Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Smartphone Interface niet aanwezig

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Smartphone Interface niet aanwezig

    Beste,

    Sinds 2020 ben ik in het bezit van een Audi A4 uit het bouwjaar 2020. Tot de dag van vandaag had ik geen behoefte om Apple Carplay te gebruiken totdat ik het een keer wou gaan proberen. Mijn auto is voorzien van de button “Phone Apps” wat zich moet voorstellen als Audi Smartphone Interface. Deze interface werkt helaas voor geen meter. Als ik klik op het icoontje dan blijft die maar laden en op andere momenten reageert deze icoontje helemaal niet meer.

    Ik ben hierover langs geweest bij de lokale Audi dealer in Rotterdam. Daar hebben de heren aangegeven dat volgens hun systeem de auto niet voorzien is van de Audi Smartphone Interface. Diezelfde heren hebben helaas geen antwoord kunnen vinden op waarom deze auto dan wel voorzien is van die icoontje. Los van het icoontje is de auto wel voorzien van de volgende opties;

    - Mmi navigatie plus
    - 4g ondersteuning voor Audi Phone box
    - Audi phone box
    - Audi virtual cockpit plus
    - Usb-C poort onder de armsteun

    Volgens de hoofdkantoor zou de auto op basis van deze opties wel de Audi smartphone interface functie moeten hebben.

    Overigens is het niet mogelijk om deze functie via de shop van MyAudi aan te schaffen.

    Mijn vraag aan jullie: is er iemand die de Audi Smartphone Interface kan laten functioneren?
    Laatst gewijzigd door A42020; 21-01-23 om 02:48.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    735
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Smartphone Interface niet aanwezig

    Je hebt het bericht midden in de nacht gepost. Het is kennelijk echt een probleem...

    Ik doe een gok: heb je het alleen draadloos geprobeerd of ook met een kabeltje?
    Is de telefoon wel aangemeld aan het systeem? Kan je wel via MMI bellen en gebeld worden?
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 21-01-23 om 09:08.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Smartphone Interface niet aanwezig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Je hebt het bericht midden in de nacht gepost. Het is kennelijk echt een probleem...

    Ik doe een gok: heb je het alleen draadloos geprobeerd of ook met een kabeltje?
    Is de telefoon wel aangemeld aan het systeem? Kan je wel via MMI bellen en gebeld worden?

    Het probleem is inderdaad groot genoeg dat het mij midden in de nacht van mijn vrije tijd bezig houdt, helaas.

    Ik heb het zowel draadloos als via verschillende kabels geprobeerd, maar zonder succes. Volgens de verbindingsinstellingen kan ik mijn telefoon gemakkelijk aanmelden als Telefoon1 en Telefoon2, maar bij de Audi Smartphone Interface is er geen interactie bij het klikken op het icoontje.

    Bellen en gebeld worden via de MMI lukt in het algemeen wel, maar het gaat ook vaak genoeg mis doordat het direct wordt overgeschakeld naar de microfoon van mijn telefoon.

  4. #4

    Standaard Re: Smartphone Interface niet aanwezig

    Ik heb hetzelfde probleem. Is dit al opgelost?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Smartphone Interface niet aanwezig

    Ik kon ook geen verbinding maken via android auto met mijn Huawei P30 lite, kreeg communicatiefout 18. Na wat speurwerk was ik niet de enige met een P30 lite die daar problemen mee had. Dan maar een andere smartphone aangeschaft en werkt nu perfect.


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •