Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Onderhoud 2.0 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2022
    Leeftijd
    33
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Onderhoud 2.0 TFSI

    Beste allen,

    Binnenkort wil ik een onderhoudsbeurt laten uitvoeren aan mijn Audi b9. Hierbij heb ik de motorolie volgens de fabrieksvoorschiften besteld LL 508 00/509 00 0w-20. Ik vroeg mij af of er ook leden zijn die overstappen naar motorolie met hogere viscositeit?

    Naar mijn mening vind ik 0-w20 van vw LL erg dun en blijf mij verbazen dat er intervallen van 30k km worden voorgeschreven. Graag hoor ik jullie meningen hierover.

    Mvg
    Laatst gewijzigd door Skyline; 02-03-23 om 13:22. Reden: Model

  2. #2

    Standaard Re: Onderhoud 2.0 TFSI

    Bij mijn 2.0 L b9 gebruik om 0w30

  3. #3
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
    Beste allen,

    Binnenkort wil ik een onderhoudsbeurt laten uitvoeren aan mijn Audi b9. Hierbij heb ik de motorolie volgens de fabrieksvoorschiften besteld LL 508 00/509 00 0w-20. Ik vroeg mij af of er ook leden zijn die overstappen naar motorolie met hogere viscositeit?

    Naar mijn mening vind ik 0-w20 van vw LL erg dun en blijf mij verbazen dat er intervallen van 30k km worden voorgeschreven. Graag hoor ik jullie meningen hierover.

    Mvg
    Niet over de soort motorolie, maar ... ik hoorde van mijn dealer(t) dat Audi afstapt van de long life intervallen voor olie en filters (bv interieur) d.w.z. niet meer standaard 30K of bepaald aantal dagen, maar wat er eerst komt. Heeft iemand hier ook van gehoord? Het klinkt als extra geld verdienen?
    Laatst gewijzigd door Morris1973; 02-03-23 om 19:49.
    A4 B9 Avant '19 S-line, A3 8V Sportback '19 S-Line, A4 B8 Avant '10 Pro Line S en A3 8P Sportback '09 Attraction

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morris1973 Bekijk Berichten
    ….d.w.z. niet meer standaard 30K of bepaald aantal dagen, maar wat er eerst komt.
    Dat is nu ook al het geval.
    LongLife is variabel, de auto bepaalt zelf wanneer de motorolie ververst moet worden afhankelijk van de gebruiksomstandigheden (veel/weinig korte ritjes, motorbelasting e.d.), waarbij een maximum van 30k km / maximaal 2 jaar wordt gehanteerd.
    Kan me niet voorstellen dat Audi van LL afstapt, misschien straks als alles elektrisch is…..
    Laatst gewijzigd door Kees B; 02-03-23 om 22:09.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud 2.0 TFSI

    Hoi Kees,

    Ik bedoelde, en dat heb ik niet duidelijk genoeg omschreven, dat het eerder gehalveerd wordt o.b.v. voorziene noodzaak filters. En dan later weer de olie. Ik ben gewent dat de wissel nu gelijktijdig is.
    A4 B9 Avant '19 S-line, A3 8V Sportback '19 S-Line, A4 B8 Avant '10 Pro Line S en A3 8P Sportback '09 Attraction


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2021
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud 2.0 TFSI

    Ik wil van mijn audi ook de bougies, mogelijk spanrol en multieriem laten vervangnen. Deze maakt namelijk irritante geluid.

    Kan iemand dit doen omgeving Eindhoven voor een mooi prijs?

    Thanks!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud 2.0 TFSI

    Wat voor geluid maakt de multiriem van je 2.0tfsi?
    En hoe veel km er op?
    Laatst gewijzigd door allewijn; 21-03-23 om 15:05.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2021
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud 2.0 TFSI

    auto staat nu op 217.000 km en de riem bij Audi eerder vervangen. ik dacht bij ong 160.000. maar het geluid is vooral in de ochtend start heel erg goed hoorbaar. Je hoort de riem heel erg goed schuren

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoud 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mahmut Bekijk Berichten
    Ik wil van mijn audi ook de bougies, mogelijk spanrol en multieriem laten vervangnen. Deze maakt namelijk irritante geluid.

    Kan iemand dit doen omgeving Eindhoven voor een mooi prijs?

    Thanks!
    Ja, dat heet 'garage'. Het forum is geen bron van beunhazen, vraag gewoon prijzen op bij een paar garages in je buurt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •