Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Smartphone Interface retrofit

  1. #1

    Standaard Smartphone Interface retrofit

    Hi,

    Sinds afgelopen vrijdag van een A4 B9 Avant uit 2018 en het is een geweldige auto, maar...... Helaas geen Audi Smartphone Interface.

    Weet iemand hier een plek in de buurt van Eindhoven, die dit achteraf kan inbouwen en eventueel ook het scherm eventueel voor het grotere model kan vervangen?

    Mijn A4 komt al met de navigatie systeem met twee sdcard sloten en een simcard slot.

    Ik had contact opgenomen met Van Udenhout Audi dealer en die rekenen alleen voor de Smartphone Interface al 800 euro =s

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Smartphone Interface retrofit

    Deze meneer kan je er misschien mee helpen
    https://www.audiforum.nl/forum/membe...6blackpanther/

    Of @Carpediem
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Dankje, heb ze een mailtje gestuurd. Ben benieuwd 😊

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    46
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Ik zit in dezelfde situatie. Heb je dit uiteindelijk laten uitvoeren en wat heb je betaald ?
    Laatst gewijzigd door citroen71; 05-01-23 om 16:30.

  5. #5

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door citroen71 Bekijk Berichten
    Ik zit in dezelfde situatie. Heb je dit uiteindelijk laten uitvoeren en wat heb je betaald ?
    Uiteindelijk nog niet ivm tijd etc.... Maar overweeg wel binnenkort te doen icm het scherm te laten vervangen voor het grotere model


  6. #6

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    https://carkings.nl in Echt kunnen heel veel.

    Is een klein bedrijfje (lastig te vinden ook), maar ze hebben bij mij al camera, carplay, automatische dimmende binnenspiegel + inklapbare buitenspiegels gemonteerd en alles is gedaan met officiele Audi onderdelen en werkt perfect.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    46
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Mag ik vragen wat je voor de inklapbare spiegels hebt betaald ? Kleine ergenis dat die niet op mijn A4 zitten, maar heel veel heb ik niet voor over.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Bij Carkings was ik 900 kwijt. Cartronic is daarin iets goedkoper, maar die was weer duurder op de andere zaken die ik heb laten doen + de afstand (woon zelf in Limburg) was het voor mij uiteindelijk goedkoper om alles bij Carkings te doen. Niet goedkoop dus.

    Edit: Uiteindelijk 1000 euro trouwens omdat ik meteen dynamisch knipperlicht van osram in mijn spiegels heb laten zetten.
    Laatst gewijzigd door DendersNL; 23-03-23 om 15:55.

  10. #9

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Uiteindelijk heb ik het zelf gedaan en waren de kosten niet meer dan 80 euro (voor een kabeltje en USB blokje via ebay), hiervoor moest ik wel de software patchen maar daar zijn guids voor te vinden en dan via ODBELEVEN de opties voor AA en AC enabled.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Hoi IJsklont,
    Met het zelfde probleem loop ik ook rond. Ik ben sinds kort ook eigenaar van een A4 zonder carplay.
    Heb je misschien een link van kabel en USB blokje?

  12. #11

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AliSari Bekijk Berichten
    Hoi IJsklont,
    Met het zelfde probleem loop ik ook rond. Ik ben sinds kort ook eigenaar van een A4 zonder carplay.
    Heb je misschien een link van kabel en USB blokje?
    Die kabel en USB blokje is niet het enige wat je moet doen, je moet ook de software van je MMI patchen. Ik weet alleen neit of het hier is toegestaan is om daar naartoe te linken (aangezien dit patchen ook toelaat om de je mappen van de MMI te updaten )

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Ik heb iemand die de software gedeelte wilt oplossen maar hij doet niets aan de hardware gedeelte. Dus als je een linkje hebt voor de hardware gedeelte is het welkom en anders wil ik mijn mail adres wel geven.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Smile Re: Smartphone Interface retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IJsklont Bekijk Berichten
    Uiteindelijk heb ik het zelf gedaan en waren de kosten niet meer dan 80 euro (voor een kabeltje en USB blokje via ebay), hiervoor moest ik wel de software patchen maar daar zijn guids voor te vinden en dan via ODBELEVEN de opties voor AA en AC enabled.
    Ik kan je geen bericht versturen. Ben nu ook op zoek naar dat kabeltje

    Had je misschien een artikelnummer? Of een naam van de verkoper op ebay? Kan ik verder pluizen.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Uiteindelijk heb ik het ook maar zelf gedaan

  16. #15

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Hoe hebben jullie dit uiteindelijk gedaan?

    Ik lees dat de Audi Smartphone Interface in Nederland bij de dealer tegen de 800 euro kost. Vanuit de Audi Shop uit Duitsland is het te bestellen voor een bedrag vanaf 400 euro.

    Is het alternatief de hardware kopen (oem) en het MMI systeem te patchen met aangepaste software om het te unlocken? Maar hoe zit het dan wanneer de auto onderhouden wordt bij de dealer. Moet je het systeem dan weer opnieuw patchen?

    Ik zie ook dat er van allerlei Aliexpress oplossingen zijn. Alleen ik wil graag zo dicht mogelijk bij het origineel blijven.

    Nb. De auto die ik op het oog heb is een 2019 b9 met het (helaas) een kleine MMI scherm.
    Laatst gewijzigd door Energie; 27-08-23 om 20:36.

  17. #16
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Energie Bekijk Berichten
    Hoe hebben jullie dit uiteindelijk gedaan?

    Ik lees dat de Audi Smartphone Interface in Nederland bij de dealer tegen de 800 euro kost. Vanuit de Audi Shop uit Duitsland is het te bestellen voor een bedrag vanaf 400 euro.

    Is het alternatief de hardware kopen (oem) en het MMI systeem te patchen met aangepaste software om het te unlocken? Maar hoe zit het dan wanneer de auto onderhouden wordt bij de dealer. Moet je het systeem dan weer opnieuw patchen?

    Ik zie ook dat er van allerlei Aliexpress oplossingen zijn. Alleen ik wil graag zo dicht mogelijk bij het origineel blijven.

    Nb. De auto die ik op het oog heb is een 2019 b9 met het (helaas) een kleine MMI scherm.
    In sommige modellen zit een Delphi mmi, als je 2 usb aansluitingen hebt kan het al geactiveerd zijn.
    Heb je niet de 2 usb aansluitingen maar wel een Delphi mmi kan je het patchen. En de usb poort zelf installeren.

    Bij regulier onderhoud zullen ze waarschijnlijk niet je mmi zomaar updaten oid. Doen ze dit wel zou je opnieuw moeten patchen.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  18. #17
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Aangeven dat er aanpassingen zijn gedaan.
    En als ze het dan goed doen blijft het aktief.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  19. #18

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Ik heb het dit jaar bij mijn recent aangeschafte A4 B9 Avant uit 2017 laten inbouwen. De hardware en software zijn al vrij prijzig, hij heeft deze ook gewoon bij Audi besteld. Hij rekende wel minder voor het inbouwen. Bij elkaar kwam ik op 650 euro uit terwijl je via de Audi site 850 euro betaald.

    Alles werkt naar behoren. Besef wel dat je 'telefoon' knopje om op te nemen en te bellen niet met Carplay werkt. Dat is het enige irritante nadeeltje. Het was best een operatie omdat de USB poorten in je armsteun vervangen worden, dus er moeten panelen uit voor de kabels.

    Ik heb het bij BB chiptuning in Breda laten doen, monteur heeft ook bij Audi gewerkt. Heeft ook de wagen getuned en de EGR klep uitgeschakeld. Ik ben zeer tevreden.

  20. #19

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    @Larsaudi88

    Hebben ze niet meteen een usb poort aan de voorzijde geinstalleerd?

    Overigens wel vreemd dat je stuurbediening niet werkt. Op mijn A3 2019 (met de Audi Smartphone Interface) kon ik volgens mij probleemloos de telefoon via Android Auto bedienen.

    Misschien dat het via Carplay iets anders werkt dan Android Auto.
    Laatst gewijzigd door Energie; 29-08-23 om 20:09.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2023
    Leeftijd
    39
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Smartphone Interface retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IJsklont Bekijk Berichten
    Uiteindelijk heb ik het zelf gedaan en waren de kosten niet meer dan 80 euro (voor een kabeltje en USB blokje via ebay), hiervoor moest ik wel de software patchen maar daar zijn guids voor te vinden en dan via ODBELEVEN de opties voor AA en AC enabled.
    Is dit hogere wiskunde voor een leek? Ik heb inmiddels via ALI usb blokje en de kabel besteld, maar zie op tegen dat "programmeren" met OBD Eleven. Schijnt dat je ook wel redelijk wat kwaad aan kunt richten. Heb jij de functie gebruikt waarvoor je de credits dient te kopen, of handmatig geprogrammeerd?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •