Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Audioquest DragonFly icm Carplay

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Audioquest DragonFly icm Carplay

    Ik zou graag de kwaliteit van mijn muziek (telefoon/spotify) in mijn auto willen verbeteren met bijv. de Audioquest Dragonfly.
    Zou dit werken in combinatie met apple carplay? Zo ja, hoe zou ik dit dan moeten aansluiten?

    Jos
    Laatst gewijzigd door JossesAudiA4; 09-01-21 om 08:48.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Audioquest DragonFly icm Carplay

    Hallo Jos,

    De Audioquest Dragonfly is een digitaal naar analoog converter (DAC), die zet het digitale audio signaal over USB om in een analoog signaal voor je hoofdtelefoon. Deze DAC is beter (betere en duurdere chip) dan de ingebouwde DAC die bijvoorbeeld in je telefoon zit dus vandaar dat audio beter klinkt als je de Dragonfly tussen je telefoon of laptop en je hoofdtelefoon zet.

    Het enige wat je dus dan zou doen is de analoge uitgang van de Dragonfly op de analoge ingang van je auto aansluiten. Dan werkt CarPlay waarschijnlijk niet meer, ten eerste omdat je meestal USB verbinding nodig hebt voor CarPlay (tenzij je wireless CarPlay hebt) en ten tweede zelfs al heb je wireless CarPlay dan zou de audio ook over de wireless Bluetooth verbinding lopen. Als je de analoge ingang op je auto selecteert zet je CarPlay automatisch weer uit.

    Daarnaast vraag ik me af of het geluid over de analoge ingang nou echt beter zou worden, de Dragonfly kan misschien een heel mooi signaal uitsturen, de vraag is nog maar of de analoge ingang en versterker in de Audi niet het knelpunt qua audio performance zijn.

    Ik heb zelf mijn audio systeem laten upgraden bij Mobile Emotions in Woerden, ze hebben er een DSP versterker ingezet en de boel getuned. Dit kost wat maar is zeer de moeite waard vond ik.

    Hopelijk heb je hier wat aan,
    Groeten, Steven


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Audioquest DragonFly icm Carplay

    Dank Steven, voor dit uitgebreide en heldere antwoord.

    Jos

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •