Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: MMI-scherm, beschadigde antireflectiecoating

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard MMI-scherm, beschadigde antireflectiecoating

    Hallo iedereen,

    Voor jullie info, ik had last van beschadiging in de anti-glare coating van mijn MMI scherm.

    Geheel voor eigen risico hier de stappen die ik genomen heb om het beter te maken.



    Bovenstaande foto laat zien wat er mis was. Bij bepaalde lichtinval zag je hinderlijke krassen op het scherm. Dit is waarschijnlijk veroorzaakt door een verkeerd schoonmaak middel wat ooit eens de anti glare coating heeft aangetast. Ik heb de auto tweedehands gekocht, ik denk dat de eigenaar voor me dit per ongeluk heeft gedaan. Het was me niet opgevallen in de test rit, er is echt bepaalde licht inval voor nodig.

    Nadat het me wel opgevallen was kon ik het natuurlijk niet loslaten. Wat gezocht op internet en tandpasta zowel als Meguiar’s plastx kwamen als suggesties op om de gehele coating te verwijderen. Ik ben voor PlastX gegaan.




    Scherm afgeplakt zodat ik niet al teveel met het PlastX op andere plekken zou komen. Moest een goede 20 minuten poetsen met een microfiber doekje voordat de coating eraf was. Er was niet veel druk nodig, maar het duurde lang voordat alles echt weg was.

    Daarna zag het scherm er eigenlijk al goed uit. Ik had een screen protector met anti glare gekocht dus die heb ik er nog wel op gezet.



    Uiteindelijk ben ik erg te spreken over de PlastX oplossing, de screen protector weet ik nog niet helemaal. De protector is net wat te klein (klein strookje over beneden en boven) en daardoor wel wat aanwezig. Zonder de anti glare coating lijkt het scherm eigenlijk ook prima. Ik hou de protector voor nu erop, ook om te kijken of het in fel zonlicht misschien nog wat uitmaakt.



    Ik hoop dat iemand hier misschien wat aan heeft, als er vragen zijn hoor ik het wel.

    Groeten, Steven


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door sleussink; 28-02-21 om 18:43.

  2. #2

    Standaard Re: MMI-scherm, beschadigde antireflectiecoating

    Dank voor de uitgebreide uitleg, ziet er goed uit. Ik heb hier ook last van op mijn scherm. Ga ik ook proberen.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •