

    Gr

    Je klep is wel mooi gemaakt. Ziet er keurig uit op de eerste foto.
    Jammer dat hij alleen op de 'verkeerde plek' zit. Dreun in de auto is idd echt niet fijn.
    Heb je hem al laten verplaatsen naar de locatie net voor het Y-stuk?
    Ben benieuwd hoe je het dan gaat ervaren.

    Ik zelf heb ook interesse. Ik heb een 2019 2.0tfsi B9 update model (geen facelift model) en die heeft door ~2018 regelgeving ook nog eens OPF (Otto Partikel Filter).
    Dus dat is nóg een extra demper die <2019 niet hadden. Ding zit in de motorruimte achter het motorblok zie ik.
    Die van mij klinkt dus helemaal als een stofzuiger/Te stil.

    Iemand anders ook OPF en een aanpassing aan zijn uitlaat/klep laten doen?
    Het verwijderen van de OPF is volgens mij best duur en kan toekomstig ook meen ik lastig worden met apk.
    Laatst gewijzigd door allewijn; 18-06-23 om 12:56.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    52
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Bij onze f33 bmw ( sorry is van mijn vrouw ) zit de klep net voor 1 van de einddempers Bij normaal rijden fluisterstil bij volgas of in sport gaat ie open met een mooie brul. Misch hebben jullie daar wat aan, leuk project!

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 tfsi 190 uitlaat vervangen voor sportuitlaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Je klep is wel mooi gemaakt. Ziet er keurig uit op de eerste foto.
    Jammer dat hij alleen op de 'verkeerde plek' zit. Dreun in de auto is idd echt niet fijn.
    Heb je hem al laten verplaatsen naar de locatie net voor het Y-stuk?
    Ben benieuwd hoe je het dan gaat ervaren.

    Ik zelf heb ook interesse. Ik heb een 2019 2.0tfsi B9 update model (geen facelift model) en die heeft door ~2018 regelgeving ook nog eens OPF (Otto Partikel Filter).
    Dus dat is nóg een extra demper die <2019 niet hadden. Ding zit in de motorruimte achter het motorblok zie ik.
    Die van mij klinkt dus helemaal als een stofzuiger/Te stil.

    Iemand anders ook OPF en een aanpassing aan zijn uitlaat/klep laten doen?
    Het verwijderen van de OPF is volgens mij best duur en kan toekomstig ook meen ik lastig worden met apk.
    Ik volg deze even, heb precies zelfde auto en blok.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •