Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 97

Onderwerp: Tuning software 35 tfsi +190pk

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Vandaag contact gehad met vagtechniek. En inderdaad de a4 FL model is nog niet te chippen. Dit is bij ieder nieuwe model het geval. Het duurt ongeveer minimaal 1 jaar voor dat het daadwerkelijk kan. Dus helaas.. afwachten.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Wat is dan de verklaring voor verschil in compressieverhouding tussen deze blokken? Is dat dan door bijvoorbeeld de turbodruk?

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Is er een tuner over de grens? Die dit al kan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gamblertje Bekijk Berichten
    Goedendag,
    De nieuwste 35 tfsi 150 pk etc, is nog niet te chiptunen. 2021 en 2022 uitgave heeft een nieuwe computer en die is nog steeds niet gekraakt!!
    Alle grote tuners hebben op hun website standaard staan dat de tfsi 35 vanaf 2019 te tunen is en hebben niet aangepast op hun site dat dit niet het nieuwste model betreft.

    Zelf laat ik elke nieuwe auto chiptunen en helaas bleek mijn huidige nieuwe A4 35 tfsi dus niet te chippen nog ...;(
    Ik heb alle grote bekende chippers gesproken , nog niet gekraakt.

    De fabrieks update van 150 naar 190 pk gaat volgens mij op dezelfde manier , dus ook de fabrieks update zal niet lukken denk ik zomaar.
    Helaas en ik baal ook. Voor mijn aankoop wist ik niet dat het (nog) niet kon.

    Dacht gewoon van 150 naar 270 pk te gaan met een koppel van 400nm met nieuwe software maar helaas...
    Dan heeft het niet zoveel nut om de tuners te mailen ahah. Wil graag mijn 35 tfsi tunen.
    Ik check ook duitsland misschien is het daar al gekraakt.
    Laatst gewijzigd door tom; 27-06-22 om 06:22.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Vergeet niet dat je garantie op je motor komt te vervallen. Ik wacht gewoon netjes de garantieperiode af alvorens ik hem laat chippen. Vind hem nu met zijn 204pk wel prima voorlopig.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Ik heb een lease auto Audi A4 35 TFSI 2.0T (B9.5 - 2021 Feb) en heb deze laten voorzien van Vtune Digi-chip.
    - Digi-chip is Plug & play, haal hem eruit als dat nodig is. Mocht er nog Fabrieks-garantie op zitten, dan komt deze niet in gevaar.
    - 150 pk > 210 pk (Met E5, ik moet E10 rijden dus zal minder zijn, ik heb pk niet gemeten na Digi-Chip)
    - 270 Nm > 350 Nm.
    - www.vtune.nl
    Kan het goed merken dat de Digi-chip erin zit, rijd lekker snel weg en tijdens rijden vol gas merk je heel goed.
    Laatst gewijzigd door JohannesP; 27-06-22 om 23:55.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohannesP Bekijk Berichten
    Ik heb een lease auto Audi A4 35 TFSI 2.0T (B9.5 - 2021 Feb) en heb deze laten voorzien van Vtune Digi-chip.
    - Digi-chip is Plug & play, haal hem eruit als dat nodig is. Mocht er nog Fabrieks-garantie op zitten, dan komt deze niet in gevaar.
    - 150 pk > 210 pk (Met E5, ik moet E10 rijden dus zal minder zijn, ik heb pk niet gemeten na Digi-Chip)
    - 270 Nm > 350 Nm.
    - www.vtune.nl
    Kan het goed merken dat de Digi-chip erin zit, rijd lekker snel weg en tijdens rijden vol gas merk je heel goed.
    Dit klinkt interessant. Is het gewoon mogelijk op de FL model??
    Heb vandaag weer 1tuner gesproken en helaas is de ECU nog niet te kraken omdat er een ander model erin is gegooit.

    Rijdt zelf ook de 35 tfsi en wil hem graag wat vlotter hebben. Verbruik zal ook minderen of merk je daar niks van?
    Op de site van vtune, gaat de 35 tfsi van 150pk > 235pk...

    Is toch geen extern power box?
    Laatst gewijzigd door zakaria; 28-06-22 om 01:59.

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Ja, dat is het wel. Is ook na het verwijderen bij uitlezen te zien, de garantie vervalt ook bij motorschade.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ja, dat is het wel. Is ook na het verwijderen bij uitlezen te zien, de garantie vervalt ook bij motorschade.
    Ik kan me voorstellen dat het te zien is direct na verwijderen van de Digi-chip (losse module weggewerkt onder dashboard). Is het ook nog te zien na x weken verwijderd te zijn?
    Het heeft een inwerktijd nodig (+-500-1000km) en dan mogelijk ook een uitwerktijd?

    Mijn verbruik op lange stukken (60km huis-werk over snelweg met veel constante snelheid) is hetzelfde.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Ik vermoed dat deze Digi-chip niet zal werken op de versies met nieuwe software. Ik zie de 40tfsi 204pk versie er namelijk niet tussenstaan.

  11. #30
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohannesP Bekijk Berichten
    Ik kan me voorstellen dat het te zien is direct na verwijderen van de Digi-chip (losse module weggewerkt onder dashboard). Is het ook nog te zien na x weken verwijderd te zijn?
    Het heeft een inwerktijd nodig (+-500-1000km) en dan mogelijk ook een uitwerktijd?

    Mijn verbruik op lange stukken (60km huis-werk over snelweg met veel constante snelheid) is hetzelfde.
    Het motormanagement heeft een permanent geheugen, de verkeerde gegevens van de tuning box blijven erin staan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Het motormanagement heeft een permanent geheugen, de verkeerde gegevens van de tuning box blijven erin staan.
    OK, ik zal vtune dezelfde vraag stellen en hun antwoord hier plaatsen.

  13. #32
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Dit is het antwoord, wat vtune er dan ook voor mooi verhaal van maakt. Gewoon niet doen, zo'n powerbox.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Dan zet ik het meteen uit mijn gedachten. Ik moet geen box in mijn auto gemonteerd hebben. En zeker niet opgeslagen in het motormanagement.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Ik zal nog een keer langsgaan bij Vtune voor een reactie.
    Tot nu toe (4 maanden in gebruik) bevalt de Digi-Chip zeer goed. Gasreactie is meest opvallende winst.
    150 pk > 210 pk, 270 Nm > 350 Nm.
    Alles heeft voor en nadelen, ik realiseer dat en pak de kans en neem het risico.
    Als de A4 mijn eigendom was zou ik chip tuning toepassen, nu met mijn leaseauto gebruik ik deze externe Digi-Chip en neem deze weer mee naar mijn volgende auto.
    Wordt vervolgt.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohannesP Bekijk Berichten
    Ik zal nog een keer langsgaan bij Vtune voor een reactie.
    Tot nu toe (4 maanden in gebruik) bevalt de Digi-Chip zeer goed. Gasreactie is meest opvallende winst.
    150 pk > 210 pk, 270 Nm > 350 Nm.
    Alles heeft voor en nadelen, ik realiseer dat en pak de kans en neem het risico.
    Als de A4 mijn eigendom was zou ik chip tuning toepassen, nu met mijn leaseauto gebruik ik deze externe Digi-Chip en neem deze weer mee naar mijn volgende auto.
    Wordt vervolgt.
    En wat is de uitkomst?

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Voor de volgende onderhoudsbeurt (nog 15.500km) ga ik langs. Kan nog ff duren....
    Ik verwacht dat als ze echt gaan snuffelen ze 'iets' kunnen vinden maar weet niet of er ervaring is met iemand in zelfde situatie.

  18. #37

    Angry Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Opnieuw rondgevraagd. Nog steeds is de ecu met de nieuwste software nog niet gekraakt van onder andere de 35 tfsi. Zoveel potentie gelocked helaas. Als dit komende maanden zo blijft gaat deze Audi de deur uit
    Laatst gewijzigd door gamblertje; 16-08-22 om 20:42.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Je voelt dat de 35 tfsi veel meer kan dan nu. Jammer dat het nog niet kan. Ik wacht ook elke dag op. Zij mogen echt opschieten!

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gamblertje Bekijk Berichten
    Opnieuw rondgevraagd. Nog steeds is de ecu met de nieuwste software nog niet gekraakt van onder andere de 35 tfsi. Zoveel potentie gelocked helaas. Als dit komende maanden zo blijft gaat deze Audi de deur uit
    Ik heb een bedrijf gevonden die het wel kan. Hij heeft de juiste apparaat om deze ecu te kraken. Stage +25 pk voor 175euro. En is achteraf weer software matig te verwijderen

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Laat maar zitten. De reviews beloven niet veel goeds.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •