Eerst even uitlezen, dan weet je meer.
Hoi,
Mijn A4 (B9, DEUA) houdt erg in bij veel gas geven, zodra je gas loslaat gaat het een stuk beter. Dit is goed te merken op de snelweg in de 6 en 7e versnelling. In de 5e wil het nog wel, maar daar merk ik ook dat als ik gas minder geef het een stuk vlotter rijdt.
Ik lees hier en daar dat het de LMM of EGR kan zijn. Ik heb de kabel van de LMM losgehaald, er was geen verschil in het rijden voor en na het loshalen. Ligt het aan de LMM of wellicht toch EGR of iets anders?
Dat er geen harde fout in de computer zit zegt niks,. rijden en loggen van sensoren.
Alleen zo kom je te weten wat er aan de hand is.
De meeste garage bedrijven zijn inderdaad erg druk.
Om zomaar een lmm te vervangen zou ik niet gokken... zonde van je geld.
Ik stel niet voor om zomaar de LMM te vervangen. Topicstarter zegt dat garages geen tijd hebben en hij zijn vakantie wil annuleren. Ook wordt er gezegd dat het loshalen van de LMM geen verandering geeft. Deze redenen laten mij dan opperen om de LMM te vervangen.
Uiteraard kun je beter eerst verder gedegen onderzoek doen maaar dan moet je wel iemand hebben die dat kan.
Ook nu zeg ik weer om de LMM te vervangen, is niet heel duur en dan heb je in ieder geval iets geprobeerd.
Groet van Jeroen
Het interessant is dat dit probleem langzamerhand groter is geworden over meer dan een halve jaar, en het mij niet is opgevallen.
De auto trok in het begin heel goed op met 7e versnelling terwijl het 80 reed, met bagage en met dakkoffer nog wel onderweg op vakantie. Later begin het terug te schakelen naar 6 wanneer ik gas gaf terwijl ik 80 reed. Het kon nog maar in de 7e optrekken als ik 100 reed. En dit ging dus steeds verder. Nu schakelt het meteen terug naar de 5e ongeacht de snelheid. Contante snelheid in 7e wil die wel weer.
Auto rijdend uitgelezen, verschillende metingen en grafieken. Niets gevonden. Conclusie is dat motor niet inhoud bij plankgas, maar naarmate je in een hogere versnelling optrekt auto minder trekkracht heeft om in de lage toeren op te trekken. Wat wel opviel is dat de positie gaspedaal en ingespoten brandstof alleen syn loopt tot een bepaalde volume van brandstof. Bijv na 60% intrappen gaspedaal maakt het niet meer uit
ik gok op een verstuiver…
zelfde symptomen gehad bij een 2.0TDI sportback (2 keer zelfs en beide keren was een verstuiver de oorzaak)
Succes
Zojuist uit Duitsland terug, naar een audi service geweest. Die zegt dat er niks mis mee is. Het is volgens hem normaal dat bij 2000 toeren in de 6e versnelling geen vermogen is en dat de auto terugschakelt. Ik weet niet of dit klopt maar, was de dsg van mijn auto dan getuned toen ik het had gekocht? Bij onderhoud van de automaat is de automaat gereset zodat het opnieuw ging inleren, valt de dsg tuning hierdoor weg?
Samen met monteur op snelweg gereden, auto haal 210. Dus volgens hem is er niks mis met luchtinlaat, en andere zaken.
Ik vind het nog steeds vreemd dat toen ik de auto kocht de auto enorm kon optrekken in de 7e versnelling terwijl het iets van 90 reed. Zou iemand moeten vinden met exact dezelfde auto.