Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: B9 2017 - facelift verschillen

  1. #1

    Standaard B9 2017 - facelift verschillen

    Ik ben op zoek naar een A4 B9 rond bouwjaar 2017 met een 2.0 TFSI motor + automaat. Klopt het dat er in 2017 een facelift van dit model is gekomen? Het valt me op dat er B9 modellen bj 2017 zijn met o.a. verschillende achterlichten. Ik vroeg me af of er nog meer verschillen tussen de B9 voor/na facelift zijn.

    $_20 (1).jpg$_20.jpg

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    109
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: B9 2017 - facelift verschillen

    Volgens mij is er geen facelift geweest in 2017, het verschil in achterlichten heeft een andere oorzaak. In de basisversie heeft deze A4 Xenon koplampen met halogeen achterlichten (zoals jouw 2e foto). De Xenon koplampen zijn te herkennen aan de dagrijverlichting met een aantal “losse” Leds. De modellen met LED koplampen hebben ook de LED achterlichten (zoals op jouw 1e foto) die dus ook een ander uiterlijk hebben.De LED koplampen hebben de dagrijverlichting met de “doorlopende” LED strips, en de Led achterlichten hebben dan ook de dynamische richtingaanwijzers. Voor de volledigheid, de LED koplampen zijn er ook nog in 2 versies, de gewone en de Matrix. De laatste hebben ook de dynamische richtingaanwijzers in de koplampen.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door Marcel; 22-02-21 om 14:53.

  3. #3

    Standaard Re: B9 2017 - facelift verschillen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel Bekijk Berichten
    Volgens mij is er geen facelift geweest in 2017, het verschil in achterlichten heeft een andere oorzaak. In de basisversie heeft deze A4 Xenon koplampen met halogeen achterlichten (zoals jouw 2e foto). De Xenon koplampen zijn te herkennen aan de dagrijverlichting met een aantal “losse” Leds. De modellen met LED koplampen hebben ook de LED achterlichten (zoals op jouw 1e foto) die dus ook een ander uiterlijk hebben.De LED koplampen hebben de dagrijverlichting met de “doorlopende” LED strips, en de Led achterlichten hebben dan ook de dynamische richtingaanwijzers. Voor de volledigheid, de LED koplampen zijn er ook nog in 2 versies, de gewone en de Matrix. De laatste hebben ook de dynamische richtingaanwijzers in de koplampen.
    Bedankt voor je uitgebreide reactie! Hier heb ik wat aan.

    Zitten er verder nog verschillen in Matrix koplampen en 'gewone' LED koplampen? Automatisch groot licht bijvoorbeeld, is dat een functie van de Matrix koplampen? Of zit dat ook bij de 'gewone' LED koplampen?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    109
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: B9 2017 - facelift verschillen

    De matrix LED koplampen kunnen bepaalde gedeeltes (bv voetgangers) apart uitlichten, dat kunnen de gewone niet. Het automatisch grootlicht was een aparte optie bij de gewone LED, maar dat is vrij simpel ook achteraf te activeren met bv VCDS (ik heb dat met OBD eleven gedaan). Overigens waren de Matrix Koplampen een dure optie en kom je niet zoveel tegen. Succes met zoeken!

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •