Wat is dan de verklaring voor verschil in compressieverhouding tussen deze blokken? Is dat dan door bijvoorbeeld de turbodruk?
Ik heb een lease auto Audi A4 35 TFSI 2.0T (B9.5 - 2021 Feb) en heb deze laten voorzien van Vtune Digi-chip.
- Digi-chip is Plug & play, haal hem eruit als dat nodig is. Mocht er nog Fabrieks-garantie op zitten, dan komt deze niet in gevaar.
- 150 pk > 210 pk (Met E5, ik moet E10 rijden dus zal minder zijn, ik heb pk niet gemeten na Digi-Chip)
- 270 Nm > 350 Nm.
- www.vtune.nl
Kan het goed merken dat de Digi-chip erin zit, rijd lekker snel weg en tijdens rijden vol gas merk je heel goed.
Dit klinkt interessant. Is het gewoon mogelijk op de FL model??
Heb vandaag weer 1tuner gesproken en helaas is de ECU nog niet te kraken omdat er een ander model erin is gegooit.
Rijdt zelf ook de 35 tfsi en wil hem graag wat vlotter hebben. Verbruik zal ook minderen of merk je daar niks van?
Op de site van vtune, gaat de 35 tfsi van 150pk > 235pk...
Is toch geen extern power box?
Ik kan me voorstellen dat het te zien is direct na verwijderen van de Digi-chip (losse module weggewerkt onder dashboard). Is het ook nog te zien na x weken verwijderd te zijn?
Het heeft een inwerktijd nodig (+-500-1000km) en dan mogelijk ook een uitwerktijd?
Mijn verbruik op lange stukken (60km huis-werk over snelweg met veel constante snelheid) is hetzelfde.
Ik zal nog een keer langsgaan bij Vtune voor een reactie.
Tot nu toe (4 maanden in gebruik) bevalt de Digi-Chip zeer goed. Gasreactie is meest opvallende winst.
150 pk > 210 pk, 270 Nm > 350 Nm.
Alles heeft voor en nadelen, ik realiseer dat en pak de kans en neem het risico.
Als de A4 mijn eigendom was zou ik chip tuning toepassen, nu met mijn leaseauto gebruik ik deze externe Digi-Chip en neem deze weer mee naar mijn volgende auto.
Wordt vervolgt.
Opnieuw rondgevraagd. Nog steeds is de ecu met de nieuwste software nog niet gekraakt van onder andere de 35 tfsi. Zoveel potentie gelocked helaas. Als dit komende maanden zo blijft gaat deze Audi de deur uit