Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Rembekrachtiging weg bij starten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Rembekrachtiging weg bij starten

    Sinds kort heb ik 's morgens bij het starten van mij A4 automaat (2018) een rem die ik heel hard moet intrappen. Het lijkt alsof alle bekrachtiging weg is. Normaal voelt de rem gewoon soepel en is gewoon in te trappen. Sinds enkele weken elke ochtend een rempedaal dat amper is in te trappen. Na starten weer normaal. Ook overdag na vaker de auto gebruikt te hebben meestal geen probleem. Eergisteren voor vier nieuwe remblokken bij de dealer geweest en probleem omschreven. Na ophalen de mededeling: geen onvolkomenheden ontdekt. Maar inmiddels al weer 2 ochtenden een amper in te drukken rempedaal. Wat kan de oorzaak zijn?

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.121
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Rembekrachtiging weg bij starten

    Mijn eerste ingeving is dat je een vacuüm lek hebt, als alles lekvrij is zal het vacuüm er wel een dag op blijven, bij jou is dat weg en helpt de rembekrachtiger niet meer mee, gevolg een hard pedaal.
    Het zal geen grote lekkage zijn omdat je er de rest van de dag geen last mee hebt maar het hoort niet, er is iets lek waardoor je het kwijt raakt bij stilstaan.

    Mijn wagen heeft zelfs nog 2 buffertankjes, 1 voor in het scherm en 1 in de kofferbak om het vacuüm te bufferen, dat is er de volgende dag ook gewoon mits je 10 x je pedaal trapt of zoiets zonder dat de motor loopt, dan is het "op"
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •