Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Draadloze Android Auto

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Draadloze Android Auto

    Hey,

    Sinds kort overgestapt van een 2009 A4 Avant naar een 2020 A4 Avant, het facelift model.
    Bedrade Android Auto werkt perfect maar elke keer een kabeltje aansluiten begint nu toch te irriteren, een AAWireless dongle gekocht maar die werkt echt rampzalig slecht.
    Volgens mij zou ik via VCDS de optie voor draadloze carplay aan moeten kunnen zetten, maar ik heb een Android telefoon.
    Na wat rondzoeken op het internet zouden de 2021+ modellen ondersteuning moeten hebben voor draadloze android auto, en volgens mij heb ik dezelfde hardware in mijn MMI? Hier word gesproken over versie 3620 (MHI3_ER_AU_P3620)

    Zou het dan mogelijk kunnen zijn dat ik ook deze mogelijkheid krijg na een update van de MMI software, en is dit iets wat ik zelf kan updaten of kan alleen de dealer dat voor me doen?

    De huidige versienummers zijn als volgt:



  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Draadloze Android Auto

    Zou mooi zijn als het mogelijk wordt met een update. Ik heb zelf ook een A4 avant facelift uit juli 2020. En wordt soms ook moe van de kabel.

    Toevallig heeft mijn systeem 2 dagen terug een update gekregen i.v.m niet kunnen inloggen. Helaas lag de server eruit dus moet ik maandag bellen en dan moet alles werken.

    Via de kabel verbind wel vele malen beter/sneller na de update maar draadloos is helaas nog niet mogelijk.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Draadloze Android Auto

    Even voor mijn persoonlijke interesse, weet je toevallig welke versie je had voor de update, en welke heb je nu?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goz3rr Bekijk Berichten
    Even voor mijn persoonlijke interesse, weet je toevallig welke versie je had voor de update, en welke heb je nu?
    Kan geen foto bijvoegen maar softwareversie 3281
    Mmi: release-32.9-1944-snapshot-22.04.2020-10:04:14

    20230506_222309.jpg


    Geen idee waarom maar hij staat op zijn kop
    Laatst gewijzigd door tom; 06-05-23 om 22:01.

  5. #5
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    828
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Draadloze Android Auto

    Misschien heb je hier nog iets aan:

    https://forum.obdeleven.com/thread/7...reless-carplay

    Zelf nog niet getest of het werkt,
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Draadloze Android Auto

    Bedankt voor het delen maar daar waag ik mezelf niet aan. Ik heb met dat soort dingen altijd pech en verziek meer als dat ik goed doe.

    Als dat de enige goede optie is om het draadloos te krijgen laat ik het wel iemand doen met verstand van dat soort dingen haha.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Draadloze Android Auto

    Kleine update. Momenteel in gesprek met obdcoding in soest. Deze kan bij mijn MMI android auto draadloos activeren. Misschien dat ik hier binnekort langs ga om het te activeren.
    Laatst gewijzigd door GreenMile1989; 11-09-23 om 20:31.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Draadloze Android Auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GreenMile1989 Bekijk Berichten
    Kleine update. Momenteel in gesprek met obdcoding in soest. Deze kan bij mijn MMI android auto draadloos activeren. Misschien dat ik hier binnekort langs ga om het te activeren.
    Ik ben heel benieuwd of je inmiddels draadloos Apple Carplay en/of Android Auto hebt geactiveerd, en of dat goed werkt?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Draadloze Android Auto

    Sorry is er nog niet van gekomen. Kwamen andere dingen tussendoor.

    Gisteren nieuwe velgen besteld en daarna gaan we eens verder kijken naar draadloos android auto.

  11. #10

    Standaard Re: Draadloze Android Auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GreenMile1989 Bekijk Berichten
    Sorry is er nog niet van gekomen. Kwamen andere dingen tussendoor.

    Gisteren nieuwe velgen besteld en daarna gaan we eens verder kijken naar draadloos android auto.
    Ondertussen androidauto werkend?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Draadloze Android Auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rsjab Bekijk Berichten
    Ondertussen androidauto werkend?
    Android auto werkt alleen het draadloos laten maken is nog steeds niet gebeurt.
    Ik heb altijd geluk met men autos. Zit te wachten op een nieuwe stuuras. Ik had last van een piependgeluid bij het sturen en kwam echt binnen bij het stuur vandaan.

    Sleepring is vervangen en dit heeft het probleem niet opgelost toen hebben ze een modificatie gedaan aan de stuurtas die volgens de fabriek zou moeten helpen. Helaas heeft dit het alleen maar verergerd. Dus inmiddels al weer wat geld lichter en nog steeds het gezeur. Nu op de stuuras wachten en afwachten of hun de kosten gaan dekken aangezien ik de auto nog geen jaar heb en hun het verergerd hebben.

    Hopelijk betalen hun dan kan ik weer verder met het draadloos laten maken van Android auto.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •