Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: RS4 wel of niet chippen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard RS4 wel of niet chippen?

    Hallo,

    Vorig jaar heb ik mijn droom kunnen vervullen en heb ik een RS4 uit 2018 gekocht. Ben zeer tevreden over mijn aankoop en heb dan ook veel plezier er van. Moet nu wel de tuimelaars in de gaten houden (zie topic hierover).
    Binnenkort loopt de garantie af en ben aan het rondkijken voor chiptuning.

    Nu vraag ik mij af of dit daadwerkelijk nut heeft.
    Zie het filmpje van CAR wow:

    https://m.youtube.com/watch?v=x4o4reejrJo

    Er wordt een meting gedaan van 0-60 MPH (0-96,56 KMH) in 3,5 seconden en een rollenbank meting van 466PK. Natuurlijk weet ik dat weersomstandigheden, banden, brandstof etc. invloed hebben. Fabrieksopgave is 450PK, 600NM en 4,1 sec 0-100KMH. Mijn RS4 heeft zijn beurten op tijd gehad en ik zit nu op rond de 80.000KM.

    JD geeft op hun site aan dat stage 1 520 PK oplevert met 780NM (standaard 600NM).

    Als ik op internet kijk dan zie ik bij enkele tuners dat de 0-100KMH sprint rond de 3,7 sec zit na tuning.

    De RS4 wordt in mijn ogen dus niet sneller. Zal een vermogenswinst van (520-466) 54 pk, <12%, merkbaar zijn? Zal het door de stijging in NM voornamelijk merkzaam zijn in tussensprints? (Wat je in praktijk meer gebruikt.)
    Ik doe namelijk zelden een sprint van 0 naar 100 KMH.

    Wat zijn de ervaringen hier met stage 1 tuning op een RS4 B9?

    Groet,
    Toni
    Laatst gewijzigd door Toni01; 13-03-24 om 08:01.

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: RS4 wel of niet chippen?

    Over het algemeen merk je het zeker.
    Motor pakt beter op, wat je merkt als je gas geeft.


    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.321
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: RS4 wel of niet chippen?

    Je kijkt heel erg naar de getallen. Hoe relevant zijn die? Ga je er regelmatig mee naar de dragstrip? Zo niet, wat maakt dan die 0,6 seconde uit?
    Heb je al nagedacht over de verbetering van het rijcomfort en de souplesse? Dat zal er zeker zijn. Betere koppelverloop, mooier oppakken in de versnellingen. Bel anders gewoon even met de mannen van JD. Die kunnen je veel over dit soort zaken vertellen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toni01 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Vorig jaar heb ik mijn droom kunnen vervullen en heb ik een RS4 uit 2018 gekocht. Ben zeer tevreden over mijn aankoop en heb dan ook veel plezier er van. Moet nu wel de tuimelaars in de gaten houden (zie topic hierover).
    Binnenkort loopt de garantie af en ben aan het rondkijken voor chiptuning.

    Nu vraag ik mij af of dit daadwerkelijk nut heeft.
    Zie het filmpje van CAR wow:

    https://m.youtube.com/watch?v=x4o4reejrJo

    Er wordt een meting gedaan van 0-60 MPH (0-96,56 KMH) in 3,5 seconden en een rollenbank meting van 466PK. Natuurlijk weet ik dat weersomstandigheden, banden, brandstof etc. invloed hebben. Fabrieksopgave is 450PK, 600NM en 4,1 sec 0-100KMH. Mijn RS4 heeft zijn beurten op tijd gehad en ik zit nu op rond de 80.000KM.

    JD geeft op hun site aan dat stage 1 520 PK oplevert met 780NM (standaard 600NM).

    Als ik op internet kijk dan zie ik bij enkele tuners dat de 0-100KMH sprint rond de 3,7 sec zit na tuning.

    De RS4 wordt in mijn ogen dus niet sneller. Zal een vermogenswinst van (520-466) 54 pk, <12%, merkbaar zijn? Zal het door de stijging in NM voornamelijk merkzaam zijn in tussensprints? (Wat je in praktijk meer gebruikt.)
    Ik doe namelijk zelden een sprint van 0 naar 100 KMH.

    Wat zijn de ervaringen hier met stage 1 tuning op een RS4 B9?

    Groet,
    Toni
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  4. #4
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard re: RS4 wel of niet chippen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Je kijkt heel erg naar de getallen. Hoe relevant zijn die? Ga je er regelmatig mee naar de dragstrip? Zo niet, wat maakt dan die 0,6 seconde uit?
    Heb je al nagedacht over de verbetering van het rijcomfort en de souplesse? Dat zal er zeker zijn. Betere koppelverloop, mooier oppakken in de versnellingen. Bel anders gewoon even met de mannen van JD. Die kunnen je veel over dit soort zaken vertellen.
    Ik ben het eens met Superavenger, mijn A6 2.0 TFSI laten tunen met een stage 1 puur voor het extra comfort. Het is zeker geen raket geworden maar bij de "tussensprints" of even gas bij geven is het veel fijner rijden.
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  5. #5
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.321
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: RS4 wel of niet chippen?

    Precies dat. Ik heb de mijne ook laten tunen om meer rijcomfort en souplesse te krijgen. Hij reageert gewoon fijner en beter. Het verhoogde koppels is ook erg fijn. Ik heb d bak ook laten doen en die schakelt ook een stuk fijner dan origineel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Razayan Bekijk Berichten
    Ik ben het eens met Superavenger, mijn A6 2.0 TFSI laten tunen met een stage 1 puur voor het extra comfort. Het is zeker geen raket geworden maar bij de "tussensprints" of even gas bij geven is het veel fijner rijden.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.


  6. #6
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: RS4 wel of niet chippen?

    En je went er allemaal aan he, als je me een RS6 met 600pk onder de kont schuift weet ik na een maand ook niet anders! Ik heb bij al mn Audi's tot heden een stage1 laten doen en dat bevalt nog steeds top

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 13-03-24 om 15:58.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: RS4 wel of niet chippen?

    Bedankt voor de reacties.
    Zoals aangegeven, mij gaat het niet om de 0-100KMH.
    Zal zeker contact opnemen met JD en ik zit ook aan Hartog Tuning te denken (goede ervaring met mijn vorige Audi).
    Bak zal ik ook aanpassen. Schakelt veel te snel op als je rustig rijdt en daardoor in een hoge versnelling zit als je maar 50 rijdt.

  8. Ad
  9. #8
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: RS4 wel of niet chippen?

    Ik rij een 2.0TFSI quattro en ook daar vind ik die bak niet fijn, omdat die ook te vroeg opschakelt. Daarom lijkt de motor heel loom te zijn. Nu zal een A5 cabriolet door zijn hoge gewicht ook niet helpen, maar dat vroege opschakelen maakt de auto gewoon traag. Je moet het gas wel heel flink intrappen om een beetje gang te houden. In de S stand vind ik juist dat die veel te hoog in de toeren blijft hangen. Ik zou eerder de bak aanpakken en dan pas de motor.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  10. #9
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: RS4 wel of niet chippen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bugboy Bekijk Berichten
    Ik rij een 2.0TFSI quattro en ook daar vind ik die bak niet fijn, omdat die ook te vroeg opschakelt. Daarom lijkt de motor heel loom te zijn. Nu zal een A5 cabriolet door zijn hoge gewicht ook niet helpen, maar dat vroege opschakelen maakt de auto gewoon traag. Je moet het gas wel heel flink intrappen om een beetje gang te houden. In de S stand vind ik juist dat die veel te hoog in de toeren blijft hangen. Ik zou eerder de bak aanpakken en dan pas de motor.
    Precies dit!
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •