Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: 1.8 TFSI overleden

  1. #21

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Uwe Bekijk Berichten
    Ook? Dat is toch niets nieuws?

    Lekker weer een fris blok erin en verder genieten!
    2008 2009 zijn well-known kettingspannerproblemen. 2012+ zou anders moeten zijn, daarom zei ik "ook deze motoren".

  2. #22
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Gelukkig dat alles goed geregeld is... weten ze al wat het probleem is geweest ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #23
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Bestaan er überhaubt degelijke audi motoren? Mijn 4.2 is ook een zinkende olieboot.
    de electromotor in mn etron gehgheghegh
    '01 rs4 641 ps

  4. #24
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Gelukkig dat het zo snel opgelost wordt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #25
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    @vinnynl: dat is goed nieuws! Het blijft vervelend zoiets, kost een hoop tijd en ergernis. Wat mij verbaast, is dat deze problemen zich voordoen met een Facelift-blok. Van de pre-facelift was bekend dat de kettingspanner het kon begeven en dat het olieverbruik een zorgenkind was. Maar van de 1.8 TFSI facelift-blokken hoor je stukken minder ellende.

    Ik rij nu 75.000 probleemloze kilometers met mijn 1.8 TFSI FL. Bij mijn vorige A4 1.8 TFSI zijn wel de kettingspanner plus ketting vervangen. Die begon herrie te maken. Ik was er op tijd bij, bijgeluid vastgesteld en toen bleek het idd de kettingspanner te zijn. Ben gelukkig niet stilgevallen.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VroemTFSI Bekijk Berichten
    @vinnynl: dat is goed nieuws! Het blijft vervelend zoiets, kost een hoop tijd en ergernis. Wat mij verbaast, is dat deze problemen zich voordoen met een Facelift-blok. Van de pre-facelift was bekend dat de kettingspanner het kon begeven en dat het olieverbruik een zorgenkind was. Maar van de 1.8 TFSI facelift-blokken hoor je stukken minder ellende.

    Ik rij nu 75.000 probleemloze kilometers met mijn 1.8 TFSI FL. Bij mijn vorige A4 1.8 TFSI zijn wel de kettingspanner plus ketting vervangen. Die begon herrie te maken. Ik was er op tijd bij, bijgeluid vastgesteld en toen bleek het idd de kettingspanner te zijn. Ben gelukkig niet stilgevallen.
    Inderdaad goed nieuws! Ook erg blij mee! Ja ben er ook erg van geschrokken dat het kan. Moet wel eerlijk bekennen dat ik in Duitsland reed op het moment dat het gebeurde, dus de belasting was wat hoger dan normaal. Maar je zou zeggen dat die motoren daar gewoon op berekend zijn. Volgens de dealer kon ik er niet zoveel aan doen. Over 3 weken weer naar het Oosten toe. Maar met nieuwe motor eerst wel inrijden (hoeveel kilometer eigenlijk?)

    Voor de liefhebbers een foto in de bijlage (eigenlijk is het om te janken). Volgens de dealer zou het normaal zwart zijn.

    vinnynl
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door vinnynl; 13-07-16 om 10:57.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    2008 2009 zijn well-known kettingspannerproblemen. 2012+ zou anders moeten zijn, daarom zei ik "ook deze motoren".
    Ik snap em, ben niet zo thuis in de motorcodes van Audi om eerlijk te zijn. De 2011 van een collega was ook drama maar dat was dus nog PFL.
    Niels

    A8 D2 2.8 2WD Facelift.

  8. Ad
  9. #28
    MoniqueB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.346
    Kudos
    0
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinnynl Bekijk Berichten

    Voor de liefhebbers een foto in de bijlage (eigenlijk is het om te janken). Volgens de dealer zou het normaal zwart zijn.
    Stevig balen! Ziet er inderdaad niet zo lekker uit.

    Hoop dat ze met een goede oplossing komen, zodat je snel weer van je mooie exemplaar kunt gaan genieten.



    Verstuurd met Tapatalk
    2014 Audi A6 Avant 3.0 V6 TFSI quattro (JD - Stage 3) 😊
    2010 Audi R8 4.2 V8 FSI

  10. #29
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Inrijden is niet meer nodig, zeggen ze. Maar als je de eerste 1000 - 2000 km ervoor zorgt dat je de motor niet teveel belast, dan heb je daar later toch plezier van. Mijn advies is om de motor goed op te laten warmen, 10 minuten zeggen ze meestal, maar het beste is om hem op de olietemperatuur warm te rijden, niet op de watertemperatuur. Vrij laten schakelen in het menu met VAGCOM.

    Ook helpt het om niet te veel op het koppel te rijden, ofwel vanuit lage toeren hard op te trekken. Hou het toerental in het begin tussen 2000 en 3500 toeren. Op de Duitse Autobahn rij je dan al 170 km/h. En een paar keer naar 4000 toeren kan geen kwaad, zolang hij maar warm is.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Afgelopen vrijdag een nieuwe motor gekregen die erin is gezet door de Audi dealer. Erg netjes geholpen en ook erg snel gedaan, knap werk! Vrijdagavond op de Duitse Autobahn vast komen te staan en dan vrijdag erop al een gloednieuwe motor in je auto vind ik wel erg netjes! Ik was helemaal blij weer met mijn A5.

    Maar goed, het lijkt dus opgelost. Niet dus! Gisteren op advies van VroemTFSI (bedankt hiervoor) de oliemeter aangezet. Vanmorgen een paar kilometer binnendoor gereden en het viel me op dat mijn olietemperatuur in die paar minuten al 97 graden werd. Vond het wat vreemd maar las op het forum dat het wel vaker voorkwam. Vanmiddag iets langer stuk gereden (of langer, ongeveer 10 minuten), en de olie bleef ondanks mijn rustige rijgedrag (en snelheden tot maximaal 80 km/u) warmer worden, tot 102 graden. Bij 102 graden ging het motormanagement-lampje branden en hoorde ik weer een raar geluid. Erg geschrokken meteen de auto langs de weg gezet en de plaatselijke dealer (andere dealer) opgebeld. Die hebben de auto weggesleept.

    Eind van de middag werd ik opgebeld dat er geen calibratie op de motor is uitgevoerd waardoor de sensoren niet juist reageerde op aantal toeren. Ik reed 4400 toeren toen het gebeurde (het advies van de dealer was om rustig hoog in de toeren op te trekken) en daardoor de inspuiting niet goed ging. Morgen is de auto weer klaar.

    Raar verhaal, begin mijn vertrouwen te verliezen. Mijn A5 verkopen of toch weer een kans geven? Heb je die auto twee maanden, en nu al zoveel gezeur. Is het bijvoorbeeld normaal dat de motorolie bij 10 minuten binnendoor rijden al 102 graden is? (ondanks warme buitentemperatuur 35c tijdens het rijden) Morgen ook met de dealer bellen waar de motor is geplaatst, ik vind dit eigenlijk voor een merk als Audi bizar dat dit kan gebeuren.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Pffff, dat is wel erg zeg!

  13. #32
    MoniqueB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.346
    Kudos
    0
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Zou m'n vraagtekens bij de dealer die de motor geplaatst heeft zetten. Second opinion?

    Verstuurd met Tapatalk
    2014 Audi A6 Avant 3.0 V6 TFSI quattro (JD - Stage 3) 😊
    2010 Audi R8 4.2 V8 FSI

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Ik vraag me dan af of er niet iets extern's zoals b.v. een oliekoeler verstopt zit.
    Niels

    A8 D2 2.8 2WD Facelift.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MoniqueB Bekijk Berichten
    Zou m'n vraagtekens bij de dealer die de motor geplaatst heeft zetten. Second opinion?

    Verstuurd met Tapatalk
    Ja ik ga ze morgen bellen om te vragen hoe dit kan. Ik zou het erg jammer vinden als een bepaalde procedure niet is doorlopen ik hier de dupe van ben. Volgende week met de slee naar Oostenrijk toe en Italië, joepie... Je had me een paar maanden geleden moeten horen, toen keek ik zo uit naar de reisjes over de Autobahn. Nu denk ik wel anders.

  16. #35

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Vandaag de olietemp bekeken van mijn 1.8 TFSI 170. Maar deze staat vrolijk op 105°C. Mijn oude 1.8 TFSI 120 had vergelijkbare waardes. Dus dat is best normaal.

    Wel zwaar klote dat je dit mee moet maken. Ook al is het super dat na een week er weer ander blok in zit. Doe het dan ook meteen in 1x goed
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Het bleek de calibratie te zijn! De motor had bij 4400 toeren een onjuiste waarde en kreeg daarom geen juiste hoeveelheid brandstof ingespoten. Dit is door de dealer in de buurt opgelost, en vandaag meteen goed de auto getest. Rijdt weer perfect, erg blij mee!

    Ik heb inderdaad gelezen dat het vrij normaal is. Met wat belasting kwam ik op maximaal 108 graden uit. Prima dus denk ik!

    Bedankt voor het meedenken allemaal!

  18. #37
    MoniqueB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.346
    Kudos
    0
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinnynl Bekijk Berichten
    Rijdt weer perfect, erg blij mee!
    Super! 👍👍

    Hoop dat je snel je vertrouwen in je bolide terug krijgt en met veel plezier op vakantie gaat.

    Verstuurd met Tapatalk
    2014 Audi A6 Avant 3.0 V6 TFSI quattro (JD - Stage 3) 😊
    2010 Audi R8 4.2 V8 FSI

  19. #38
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Mooi dat het zo snel oogelost is, kun je toch lekker geniet van je vakantie.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  20. #39

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Goed om te lezen dat het toch nog helemaal opgelost is. Op zich snel gegaan en zonder enige moeilijkheden met de dealer. Probleem is vaak dat als er een hele motor vervangen moet worden er helaas bijna altijd wel iets, kleins, vergeten wordt. Bij mij was het het aansluiten van de mist lichten, bij jou helaas de calibratie. In elk geval goed en netjes opgelost, veel plezier ermee!
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    113
    Kudos
    17
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI overleden

    Leuk te horen en nu veel plezier met uw audi!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •