Pagina 108 van 109 EersteEerste ... 85898104105106107108109 LaatsteLaatste
Resultaten 2.141 tot 2.160 van de 2171

Onderwerp: A4-B9 MY 2016 topic

  1. #2141
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Net ff op een B9 automatisch handrem erop bij contact uit aangezet. Zodra je em in zn P zet of vrij en dan contact uit gaat je handrem er gelijk op. Net als bij de A3 dus. Was een simpele aanpassing.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  2. #2142

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Al iemand ervaringen met het tunen van een 2.0tfsi 190 pk?
    Volgens de meeste tuners gaan deze richting 260pk dus plus 70pk?

  3. #2143
    TonnieT
    Guest

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Vraagje:
    Ik ben van plan om de standaard knoppen in het stuur te vervangen voor de uitgebreide versie. Nu zijn er voldoende video's te vinden voor het verwijderen van de airbag en het stuur. Helaas is nergens te vinden hoe je de knoppen uit het stuur krijgt. Heeft iemand misschien zo'n elsawin handleiding? Of weet hoe je dit het beste kunt doen? Dankjewel voor de info.

    audi.jpg

    OPGELOST: Zie post https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1810321
    Laatst gewijzigd door TonnieT; 10-02-18 om 16:22.

  4. #2144

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Mijn remblokjes hebben bijna hun beste tijd gehad. Er brand nog geen lichtje maar heel lang zal het niet meer duren. De garage (klein plaatselijke garage) waar ik steeds ga kan ze niet voor mij bestellen bij hun leverancier maar ik mag ze wel zelf aanbrengen. Dus ik zou er graag vam Brembo of TRW bestellen. Hebben jullie soms toevallig een typenummer van deze merken die ik kan opzoeken zodat ik zeker de juiste bestel? Audi A4 Avant modeljaar 2016 TDI 190pk voorwielaandrijving.

    Ik heb van iemand gehoord dat de slijtindicatoren vooraan in de remklauwen zit. Achteraan met een draadje. Worden deze ook steeds vernieuwd of gewoon hergebruikt?

    https://www.winparts.be/remsysteem/r...582-34223.html

    Onderaan de pagina staan er verschillende types allemaal voor dezelfde wagen. Passen die dan allemaal?

    Alvast bedankt voor jullie hulp! Ik zie het niet zitten om ze bij een officiële dealer te laten vervangen want dan betaal ik de hoofdprijs.
    Laatst gewijzigd door Yargo; 05-03-18 om 10:01.

  5. #2145

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Iemand die mij kan vertellen hoe ik Google.maps of via de MMI app navigatie naar de auto kan sturen. Google maps zegt dat de functie niet beschikbaar is? En MMI app zegt helemaal niets?


  6. #2146

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Meerdere manieren. Bv. Via de app MMI connect. Zoek in de tab my audi reisdoelen naar een bestemming en "veeg" de bestemming naar boven zodra je deze gevonden hebt. Je ziet dan een afbeelding van je auto tevoorschijn komen. Deze bestemming is nu beschikbaar in je my audi reisdoelen in je navi in je auto. Je hebt hiervoor wel een Audi connect abonnement nodig.
    Laatst gewijzigd door maastrichtrob; 15-03-18 om 14:29.
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  7. #2147

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Heb gister mijn remblokken laten vervangen, rijdt een a4 quatro 2.0 b9. voor en achter totaal prijs, €530 euro, alleen al € 50 euro om de 4 banden te (de)monteren.

    Echt schandalig duur. Wat zou het ze aan tijd kosten; Banden (de)monteren 25 minuten, (de)monteren remblokken totaal 50-60 minuten?

    Dus ruim gerekend, €530 - 1.5 uur werktijd,a 65 euro = 432,00 - materiaal /verwijderingskosten a € 25,00 = 407,00
    Remblokken a € 100 per wiel /set (2) is toch bizar? of reken ik nou zo raar?

  8. Ad
  9. #2148

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    113
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Zitten we nu niet al met de my2018 versie? Sta op punt een avant 2.0 190pk te bestellen in daytona. Twijfel nog tussen black edition of sline edition.

    Zie weinig black edition voorbij komen op het forum.
    Verdere opties
    Pano dak
    Assistentie pakket tour (acc. Lane assist. Enz)
    Virt cockpit

    En de black zit wel vol opties. Twijfel met name vanwege het rode stiksel. Wat vinden jullie?



    Sent from my iPad using Tapatalk Pro
    Audi A6 (C7) S Line Edition Wit (2018)
    Audi A3 E-Tron Ambition Pro Line + S-line Wit (2015)

  10. #2149

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr3000 Bekijk Berichten
    Zitten we nu niet al met de my2018 versie?

    Twijfel met name vanwege het rode stiksel. Wat vinden jullie?
    Nog 'een paar' weken en dan dient MY2019 zich alweer aan...

    Ja, Black edition is inderdaad super mooi, maar die stiksels zijn inderdaad heel erg jammer. Voor mij een reden er dan toch maar vanaf te zien. Wie dat bedacht heeft bij PON...

  11. #2150

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    113
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    Nog 'een paar' weken en dan dient MY2019 zich alweer aan...

    Ja, Black edition is inderdaad super mooi, maar die stiksels zijn inderdaad heel erg jammer. Voor mij een reden er dan toch maar vanaf te zien. Wie dat bedacht heeft bij PON...
    Is dat niet Audi en niet pon... ga toch kijken of het anders kan.
    My2019 houd dat ook B.V. nieuwe facelift in. Of puur details?



    Sent from my iPad using Tapatalk Pro
    Laatst gewijzigd door mr3000; 29-03-18 om 10:43.
    Audi A6 (C7) S Line Edition Wit (2018)
    Audi A3 E-Tron Ambition Pro Line + S-line Wit (2015)

  12. #2151
    BillyT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    57
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    @frutos
    Al iemand ervaringen met het tunen van een 2.0tfsi 190 pk?
    Volgens de meeste tuners gaan deze richting 260pk dus plus 70pk?



    Stage 1+ tuning laten uitvoeren door VAGTechniek in Nuenen en gaat idd van 190pk naar 255pk en van 320Nm naar 435Nm.

    https://chiptuning.vagtechniek.nl/au...2.0+tfsi+190pk
    Laatst gewijzigd door BillyT; 29-03-18 om 11:16.

  13. #2152

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BillyT Bekijk Berichten
    @frutos
    Al iemand ervaringen met het tunen van een 2.0tfsi 190 pk?
    Volgens de meeste tuners gaan deze richting 260pk dus plus 70pk?



    Stage 1+ tuning laten uitvoeren door VAGTechniek in Nuenen en gaat idd van 190pk naar 255pk en van 320Nm naar 435Nm.

    https://chiptuning.vagtechniek.nl/au...2.0+tfsi+190pk
    De mijne ondertussen ook laten tunen en wat een verschil!
    Rijdt stuk soepeler en reageert veel sneller,dus hier ook super tevreden

  14. #2153

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Ik heb sinds kort gemerkt dat wanneer je een adres in geeft met een huisnummer dat het systeem niet kent, hij gewoon terug naar de kaartweergave gaat zonder te beginnen navigeren of te zeggen dat het huisnummer onbekend is. Ik moet dan volledig opnieuw beginnen want in de 'history' staat het ook niet? Hebben jullie dit ook?

  15. #2154
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Ik was afgelopen weekend bij van Beynum om te praten over een opvolger van mijn huidige B8. Contract loopt in september af en er moet wat anders voor de deur komen. Ze hadden helaas weinig goed nieuws. Ik wil graag een benzine uitvoering, maar vanwege de WLTP-ellende zijn heel veel versies momenteel niet leverbaar. De 1.4 TFSI gaat eruit, de 2.0 wordt te duur en is ook niet leverbaar. Diesel is echt geen optie.
    Er komt in november een nieuwe motor, een 2.0 met 150 pk. Maar ik wil niet zo lang wachten. Optie is importeren via de dealer. Dat gaan we binnenkort bekijken. Voorraadauto's zit niks bij wat voldoet aan mijn configuratie.

    En nu vloeken in de kerk: ik kijk ook naar een BMW 320i Touring M Sport Shadow. Dat is een uitloopmodel en zit helemaal afgeladen met extra's voor EUR 1.995.

    De lijst met WLTP-gekeurde VAG-producten is sowieso zeer kort! Skoda of Seat staan er niet eens bij. Zeker Skoda is toch veel verkocht in Die Heimat! Zie link. https://www.adac.de/infotestrat/umwe...p/default.aspx
    Laatst gewijzigd door VroemTFSI; 06-07-18 om 11:11.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  16. #2155
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Misschien wordt het tijd voor een apart topic WLTP-ellende. Zie ook de laatste Autovisie. De overheid heeft van alles beloofd, maar blijft lekker op zijn handen zitten en wacht af wat de effecten zullen zijn per 1 september. Ze reageren nu precies zoals Jaco Bijlsma schrijft in zijn column. Zeuren over importauto's en het mislopen van rest-BPM. Maar dat de invoering van de nieuwe WLTP-richtlijnen tot marktverstoring leidt, daar doen ze niets mee!
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  17. #2156

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frutos Bekijk Berichten
    De mijne ondertussen ook laten tunen en wat een verschil!
    Rijdt stuk soepeler en reageert veel sneller,dus hier ook super tevreden
    Ik erger me met name aan de trage S-tronic bak. Heb ook een 2.0TFSI 190PK. Motor is verder prima, natuurlijk 60PK extra en wat meer koppel zou leuk zijn. Maar denk er met name aan de S-tronic te laten "tunen". Traag op/omlaag schakelen, traag bij wegrijden etc. Het golfje DSG 1.2 van mijn vrouw is vele malen sneller qua reactie. Daar is gas geven ook gaan, in de audi altijd merkbaar vertraging. Motor chippen zie ik dit niet oplossen.


    Maar waarschijnlijk gaat hij weg ivm overgang naar andere werkgever. De B9 valt me toch wat tegen, dan maar eens bij een ander merk kijken. Met name de S-tronic en de teleurstellende (dure) B&O upgrade doen me besluiten eens verder te kijken van Audi. Ook wat andere vage issues die niet op te lossen zijn. Tikken bij wegrijden door ABS, volume via Bluetooth iPhone bij afspelen van media soms niet aan te passen, baggage afdekking rolt soms niet mee bij openen klep etc. Al met al, geen "premium".
    Laatst gewijzigd door Thekingnl; 11-08-18 om 09:12.

  18. #2157
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thekingnl Bekijk Berichten
    Ik erger me met name aan de trage S-tronic bak. Heb ook een 2.0TFSI 190PK. Motor is verder prima, natuurlijk 60PK extra en wat meer koppel zou leuk zijn. Maar denk er met name aan de S-tronic te laten "tunen". Traag op/omlaag schakelen, traag bij wegrijden etc. Het golfje DSG 1.2 van mijn vrouw is vele malen sneller qua reactie. Daar is gas geven ook gaan, in de audi altijd merkbaar vertraging. Motor chippen zie ik dit niet oplossen.
    Kan het niet zo zijn dat je DSG ge-update moet/kan worden? Igv mijn B8 DSG bleek er ook een update te zijn waarop @razor mij attendeerde terwijl de dealer het nooit gemeld heeft, want geen klacht, geen update!
    Rij nu 11 jaar DSG bakken en vind met name mijn huidige in de B9 (252 pk) wel aardig doen “wat je vraagt”, bij minimaal gas vroeg op schakelen, bij dieper intrappen doortrekken e.d. en dan heb ik het alleen over rijden in D, want de S gebruik ik nooit. Merk weinig van “traagheid”, wel dat bij plots gas diep intrappen dat die er wat ongenuanceerd in komt, of hoe noem je het. Vind deze bak aanzienlijk meer souplesse hebben dan mijn vorige in de B8.
    (De klik van het ABS is inderdaad iets waarvan je afvraagt of dit niet anders had gekund, en B&O wordt inderdaad duur betaald voor wat je krijgt. Mbt volume bluetooth geen idee want gebruik ik niet en met bagage afdekking (nog) geen problemen gehad. De algehele afwerking vind ik juist wel premium!)
    Laatst gewijzigd door Akita; 11-08-18 om 10:43. Reden: aanvulling
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  19. #2158

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Volgens de dealer is er verder geen update. Weet ook niet of de ultra uitvoeringen andere software hebben ivm uitstoot. Over het algemeen is het allemaal wat traag met de s-tronic. Maar misschien eis/verwacht ik wel teveel.

  20. #2159

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    uit het niets de volgende storingen, vanaf het moment dat ik de deur open doe,

    - Stand p kiezen anders kan de wagen wegrollen, portieren kunnen alleen in stand P worden vergrendeld
    - Versnellingsbakstoring, wagen stoppen en stand P kiezen. (nadat ik gestart heb)
    - Wegrolgevaar Stand P niet mogelijk, parkeerrem inschakelen.

    Ik kan bij stationair draaien de versnellingsbak niet in de p stand krijgen. wel de electronische handrem.
    schakelen wel, maar in de d en r rijdt hij niet.

    ik laat de auto enige tijd stationair draaien waarna de meldingen verdwijnen. alles werkt dan weer prima.
    Storing nu 3 keer gehad.

    Iemand ervaring mee of herkent iemand deze storing?

    a4 quattro 2.0 diesel 9 mrt 2016. 73000 km

  21. #2160

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B9 MY 2016 topic

    Het is geen apart topic waard: weet iemand, zit hier normaal een afdekkap over de “elektronica unit”??


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    A4 Avant B9 2016 2.0 TFSI Pro line S, S-tronic, zwart, zwart optiek, MMI+, VC, B&O en meer...
    A4 Avant B8 2008 1.8 TFSI, Multitronic, blauw, MMI, ASS, meer niet...

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •