Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 105

Onderwerp: Tuning software 35 tfsi +190pk

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Tuning software 35 tfsi +190pk

    Een fabrieksupdate is geen chiptuning maar een originele update van de software op de motorcomputer naar een hoger vermogen.

    De auto gaat van 150pk naar 190pk.

    Wie heeft dit gedaan? En kan iemand met een vag dit aanpassen of moet een tuner dit doen?
    Audi A4 avant S-line full black edition 20inch abt velgen

  2. #2
    Peli's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Vaak worden de motor met verschillende pk's verkocht, maar zijn het eigenlijk dezelfde motoren. Opzich zou iedereen met VCP of ODIS dit kunnen doen. Je moet je alleen wel afvragen of dit verstandig is. Persoonlijk zou ik het liever een tuner laten doen.

    Als je dan toch bij de tuner staat waarom niet het maximale eruit halen?
    Laatst gewijzigd door Peli; 05-06-22 om 22:14.
    Audi 80 GT Type 81 ‘87, VW Lupo GTi ‘01, VW Caddy (138pk) ‘12,​ Audi A1 ‘13

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peli Bekijk Berichten
    Vaak worden de motor met verschillende pk's verkocht, maar zijn het eigenlijk dezelfde motoren. Opzich zou iedereen met VCP of ODIS dit kunnen doen. Je moet je alleen wel afvragen of dit verstandig is. Persoonlijk zou ik het liever een tuner laten doen.

    Als je dan toch bij de tuner staat waarom niet het maximale eruit halen?
    Het maximale eruit halen lijkt mij geweldig.
    Dan heb je dik 270pk in een 35 tfsi. Kostenplaatje 800euro, is niet niks natuurlijk. Misschien toch ff doorsparen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Ik weet niet of het blok uit de huidige 35 hetzelfde is als die van voor de facelift? De 190 en 204pk versie hebben andere software en die laatste is nog niet gekraakt.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leapp Bekijk Berichten
    Ik weet niet of het blok uit de huidige 35 hetzelfde is als die van voor de facelift? De 190 en 204pk versie hebben andere software en die laatste is nog niet gekraakt.
    Vagtechniek in Nuenen beweerd dat zij dit kunnen op de FL model. Na een Fabrieksoftware update kan het 190 pk worden. En de maximale vermogen kan tot 270 pk gaan op de 35 tfsi FL. Dit is wat zij vermelden op de website.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Maar de FL 2.0 tfsi 190ok versie heeft tussentijds een upgrade in vermogen gekregen naar 204pk. Hier is nog geen chip voor beschikbaar. Dus de vraag is of jouw 35tfsi een gedownsized blok van de 204pk versie is of van het ‘oude’ blok van 190pk?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Klopt de FL heeft inderdaad 204pk. En dat is een 40 tfsi. 35 tfsi heeft altijd 150pk gehad. 45 tfsi heeft ook meer pks gekregen ik meen 265pk inplaats van 245pk.

    Van 150pk naar 190pk vind ik best een leuke upgrade.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    in een a4 is de 35tfsi toch ook een 1.4 geweest en later een 2.0?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leapp Bekijk Berichten
    Maar de FL 2.0 tfsi 190ok versie heeft tussentijds een upgrade in vermogen gekregen naar 204pk. Hier is nog geen chip voor beschikbaar. Dus de vraag is of jouw 35tfsi een gedownsized blok van de 204pk versie is of van het ‘oude’ blok van 190pk?
    Nog steeds niet? Die 204 rijdt prima (lees: heerlijk) maar ik mis een beetje koppel na mijn oude (getunede) dieseltje... Plus dat die 204 benzine in verbruik circa 30% minder zuinig (1:12 versus 1:18) is en in geld dus bijna 50% minder zuinig is dan mijn oude (getunede) dieseltje.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeynl Bekijk Berichten
    Nog steeds niet? Die 204 rijdt prima (lees: heerlijk) maar ik mis een beetje koppel na mijn oude (getunede) dieseltje... Plus dat die 204 benzine in verbruik circa 30% minder zuinig (1:12 versus 1:18) is en in geld dus bijna 50% minder zuinig is dan mijn oude (getunede) dieseltje.
    Rijdt jij nu de 40 tfsi?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    in een a4 is de 35tfsi toch ook een 1.4 geweest en later een 2.0?
    Ja klopt, dat is nu een 2.0 tfsi motor. 1.4 word niet meer gemaakt in de a4.
    Laatst gewijzigd door tom; 11-06-22 om 05:59.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    [QUOTE=zakaria;1921877]Rijdt jij nu de 40 tfsi?

    Yup

  13. #12

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Via VAG techniek laten uitvoeren in onze VW Cross Polo en werkt als een dolle! Blokken zijn allemaal hetzelfde, alleen met andere software. Ik adviseer zeker deze upgrade. Onze AUDI A4 35 TFSI MHEV heeft nog fabrieksgarantie, dus ik stel deze upgrade nog even uit.
    Zonder de fabrieksgarantie gelijk laten uitvoeren, voor dat bedrag krijg je gelijk een bak met koppel en vermogen wat er standaard al in zit.

  14. #13

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zakaria Bekijk Berichten
    Vagtechniek in Nuenen beweerd dat zij dit kunnen op de FL model. Na een Fabrieksoftware update kan het 190 pk worden. En de maximale vermogen kan tot 270 pk gaan op de 35 tfsi FL. Dit is wat zij vermelden op de website.
    Goedendag,
    De nieuwste 35 tfsi 150 pk etc, is nog niet te chiptunen. 2021 en 2022 uitgave heeft een nieuwe computer en die is nog steeds niet gekraakt!!
    Alle grote tuners hebben op hun website standaard staan dat de tfsi 35 vanaf 2019 te tunen is en hebben niet aangepast op hun site dat dit niet het nieuwste model betreft.

    Zelf laat ik elke nieuwe auto chiptunen en helaas bleek mijn huidige nieuwe A4 35 tfsi dus niet te chippen nog ...;(
    Ik heb alle grote bekende chippers gesproken , nog niet gekraakt.

    De fabrieks update van 150 naar 190 pk gaat volgens mij op dezelfde manier , dus ook de fabrieks update zal niet lukken denk ik zomaar.
    Helaas en ik baal ook. Voor mijn aankoop wist ik niet dat het (nog) niet kon.

    Dacht gewoon van 150 naar 270 pk te gaan met een koppel van 400nm met nieuwe software maar helaas...
    Laatst gewijzigd door gamblertje; 18-06-22 om 16:08.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Exact, precies wat ik hier al eerder verkondigde. Nog niet gekraakt want versie met nieuwe software.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Nooo way shit dit is wel balen zeg.
    @gamblertje ik zal maandag eens bellen naar vagtechniek voor in iedergeval 150>na 190pk of dit een mogelijkheid is.

    Van 150 naar 270pk is helemaal next level.

  17. #16
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gamblertje Bekijk Berichten
    Goedendag,
    De nieuwste 35 tfsi 150 pk etc, is nog niet te chiptunen. 2021 en 2022 uitgave heeft een nieuwe computer en die is nog steeds niet gekraakt!!
    Alle grote tuners hebben op hun website standaard staan dat de tfsi 35 vanaf 2019 te tunen is en hebben niet aangepast op hun site dat dit niet het nieuwste model betreft.

    Zelf laat ik elke nieuwe auto chiptunen en helaas bleek mijn huidige nieuwe A4 35 tfsi dus niet te chippen nog ...;(
    Ik heb alle grote bekende chippers gesproken , nog niet gekraakt.

    De fabrieks update van 150 naar 190 pk gaat volgens mij op dezelfde manier , dus ook de fabrieks update zal niet lukken denk ik zomaar.
    Helaas en ik baal ook. Voor mijn aankoop wist ik niet dat het (nog) niet kon.

    Dacht gewoon van 150 naar 270 pk te gaan met een koppel van 400nm met nieuwe software maar helaas...
    Ja de laatste generaties zijn steeds moeilijker te kraken helaas. Met andere woorden gaat dat bij iedere nieuwe ECU versie langer duren. We zien nu al dat dat soms 2 tot 3 jaar duurt.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  18. #17

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    2-3 jaar is mooi de garantieperiode... ;-)

  19. #18

    Standaard

    Fabrieks update zal niet lukken want ze komen de computer niet in 🥵

    Ik laat mijn nieuwe ( Vw en Audi ) altijd chiptunen en er is nooit wat stuk gegaan. Bekende en grote tuners die tunen binnen de marges en de auto kan het makkelijk aan. Het 2 liter blok van Vw en Audi is hetzelfde in 150 of 200+ pk en de aandrijflijn ook.
    Puur software en tunen binnen de marges door een echte en goede tuner ( Jd of Vag) levert nul problemen op.

    Maar over garantie , als er toch iets stuk gaat dan kost het je je geld zowel binnen als buiten de garantie
    Laatst gewijzigd door tom; 20-06-22 om 10:41.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Ik lees hier meerder malen dat de verschillende blokken precies hetzelfde zijn, bijvoorbeeld de vorige generatie 35 tfsi en 40 tfsi. Zelf heb ik de eerstgenoemde, deze heb ik niet laten chiptunen maar heb er destijds wel naar gekeken.

    Toen ben ik in de specificatie van de auto gedoken en er was wel een verschil van compressieverhouding tussen de 2 motoren dus dan lijkt het me dat er dan toch echt een klein verschil is.

  21. #20

    Standaard Re: Tuning software 35 tfsi +190pk

    Er is nul verschil. Enkel software matig welke dus “ opgelost “ wordt met chiptunen
    Het software matige zal kennelijk dit verschil op papier geven.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •