Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Canbus aansluitingen in module J533 onder achterbank

  1. #1

    Standaard Canbus aansluitingen in module J533 onder achterbank

    ik ben bezig met een retrofit achteruitrijcamera. Volgens de instructie van de leverancier, moest de canbus aansluiting op de mmi module in het handschoenen kastje worden gebruikt. Maar bij controle met bhv Obdeleven zag ik allerlei foutcodes. Nadat ik dit gemeld had bij de leverancier, verwees hij mij naar de instructie van een Roemeense man die een filmpje hierover op you tube heeft staan. Deze had ivm met problemen met adblue, de canbus aansluiting onder de achterbank gebruikt. Bij hem was er spreken van 1 zwarte stekker. De canbus high moest dan worden aangesloten op pin 12 (grijze draad) en de canbus low op pin 30 (oranje/bruin).


    In mijn Audi A4 2019 2.0 TFSI zijn er 2 stekkers, nl een zwarte en een blauwe. In de zwarte zijn pin 12 en 30 niet benut. Maar in geen van beide zit een grijze draad.
    C1F72882-2D05-4593-BA0A-850832553E40.jpg

    vraag: wie weet wat de canbus aansluitingen zijn in deze module j533? Of zijn er alternatieve canbus aansluitingen (behoudens die op de MMI) en welke pinnen moet ik dan gebruiken?

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Canbus aansluitingen in module J533 onder achterbank

    Grijs is volgens mij geen canbus.
    Canbus kabels zijn orange en orange met een kleur-streep en zijn met elkaar getwist.
    Laatst gewijzigd door fons716; 11-03-21 om 13:14.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •