Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Ambient Lighting retrofit (AliExpress)

  1. #21
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.655
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambient Lighting retrofit (AliExpress)

    Tjongejonge…
    Twee tellen op Google: https://www.vastechnics.nl/
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  2. #22

    Standaard Re: Ambient Lighting retrofit (AliExpress)

    Hey BoydJ
    kheb deze ook aangekocht en geplaatst ,ziet mega uit.
    Probleem bij mij is dat ik deze niet kan coderen. Mij Audi A4 is van 2016, heeft niks lichtjes gehad.
    Central electric 09 byte 11 bit 2 kan ik helaas niet coderen,krijg foutmelding ”(31) Function not available”
    ik gebruik ook obd11. Heb je mss een idee? Wat heeft u alles codeert?
    nu staan deze altijd op blauwe kleur, kan deze alleen via APP veranderen

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Leeftijd
    29
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambient Lighting retrofit (AliExpress)

    Hi Duka,

    Het je vaker met OBD11 aanpassingen gedaan? Bij mij was het nodig om de auto aan te hebben staan, maar de motor niet te starten. En de motorkap open!
    Dan pas de OBD11 verbinden en nogmaals proberen.

    Heb je geprobeerd een MMI reset te doen na de softwarewijzigingen?

  4. #24

    Standaard Re: Ambient Lighting retrofit (AliExpress)

    Hey BoydJ,

    Ja doe vakker aanpassingen met OBD11, en ja motorkap was open en motor niet gestart en toch lukt het niet de byte te koderen. Heb helaas geen ander obd om te proberen. Kan alleen lichtjes dimmen. Welk obd11 gebruik je? Heb de eerste generatie nog
    Groetjes
    Duka

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    42
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Ambient Lighting retrofit (AliExpress)

    Dat ziet er gaaf uit zo'n setje van Aliexpress 😵.

    Ik zelf heb een A5 sb van 2021 en zit er serieus over na te denken om zo'n setje aan te schaffen aangezien ik alleen van die rode led strips heb welke alleen branden als ik de deur open.

    Monteren gaat me ook wel lukken maar coderen met de OBD gaat een totale ramp worden denk ik.

    Hoe kan ik dit het beste aanpakken mocht ik alles gemonteerd hebben ?
    Laatst gewijzigd door Baltezar; 11-08-23 om 19:41.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    42
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Ambient Lighting retrofit (AliExpress)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BoydJ Bekijk Berichten
    Hallo Audi rijders,

    Sinds de zomer dit jaar heb ik behoorlijk wat "geleached" op dit forum, nu is het tijd om wat te posten.
    Recent ben ik de eigenaar van een Audi A4 B9 Avant 40 TFSI geworden. Inmiddels al wat aanpassingen gedaan, waaronder het installeren van een Ambient Lighting kit.
    Mijn auto is standaard uitgerust met de witte interieur led verlichting welke enkel in helderheid aan te passen is.
    Dit is (nog) geen tutorial, toch ik kan me voorstellen dat jullie dit ook willen installeren. Laat het weten als er vragen zijn!

    De hardware heb ik gekocht via AliExpress, zie hier: Bijlage 269209
    https://nl.aliexpress.com/item/10050...yAdapt=glo2nld
    Kosten: €329 met kerstaanbieding.

    Het volgende wordt geleverd;
    - Dashboard lichtlijn
    - Nieuwe bekerhouders met voorbereidde verlichting
    - 2x "Saddle" trim met verlichting voor onder de middenconsole
    - 4x plastic trim verlichting achter de deurhendel
    - 4x insert trim verlichting voor de deurhendel
    - 4x voetverlichting (ik heb gekozen om deze alleen voorin te installeren)
    - 4x pocket verlichting voor in de opslagruimte in de deuren (ik heb gekozen om deze niet te installeren i.v.m. nodig boorwerk)
    - 1x Hoofdmodule
    - 4x Deur module
    - Alle benodigde bekabeling
    - OBD stekker voor flashen (Heb ik niet gebruikt, heb OBD11 long coding gebruikt. Gemakkelijker en naar mijn mening betrouwbaar)

    Vooraf zag ik er tegenop om het interieur te demonteren. Het is voor een amateur best intimiderend om aan zo'n auto te knoeien . Om het overzichtelijk te houden heb ik ervoor gekozen om in secties te werken en die ook direct (werkend) af te ronden. Het testen kan terwijl het één en ander gedemonteerd en elektrisch losgekoppeld is, dit resulteert wel in foutmelding die ik later gewist heb via OBD11. De software aanpassingen zeer simpel via OBD11 long coding gedaan. Het RGB ambient light menu is nu beschikbaar met alle opties (32 kleuren, pre-selected kleuren, helderheid, etc, etc..)

    De eerste "sectie" was voor mij de dashboard lichtlijn, voetverlichting voorzijde en middenconsole verlichting. Hier zit eigenlijk ook het belangrijkste werk. Namelijk het aansluiten van de hoofdmodule op de MMI unit en voeding/massa. Diverse dashboard onderdelen, handschoenenkastje & MMI unit dienen gedemonteerd te worden. Zie hier een overzicht foto;
    Bijlage 269212
    Bijlage 269213
    Bijlage 269214

    De tweede sectie betreft ook de laatste, de portieren! Bij elk portier heb ik de bestaande aluminium look plastic trim vervangen door de geleverde OEM look trim met voorbereide verlichting. En voor de deurhendel de standaard witte verlichting insert vervangen door de geleverde RGB verlichting insert. Elke deur heeft een slave-module welke aangesloten kan worden op de bestaande bekabeling, plug-and-play. De insert trim vervangen is buitengewoon makkelijk. De plastic trim is behoorlijk tijdrovend en secuur. De trim zit volgens mij "permanent" bevestigd met plastic soldeer punten. Die ik heb ik zorgvuldig uitgebroken om de geleverde trim te kunnen plaatsen. De trim is niet te onderscheiden van de originele.

    Eindresultaat;
    Bijlage 269210
    Bijlage 269211

    Verbluffend goed voor een AliExpress setje!


    Nu heb ik deze set ook gekocht 😀 omdat ik standaard helemaal geen ambient lightning in m'n A5 heb en het er mooi uit vindt zien.

    Maar ben zelf ook in het bezit van een OBD11 pro en las dat je hem ook geprogrammeerd hebt met een OBD11 met een longcode.
    Maar wat ik ook probeer mij lukt het niet waarschijnlijk omdat er sowieso geen ambient voorbereiding in mijn auto zit 😬.


    Ik weet niet wat ik fout doe of waar de fout zit als ik deze handeling uitvoer op de OBD:

    Select Control unit 09 (Central Electronics)
    Control unit Long Coding
    Byte 17
    Bit 3 Activate - MMI setting
    Bit 2 Activate - front footwell lightning
    Bit 1 Activate - door lightning

    Select Control unit 5F (infotainment)
    Adaptation
    Select channel (6) Menu operation vehicle-menu_display_ambient_illumination
    value to adjust activated
    Select channel (8) Menu operation vehicle-menu_display_ambient_illumination_over_threshold_h igh
    value to adjust activated
    Channel (15) vehicle function list BAP interieur_light_0x08 Select a value to adjust activated


    Weet iemand wat ik hier verkeerd doe ? 😨😨😨😨😨😨😨😨😨

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Leeftijd
    29
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambient Lighting retrofit (AliExpress)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baltezar Bekijk Berichten
    Nu heb ik deze set ook gekocht 😀 omdat ik standaard helemaal geen ambient lightning in m'n A5 heb en het er mooi uit vindt zien.

    Maar ben zelf ook in het bezit van een OBD11 pro en las dat je hem ook geprogrammeerd hebt met een OBD11 met een longcode.
    Maar wat ik ook probeer mij lukt het niet waarschijnlijk omdat er sowieso geen ambient voorbereiding in mijn auto zit 😬.


    Ik weet niet wat ik fout doe of waar de fout zit als ik deze handeling uitvoer op de OBD:

    Select Control unit 09 (Central Electronics)
    Control unit Long Coding
    Byte 17
    Bit 3 Activate - MMI setting
    Bit 2 Activate - front footwell lightning
    Bit 1 Activate - door lightning

    Select Control unit 5F (infotainment)
    Adaptation
    Select channel (6) Menu operation vehicle-menu_display_ambient_illumination
    value to adjust activated
    Select channel (8) Menu operation vehicle-menu_display_ambient_illumination_over_threshold_h igh
    value to adjust activated
    Channel (15) vehicle function list BAP interieur_light_0x08 Select a value to adjust activated


    Weet iemand wat ik hier verkeerd doe ? 😨😨😨😨😨😨😨😨😨
    Sorry, sinds ik mijn Audi verkocht heb ben ik niet meer actief op dit forum. Er zitten dipswitches op de module die met de spullen meegeleverd word. Die moeten n.a.v. de handleiding op een bepaalde manier gezet worden.

    succes...

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    42
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Ambient Lighting retrofit (AliExpress)

    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst 😀


    Wat voor auto heb je gekocht ?

    De "dipswitches" op de module staan ingesteld zoals in de beschrijving aangegeven. Alles is ook gemonteerd en werkt ook zoals het moet en heeft net zoals bij jou op de foto's een mooie blauwe gloed.
    Maar ik krijg met geen mogelijkheid het Ambient menu geďnstalleerd in het MMI scherm van de auto ondanks dat ik ook een OBD eleven PRO heb.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Leeftijd
    29
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambient Lighting retrofit (AliExpress)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baltezar Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst 😀


    Wat voor auto heb je gekocht ?

    De "dipswitches" op de module staan ingesteld zoals in de beschrijving aangegeven. Alles is ook gemonteerd en werkt ook zoals het moet en heeft net zoals bij jou op de foto's een mooie blauwe gloed.
    Maar ik krijg met geen mogelijkheid het Ambient menu geďnstalleerd in het MMI scherm van de auto ondanks dat ik ook een OBD eleven PRO heb.
    Thanks! model 3 performance. Autopilot bevalt me vreselijk goed voor de dagelijkse lange trips. Dacht dat ik de luxe en goede afwerking van de Audi meer zou missen, maar ben echt ontzettend blij met Tesla.

    Voor jouw ambient lighting denk ik dat het ligt aan de long coding via OBDeleven. Heb je deze settings via long coding geprobeerd?

    Select Control unit 09 (Central Electrics)
    Control unit Long Coding
    Byte 17
    Bit 3 Activate - MMI settings
    Bit 2 Activate - front footwell lighting
    Bit 1 Activate - door lighting

    Select Control unit 5F (infotainment)
    Adaptation
    Select channel (6) Menu operation vehicle-menu_display_ambient_illumination
    value to adjust activated
    Select channel (8) Menu operation vehicle-menu_display_ambient_illumination_over_threshold_h igh
    value to adjust activated
    Channel (15) vehicle function list BAP interieur_light_0x08 Select
    a value to adjust activated

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •