Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Motorstoring 2.0TFSI na vervanging thermostaathuis

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Motorstoring 2.0TFSI na vervanging thermostaathuis

    Beste forumleden,

    mijn naam is Peter en dit is mijn eerste bericht hier. Alvast dank voor het lezen.
    Ik ben eigenaar van een 2016 A4 B9 2.0 TFSI quattro (de 252 pk versie).
    Auto gekocht met 83.000 op de teller bij Audi Hannover. Inmiddels 133.000 km, dealer onderhouden, geen reparaties tot nu.
    Na laatste oliebeurtje gaf dealer aan koelvloeistoflekkage te zien bij het thermostaathuis. “Het is licht, zie het even aan”
    Veel gereden vd zomer ivm vakantie, na 5000 km stond het peil op min. Besloten tot reparatie.

    Als zuinige Hollander dacht ik geld te besparen door naar de garage om de hoek te gaan. Met vorige auto (oudere passat) vaker geweest.
    Al snel telefoontje “ja voor het uitbouwen om te kijken waar de lekkage zit zijn we al 6 uur kwijt”. Slecht gevoel. Audi dealer om offerte gevraagd. Dealer schrijft in offerte 1,7 uur waterpomp uit/inbouwen, 0,8 uur thermostaat uit/inbouwen en half uurtje “interactieve functie”. Aan onderdelen enkel nieuw thermostaathuis.

    Uiteindelijk (stevig gesprek over telefoon) heeft de garage me veel minder uren gerekend dan vooraf aangegeven (4 uur) dus dat is soort van netjes. Wel hebben ze ook de waterpomp vervangen (“want zit vast aan thermostaathuis”) en is het inlaatspruitstuk eraf geweest omdat ze er anders niet bij konden. Hij liet me zelfs een foto zien waarbij het spruitstuk er idd af lag. Ik werd niet zo heel blij van die foto.

    Rit naar huis probleemloos. 2e rit gaat het gele (motor) emissie lampje aan. Geen noodloop, motor loopt en klinkt normaal. Ik ben voor werk helaas weg dus m’n vrouw heeft de auto teruggebracht. Uitlezen leidt naar bougies en nokkenas. “Zijn we niet in de buurt geweest, dus toevallig”. Storing gereset, proefrit door garage, lampje bleef uit. Jullie raden het al, volgende rit door m’n vrouw lampje meteen aan.

    Maandag ga ik de auto weer terugbrengen naar de garage. Ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in hun kunde. Zou het liefst de auto naar de dealer brengen maar dan betaal ik voor het falen van de lokale garage.

    Hebben jullie enig idee waar het probleem zou kunnen zitten?

    Mvg Peter
    Laatst gewijzigd door Doppie007; 09-10-21 om 13:15.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    48
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Motorstoring 2.0TFSI na vervanging thermostaathuis

    Hallo Peter, heb ik ook gehaat met mij A4 2.0tfsi beschrijving van reparatie klopt heb ik dat zelf gedaan.
    Wat betreft storing kan ook komen van die thermostaathuis bij mij brandde gele lampje voor reparatie van thermostaathuis ,koelvloeistof was in de thermostaathuis gelekt.
    Vraag zij of thermostaathuis lek vrij is ,bij mij was eerste keer niet goed geweest heb ik lekkage van koelvloeistof gehad.
    Als nog vragen zijn hoor ik van jou.

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Motorstoring 2.0TFSI na vervanging thermostaathuis

    Veel dingen kan, maar meest logische is een lekke inlaat omdat die er af geweest is of iets in de inlaat gevallen tijdens verwijderen van de inlaat. Hebben ze nieuwe pakkingen gebruikt? Of gewoon met siliconen pakking gesmeerd, vaak wordt er geen moeite gedaan voor nieuwe pakkingen en vroeger maakte dat allemaal niet zo uit maar met huidige auto's komt het allemaal nogal nauw anders heb je een motorstoring of iets anders vreemds.

    Ik zou het toch door hun laten oplossen omdat het gerelateerd is aan het demonteren van het spruitstuk, ook al zeggen ze van niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Motorstoring 2.0TFSI na vervanging thermostaathuis

    Beetje late reactie… maar bedankt voor de beide reply’s.
    Uiteindelijk heeft de auto nog een week bij de garage gestaan…
    Andere monteur, uitlezen leidde nu naar sensor die wervelkleppen in spruitstuk meet/aanstuurt.
    Vervangen en probleem niet teruggekomen.
    Bougies en nokkenas geen problemen meer mee met uitlezen.
    Beetje raar verhaal achteraf maar eind goed al goed.
    Groet Peter

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •