Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Stoel zitvlak heeft speling

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Stoel zitvlak heeft speling

    Hallo allemaal,

    Het zitvlak van de bestuurder stoel in mijn auto heeft wat speling. Als je erop zit merk je niets maar als je over een drempel of iets dergelijks gaat merk je dat de zitting ineens wat omhoog veert.

    Ik heb onder de stoel gekeken en gemerkt dat de zwarte ronde balk net wat draait (en de stoelzitting dan iets inzakt) met druk op de stoel, zonder druk veert deze weer een beetje terug. De zwarte ronde balk draait als ik de zitting met de hand verstel zoals dat hoort uiteraard.

    Heeft iemand anders wel eens last gehad hiervan? Het is niet heel storend maar net merkbaar en irritant bij drempels.

    Alvast bedankt voor jullie hulp,
    Groeten, Steven




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoel zitvlak heeft speling

    Verplaatst naar het B9-subforum. Svp voortaan hier zelf de vragen over deze auto neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Stoel zitvlak heeft speling

    Bedankt Tom, zal ik voortaan doen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4

    Standaard Re: Stoel zitvlak heeft speling

    Ha Steven,

    Ik heb een soort gelijk probleem. Sinds 1.5 maand eigenaar van een Audi A4 Avant.

    Er zit speling in de auto stoel, en met name in het stuk dat je naar voren schuift ter ondersteuning van je bovenbenen. Bij drempels of kleine hobbels voel je dit bewegen.

    Heb je reeds een oplossing hiervoor?

    Groet Jasper


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Stoel zitvlak heeft speling

    Hallo Jasper,

    Ik dacht ook eerst dat het in de ondersteuning zat voor de bovenbenen, bij mij zat de speling wel in het hele zitvlak.

    Ik heb het zitvlak helemaal naar beneden gekanteld en even flink druk uitgeoefend op de hendel. Daarna weer in de juiste positie terug gekanteld (met diezelfde hendel uiteraard) en toen was het weg. Is nog niet terug gekomen.

    Misschien heb je er wat aan,
    Groeten, Steven


  6. #6

    Standaard Re: Stoel zitvlak heeft speling

    Ik weet niet hoe oud je auto is en of je nog fabrieksgarantie hebt, ik heb bij mijn elektrisch verstelbare stoelen ook speling gehad (heel irritant in een bocht / op een rotonde) daar is na 2x reclameren uiteindelijk een nieuw onderstel geplaatst daarna was het probleem over. Ik lees wel vaker soortgelijke klachten bij VAG producten blijkbaar gaat het niet altijd goed bij de productie van stoelen / onderdelen daarvan.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Stoel zitvlak heeft speling

    Beste,
    ik heb een a4 s-line van 2018 en heb dit ook voorgehad,
    gelukkig werd dit onder garantie hersteld met nieuw onderstel

  8. Ad

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •