Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Versnellingsbakonderhoud S4 (benzineversie)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Versnellingsbakonderhoud S4 (benzineversie)

    Dag Allen,

    Ik kan moeilijk informatie vinden over het onderhoud van de versnellingsbak in mijn S4 avant 2018 benzine (B9). Niks vermeld in de instructieboek.
    kilometerstand is 120.000.

    Iemand enig idee?
    Laatst gewijzigd door Dominique VL; 22-09-22 om 21:48.

  2. #2

    Standaard Re: Versnellingsbakonderhoud S4 (benzineversie)

    Ik denk gewoon elke 60k nieuwe olie

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbakonderhoud S4 (benzineversie)

    Ik heb dat voor mijn b9 s4 omstreeks 100k km laten doen bij ZF in Delftgauw. Zelf gaven ze het volgende aan in de mailwisseling die ik met hen gehad heb:

    "In tegenstelling tot de meeste autofabrikanten adviseert ZF om preventief onderhoud uit te voeren aan de automatische transmissie bij een kilometerstand van tussen de 100.000-150.000 km of bij een voertuig leeftijd van 8 jaar indien de kilometerstand niet wordt gehaald."

    Prijzige grap wel. Grofweg € 900. Maar naar mijn idee merkbaar verschil in schakelgedrag en een prettig idee dat ik er weer een tijd tegenaan kan.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.122
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Versnellingsbakonderhoud S4 (benzineversie)

    B7 hier en vast niet dezelfde bak maar ik heb dat ook laten doen omdat ik niet weet of het ooit gedaan was, bij Zf in delfgauw, bak schakelt als nieuw en moet echt op de display kijken welke versnelling hij zit omdat tellen je vaak niet lukt, alleen als je gaat planken voel je wat.
    Kost wat maar je krijgt ook echt wat, zeer aan te bevelen!

    https://aftermarket.zf.com/go/nl/zf-...rland/contact/

    Bij mijn tipt zegt audi dat het niet/nooit nodig is, maar nu gewoon gedaan, bak gespoeld en nieuwste versie olie er in, als er nieuwere software is doen ze dat ook.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •