Al iemand ervaringen met het tunen van een 2.0tfsi 190 pk?
Volgens de meeste tuners gaan deze richting 260pk dus plus 70pk?
Net ff op een B9 automatisch handrem erop bij contact uit aangezet. Zodra je em in zn P zet of vrij en dan contact uit gaat je handrem er gelijk op. Net als bij de A3 dus. Was een simpele aanpassing.
Vraagje:
Ik ben van plan om de standaard knoppen in het stuur te vervangen voor de uitgebreide versie. Nu zijn er voldoende video's te vinden voor het verwijderen van de airbag en het stuur. Helaas is nergens te vinden hoe je de knoppen uit het stuur krijgt. Heeft iemand misschien zo'n elsawin handleiding? Of weet hoe je dit het beste kunt doen? Dankjewel voor de info.
audi.jpg
OPGELOST: Zie post https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1810321
Mijn remblokjes hebben bijna hun beste tijd gehad. Er brand nog geen lichtje maar heel lang zal het niet meer duren. De garage (klein plaatselijke garage) waar ik steeds ga kan ze niet voor mij bestellen bij hun leverancier maar ik mag ze wel zelf aanbrengen. Dus ik zou er graag vam Brembo of TRW bestellen. Hebben jullie soms toevallig een typenummer van deze merken die ik kan opzoeken zodat ik zeker de juiste bestel? Audi A4 Avant modeljaar 2016 TDI 190pk voorwielaandrijving.
Ik heb van iemand gehoord dat de slijtindicatoren vooraan in de remklauwen zit. Achteraan met een draadje. Worden deze ook steeds vernieuwd of gewoon hergebruikt?
https://www.winparts.be/remsysteem/r...582-34223.html
Onderaan de pagina staan er verschillende types allemaal voor dezelfde wagen. Passen die dan allemaal?
Alvast bedankt voor jullie hulp! Ik zie het niet zitten om ze bij een officiële dealer te laten vervangen want dan betaal ik de hoofdprijs.
Meerdere manieren. Bv. Via de app MMI connect. Zoek in de tab my audi reisdoelen naar een bestemming en "veeg" de bestemming naar boven zodra je deze gevonden hebt. Je ziet dan een afbeelding van je auto tevoorschijn komen. Deze bestemming is nu beschikbaar in je my audi reisdoelen in je navi in je auto. Je hebt hiervoor wel een Audi connect abonnement nodig.
Laatst gewijzigd door maastrichtrob; 15-03-18 om 14:29.
Heb gister mijn remblokken laten vervangen, rijdt een a4 quatro 2.0 b9. voor en achter totaal prijs, €530 euro, alleen al € 50 euro om de 4 banden te (de)monteren.
Echt schandalig duur. Wat zou het ze aan tijd kosten; Banden (de)monteren 25 minuten, (de)monteren remblokken totaal 50-60 minuten?
Dus ruim gerekend, €530 - 1.5 uur werktijd,a 65 euro = 432,00 - materiaal /verwijderingskosten a € 25,00 = 407,00
Remblokken a € 100 per wiel /set (2) is toch bizar? of reken ik nou zo raar?
Zitten we nu niet al met de my2018 versie? Sta op punt een avant 2.0 190pk te bestellen in daytona. Twijfel nog tussen black edition of sline edition.
Zie weinig black edition voorbij komen op het forum.
Verdere opties
Pano dak
Assistentie pakket tour (acc. Lane assist. Enz)
Virt cockpit
En de black zit wel vol opties. Twijfel met name vanwege het rode stiksel. Wat vinden jullie?
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
@frutos
Al iemand ervaringen met het tunen van een 2.0tfsi 190 pk?
Volgens de meeste tuners gaan deze richting 260pk dus plus 70pk?
Stage 1+ tuning laten uitvoeren door VAGTechniek in Nuenen en gaat idd van 190pk naar 255pk en van 320Nm naar 435Nm.
https://chiptuning.vagtechniek.nl/au...2.0+tfsi+190pk
Ik heb sinds kort gemerkt dat wanneer je een adres in geeft met een huisnummer dat het systeem niet kent, hij gewoon terug naar de kaartweergave gaat zonder te beginnen navigeren of te zeggen dat het huisnummer onbekend is. Ik moet dan volledig opnieuw beginnen want in de 'history' staat het ook niet? Hebben jullie dit ook?
Ik was afgelopen weekend bij van Beynum om te praten over een opvolger van mijn huidige B8. Contract loopt in september af en er moet wat anders voor de deur komen. Ze hadden helaas weinig goed nieuws. Ik wil graag een benzine uitvoering, maar vanwege de WLTP-ellende zijn heel veel versies momenteel niet leverbaar. De 1.4 TFSI gaat eruit, de 2.0 wordt te duur en is ook niet leverbaar. Diesel is echt geen optie.
Er komt in november een nieuwe motor, een 2.0 met 150 pk. Maar ik wil niet zo lang wachten. Optie is importeren via de dealer. Dat gaan we binnenkort bekijken. Voorraadauto's zit niks bij wat voldoet aan mijn configuratie.
En nu vloeken in de kerk: ik kijk ook naar een BMW 320i Touring M Sport Shadow. Dat is een uitloopmodel en zit helemaal afgeladen met extra's voor EUR 1.995.
De lijst met WLTP-gekeurde VAG-producten is sowieso zeer kort! Skoda of Seat staan er niet eens bij. Zeker Skoda is toch veel verkocht in Die Heimat! Zie link. https://www.adac.de/infotestrat/umwe...p/default.aspx
Misschien wordt het tijd voor een apart topic WLTP-ellende. Zie ook de laatste Autovisie. De overheid heeft van alles beloofd, maar blijft lekker op zijn handen zitten en wacht af wat de effecten zullen zijn per 1 september. Ze reageren nu precies zoals Jaco Bijlsma schrijft in zijn column. Zeuren over importauto's en het mislopen van rest-BPM. Maar dat de invoering van de nieuwe WLTP-richtlijnen tot marktverstoring leidt, daar doen ze niets mee!
Ik erger me met name aan de trage S-tronic bak. Heb ook een 2.0TFSI 190PK. Motor is verder prima, natuurlijk 60PK extra en wat meer koppel zou leuk zijn. Maar denk er met name aan de S-tronic te laten "tunen". Traag op/omlaag schakelen, traag bij wegrijden etc. Het golfje DSG 1.2 van mijn vrouw is vele malen sneller qua reactie. Daar is gas geven ook gaan, in de audi altijd merkbaar vertraging. Motor chippen zie ik dit niet oplossen.
Maar waarschijnlijk gaat hij weg ivm overgang naar andere werkgever. De B9 valt me toch wat tegen, dan maar eens bij een ander merk kijken. Met name de S-tronic en de teleurstellende (dure) B&O upgrade doen me besluiten eens verder te kijken van Audi. Ook wat andere vage issues die niet op te lossen zijn. Tikken bij wegrijden door ABS, volume via Bluetooth iPhone bij afspelen van media soms niet aan te passen, baggage afdekking rolt soms niet mee bij openen klep etc. Al met al, geen "premium".
Kan het niet zo zijn dat je DSG ge-update moet/kan worden? Igv mijn B8 DSG bleek er ook een update te zijn waarop @razor mij attendeerde terwijl de dealer het nooit gemeld heeft, want geen klacht, geen update!
Rij nu 11 jaar DSG bakken en vind met name mijn huidige in de B9 (252 pk) wel aardig doen “wat je vraagt”, bij minimaal gas vroeg op schakelen, bij dieper intrappen doortrekken e.d. en dan heb ik het alleen over rijden in D, want de S gebruik ik nooit. Merk weinig van “traagheid”, wel dat bij plots gas diep intrappen dat die er wat ongenuanceerd in komt, of hoe noem je het. Vind deze bak aanzienlijk meer souplesse hebben dan mijn vorige in de B8.
(De klik van het ABS is inderdaad iets waarvan je afvraagt of dit niet anders had gekund, en B&O wordt inderdaad duur betaald voor wat je krijgt. Mbt volume bluetooth geen idee want gebruik ik niet en met bagage afdekking (nog) geen problemen gehad. De algehele afwerking vind ik juist wel premium!)
uit het niets de volgende storingen, vanaf het moment dat ik de deur open doe,
- Stand p kiezen anders kan de wagen wegrollen, portieren kunnen alleen in stand P worden vergrendeld
- Versnellingsbakstoring, wagen stoppen en stand P kiezen. (nadat ik gestart heb)
- Wegrolgevaar Stand P niet mogelijk, parkeerrem inschakelen.
Ik kan bij stationair draaien de versnellingsbak niet in de p stand krijgen. wel de electronische handrem.
schakelen wel, maar in de d en r rijdt hij niet.
ik laat de auto enige tijd stationair draaien waarna de meldingen verdwijnen. alles werkt dan weer prima.
Storing nu 3 keer gehad.
Iemand ervaring mee of herkent iemand deze storing?
a4 quattro 2.0 diesel 9 mrt 2016. 73000 km
Het is geen apart topic waard: weet iemand, zit hier normaal een afdekkap over de “elektronica unit”??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk