Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Overmatig brandstofverbruik 1.4 TFSI (met foto's)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Overmatig brandstofverbruik 1.4 TFSI (met foto's)

    Hallo Audi-experts,


    Ik heb net een paar maanden geleden een Audi A4 1.4 TFSI 2017 (Automaat) gekocht. Ik merkte dat de auto te veel benzine verbruikt en verbruikt. Ik heb tot nu toe 2160 KM gependeld en ik heb tot nu toe 4 keer moeten tanken. Ik besloot om tijdens het rijden naar het verbruik te kijken en te kijken wat het verbruik is en schrok toen ik naar de cijfers keek.



    • Op woonwijken (lage snelheid - stad) is het verbruik 20 L / 100 KM (14.12MPG)!
    • Op snelweg rijden met een gemiddelde van 100 KM/h kan het verbruik minimaal 8,9 L/100 KM (32 MPG) zijn.


    Ik ben bij verschillende monteurs geweest en de meesten zeggen dat dat vrij normaal is, maar ik geloof ze niet. dus ik besloot om in de auto van mijn vriend te rijden die helemaal hetzelfde is, ik merkte dat zijn auto maximaal 6,8 L / 100 KM maakt op lage snelheden.


    Om het even welke ideeën wat de grondoorzaken van dit probleem zouden kunnen zijn?


    Ik heb de bandenspanning al gecontroleerd, de brandstof is 95 euro en beide auto's tanken vanaf hetzelfde station.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard re: Overmatig brandstofverbruik 1.4 TFSI (met foto's)

    als je het brandstofverbruik wil weten, dan moet je de auto aftanken,
    een flink aantal kilometers rijden en dan de tank weer voldoen.
    de kilometerstanden bij het tanken opschrijven en de gereden afstand delen door het aantal liters.
    de boordcomputer geeft slechts een indicatie.