Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

  1. #1

    Standaard Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    Hi,

    De vraag of het uitschakelen van de start/stop mbv VAGCOM mogelijk is, is al een aantal keer voorbij gekomen. Zover ik weet is dit (nog) niet opgelost. Op Youtube kwam ik het volgende filmpje tegen, https://www.youtube.com/watch?v=9j_KklQJI3k. Heeft iemand dit al geprobeerd?

    Groet

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    Met vcp kun je hem ook uit zetten., dan word de werking van de knop anders om.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    Ik heb nog niet het genoegen gehad om met VCP te werken. Blijkbaar lukt het dus met VCP maar werkt het ook met VAGCOM zoals in het filmpje?

  4. #4

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    Erg handig om weer een nieuw topic te starten over dit onderwerp.
    Gebruik ff de zoekfunctie en sluit aan in een bestaand topic. (AF regelement)

    Ja kan met VCDS, zie al bestaande topics
    En de werking van het start/stop ledje, ervan omdraaien

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...ght=start+stop

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1680832

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #5

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    Aan Peeet, geregeld bekijk ik het forum, pluis het uit en zoek als ik weet waar ik moet zoeken. De A5 vind ik een grote verrassingsdoos. Iedere keer ontdek ik weer nieuwe dingen. Alle, voor mij nuttige veranderingen, heb ik denk ik wel uitgevoerd en deel dit graag met andere liefhebbers. Soms heb ik niet de tijd om alles te volgen. Zo ook het uitschakelen van de start/stop. Een in mijn ogen redelijk irritant knopje. Fiets veel en gebruik de auto indien echt nodig. Da's mijn bijdrage aan het milieu. De laatste ontwikkelingen van de start/stop schakelaar heb ik gemist dus het filmpje leek mij een belangrijke bijdrage. Ik neem dus de moeite dit te posten en gezien hoeveel maal de topic is bekeken in korte tijd lijkt het me dat andere ook niet op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen en er graag iets over willen lezen. Remi66 schreef dat hij VCP gebruikt. Hier had ik nog niet van gehoord en dus weer iets geleerd ondanks dat het start/stop onderwerp al een "oud" nieuws is.
    Wat betreft deze post, niet iedereen heeft de mogelijkheid alles te volgen. Peeet zonder hier een flame te beginnen, als je mijn naam ziet lees het maar niet meer. Bijna zeker dat het al oud nieuws is voor jouw.

    Topic gesloten.


  6. #6

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    @Materie62

    Het maakt natuurlijk niks uit of je iets plaatst wat al bekend is.
    Hoe meer info op AF hoe beter
    Zeker de link naar het youtube filmpje is zeer zeker aanvullende info.
    Wat ik probeer aan te geven is, om het in een bestaand topic te plaatsen.

    AF rules
    Wil je een topic openen, kijk dan eerst of er wellicht al een topic over hetzelfde onderwerp loopt.
    Is dat het geval, dan plaats je jouw bericht in dat topic.
    Nieuwe informatie zorgt ervoor dat een topic weer bovenaan de lijst komt te staan.
    Ook als je met je onderwerp kunt aanhaken bij een bestaand topic, plaats je jouw bericht in dat bestaande topic.
    Zo wordt voorkomen dat op meerdere plekken discussies lopen over het zelfde onderwerp.


    http://www.audiforum.nl/forum/misc.php?do=vsarules

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #7

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    ------
    Laatst gewijzigd door Materie62; 06-03-16 om 21:56.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    Goedemiddag heren,

    is er misschien iemand in de buurt van Noord Holland die genegen is om mijn start/stop systeem van mijn A4 (2013) uit te schakelen.
    Begin me er steeds meer aan te ergeren en de Audi dealer kan en mag het niet i.v.m. milieu eisen.
    Ik wil er uiteraard voor betalen.
    Hoor graag of iemand mij hiermee kan helpen.


    Mvg,
    Col

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    42
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Col Bekijk Berichten
    Goedemiddag heren,

    is er misschien iemand in de buurt van Noord Holland die genegen is om mijn start/stop systeem van mijn A4 (2013) uit te schakelen.
    Begin me er steeds meer aan te ergeren en de Audi dealer kan en mag het niet i.v.m. milieu eisen.
    Ik wil er uiteraard voor betalen.
    Hoor graag of iemand mij hiermee kan helpen.


    Mvg,
    Col
    Hoi Col,

    Er zitten hier wel mensen op het forum die dit voor je kunnen doen maar die moeten denk ik zelf even reageren?

    Wat je ook kunt doen, heb ik ook gedaan, is een OBDeleven apparaat kopen en dan kun je dit soort wijzigingen (en meer) zelf doen. Het werkt wel met credits die je erbij koopt, je krijgt er een x-aantal standaard. Ben je er doorheen dan moet je bijkopen. Elke wijziging kost een credit zeg maar. Ik heb vorig jaar een goede deal gemaakt met black friday, heb toen de OBDeleven ultimate met 1000credits gekocht voor eeeuh 80eu geloof ik?

    https://obdeleven.com/en/products-page

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    Hoi mrFreeze, bedankt voor je snelle reactie.
    Ik heb op dit moment een dongle thuis liggen die ik voor 45 euro bij de vag shop heb besteld maar die werkt niet. Deze was puur en alleen om het start/stop gedeelte uit te schakelen. Dus waarschijnlijk gaat deze retour.
    De OBDeleven kreeg ik ook al door van een collega van me en het credit verhaal.
    Maar ik heb er niet meer zoveel vertrouwen in om het zelf te proberen zeg maar.
    Ik wacht nog even of er misschien iemand reageert en anders ga ik alsnog kijken voor de OBDeleven.

    is dat een beetje gebruikersvriendelijk?

    groet,
    Col

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    42
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Col Bekijk Berichten
    Hoi mrFreeze, bedankt voor je snelle reactie.
    Ik heb op dit moment een dongle thuis liggen die ik voor 45 euro bij de vag shop heb besteld maar die werkt niet. Deze was puur en alleen om het start/stop gedeelte uit te schakelen. Dus waarschijnlijk gaat deze retour.
    De OBDeleven kreeg ik ook al door van een collega van me en het credit verhaal.
    Maar ik heb er niet meer zoveel vertrouwen in om het zelf te proberen zeg maar.
    Ik wacht nog even of er misschien iemand reageert en anders ga ik alsnog kijken voor de OBDeleven.

    is dat een beetje gebruikersvriendelijk?

    groet,
    Col
    Ik begrijp wat je bedoelt.
    Qua gebruiksvriendelijkheid kan ik het wel aanraden. Ik ben zelf IT'er dus heb er mss wat aanleg voor maar een aantal opties die je kunt wijzigen zijn al voorgebakken. Als je echt hardcore in depth wil gaan kun je ook zelf long-codes afvuren maar daar durf ik mij nog niet te begeven (ben geen programmeur en vind het daarom een klein beetje een risico).
    Maar alle overige dingen die OBDeleven aanbied kan ik wel aanraden en het werkt vrij eenvoudig. Je hebt wel internet op je telefoon nodig en bluetooth waarmee je met de dongle verbinding maakt.

    Er zijn overigens 2 plekken waar je de wijziging kunt doorvoeren. In het voorgeprogrammeerde deel (met mooie knoppen en uitleg) maar je kunt ook via de optie "modules" naar het betreffende deel gaan wat je wilt wijzigen, en daar een soort kant en klare code doorvoeren. Dat is meer text-based en staat niet altijd een uitleg bij maar als je even googled, heldert dat een hoop op.

    Wat ik ook handig vind, is dat bij mijn zoektocht naar een andere Audi (vorige week een A7 gekocht en a.s. zaterdag lever ik mijn A5 in) je de dongle even snel in de auto kunt stoppen, scannen op fouten en dan weet je een beetje waar je aan toe bent.

    Succes!
    Laatst gewijzigd door MrFreeze; 20-10-20 om 14:14.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    ok dus dat is wel aan te raden en gebruiksvriendelijk dan ga ik dat misschien toch maar eens proberen. Eerst heb ik nog even de vraag uit staan bij de Vagshop waarom mijn bestelde dongle niet werkt en updaten zoals ze hebben aangegeven ook niet werkt. Dus verwacht dat ik mijn geld terug krijg en dan misschien toch maar de OBDeleven bestellen.
    onwijs bedankt voor je informatie en snelle reactie!!

  14. #13
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    185
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    er zijn nog veel meer hidden features...

    https://www.gerritspeek.nl/vag-com_a...udi-a5-8t.html

    Mocht je iets gedaan willen hebben PB me maar, ik ken iemand ( zit overigens ook hier op het forum )

  15. #14
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Col Bekijk Berichten
    Goedemiddag heren,

    is er misschien iemand in de buurt van Noord Holland die genegen is om mijn start/stop systeem van mijn A4 (2013) uit te schakelen.
    Begin me er steeds meer aan te ergeren en de Audi dealer kan en mag het niet i.v.m. milieu eisen.
    Ik wil er uiteraard voor betalen.
    Hoor graag of iemand mij hiermee kan helpen.


    Mvg,
    Col
    Was dit inmiddels al gedaan voor je? Zoniet kun je het bij ons laten doen als je wil.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  16. #15
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Start/stop uitschakelen via VAGCOM

    @Rainesh die woont redelijk in de buurt.
    Misschien wil hij het doen.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •