Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Parkeersensor storing bij warm weer

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    29
    Kudos
    0

    Standaard Parkeersensor storing bij warm weer

    Wij hebben sinds vorig jaar storing in 1 van de voorste parkeersensoren maar weten niet precies welke.
    Het gekke is dat de storing de gehele winter ofwel de natte maanden niet meer is geweest maar nu begint het mooie weer weer en de storing is ook weer terug.

    We zijn er vorig jaar mee naar de dealer geweest echter zoals wel vaker was er niets te vinden en deed de sensor het toen uiteraard prima!

    Wat ik weet, de storing is aan de bestuurderszijde en komt niet voor bij vochtig weer.

    Wat ik denk, waarschijnlijk een los contactje maar hoe en waar weet ik niet en het is ook niet zo dat ik er heel makkelijk bij kom 😅

    Herkent iemand dit, en zou alles inspuiten met contactspray een optie kunnen zijn??
    Het is weliswaar geen groot probleem echter is het zo dat alle rijhulpsystemen vervolgens uitvallen, en na 10-20 minuten rijden gaat de melding weer weg maar als je in een file staat of in een dorp rijd waar je niet boven de 30/50 komt dan is het natuurlijk een bijna constante foutmeldingspiep en dus hinderlijk.

    Auto: Audi A4 B9 TDI Avant 2017 Quattro

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    74
    Posts
    2.692
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Parkeersensor storing bij warm weer

    Er moet een foutcode opgeslagen zijn, dus uitlezen geeft je het antwoord welke sensor de boosdoener is.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.201
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Parkeersensor storing bij warm weer

    Met vcds kan je ze per stuk zien en testen, daar geven ze afstand aan waardoor je wel uit kan vissen welke het is, pdc sensoren kan je bij ebay.de in de kleur bestellen dus allemaal goed zelf te doen.

    https://www.ebay.de/sch/i.html?_ssn=....m3561.l170197
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •