Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Meningen over chiptuning nieuwe wagen

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    113
    Kudos
    17
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Meningen over chiptuning nieuwe wagen

    knoop is doorgehakt!
    Ik wacht wel na mijn garantie voor hem te tune.

    4200€ voor ABT chip vind ik wel wat veel.
    Dan wacht ik wel 2 jaar voor ik het ga laten doen en betaal dan 1500€ dus heb ik wel nog en mooi bedrag dat ik kan besteden in het beleven van de fun met de wagen.
    En voor de 2 keer dan ietske langer wachten brengt zijn vruchten wel af.(late levering)

    Door de upgrade die ik nu al heb maakt het wachten mij nu niet zo erg en zoals Sterko zei na 2 jaar terug weeral en nieuwe belevenis door de tuning.

    Nieuwe fotos in showroom

  2. #22
    MarcoVerhoeven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Meningen over chiptuning nieuwe wagen

    Ik ben een trotse eigenaar van een a6 avant c8 met tfsi 55 met 340pk, 3L v6 uit 2019 met nog 3 jaar fabrieksgarantie. Nu zag ik dat je met (chip)tuning nog wat extra uit de motor kan persen, 400-420pk waarbij diverse websites beweren minder brandstof verbruik en de uitstoot gelijk blijft. Is het slecht voor de motor om te tunen en gaat de garantie dan verloren?
    A6 Avant S line edition 55 TFSI 340pk S-tronic Quattro ABT uitgevoerd 4-wiel besturing Panoramadak B&O audio Head-up display Matrix koplampen Standkachel Luchtvering Achteruitrijcamera DAB

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Meningen over chiptuning nieuwe wagen

    Heb je dit topic wel gelezen of stel je de vraag gewoon ergens anders opnieuw? Er is echt meer dan genoeg info te vinden op dit forum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #24
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Meningen over chiptuning nieuwe wagen

    Iemand ervaring met het chippen van een 55TFSI?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  5. #25
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Meningen over chiptuning nieuwe wagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM A7 Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met het chippen van een 55TFSI?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Geen ervaring specifiek met die motor, maar de DSG die is gekoppeld aan de 55 TFSI (3.0 TFSI) in de A6 is relatief zwak (de DL382). Op standaard motorvermogen zit je eigenlijk al op de limiet (500 nm). Ik heb ongeveer 180 000 km gereden met de DL382 met 400 nm, en dat vond ik niet degelijk aanvoelen (standaard levert de 55 TFSI al 500 nm).

    Volgens mij is de motor min of meer gelijk aan de motor in de B9 S4 / S5 (voor de facelift), alleen in die auto's is hij gekoppeld aan een veel sterkere ZF versnellingsbak.

    Dus, als het mijn auto zou zijn, zou ik hem niet chippen alleen door de DSG die eraan gekoppeld is. Bij een S4 / S5 met de ZF8 zou ik dit wel overwegen.
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)


  6. #26
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Meningen over chiptuning nieuwe wagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    Geen ervaring specifiek met die motor, maar de DSG die is gekoppeld aan de 55 TFSI (3.0 TFSI) in de A6 is relatief zwak (de DL382). Op standaard motorvermogen zit je eigenlijk al op de limiet (500 nm). Ik heb ongeveer 180 000 km gereden met de DL382 met 400 nm, en dat vond ik niet degelijk aanvoelen (standaard levert de 55 TFSI al 500 nm).

    Volgens mij is de motor min of meer gelijk aan de motor in de B9 S4 / S5 (voor de facelift), alleen in die auto's is hij gekoppeld aan een veel sterkere ZF versnellingsbak.

    Dus, als het mijn auto zou zijn, zou ik hem niet chippen alleen door de DSG die eraan gekoppeld is. Bij een S4 / S5 met de ZF8 zou ik dit wel overwegen.
    Dank voor je reactie.

    Enigszins verontrust mbt je reactie, ben ik het eea gaan uitzoeken.
    De versnellingsbak in de 55TFSI is type DL382+, welke geschikt is voor Quattro aandrijving en is robuuster dan de DL382. Het maximale koppel welke deze bak kan hebben is 650Nm. Is eigenlijk ook logisch dat af fabriek de versnellingsbak niet meteen op het maximale wordt belast.

    Desalniettemin heb ik besloten de motor te laten voor wat het is en geen chiptuning erop los te laten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  7. #27
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Meningen over chiptuning nieuwe wagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM A7 Bekijk Berichten
    Dank voor je reactie.

    Enigszins verontrust mbt je reactie, ben ik het eea gaan uitzoeken.
    De versnellingsbak in de 55TFSI is type DL382+, welke geschikt is voor Quattro aandrijving en is robuuster dan de DL382. Het maximale koppel welke deze bak kan hebben is 650Nm. Is eigenlijk ook logisch dat af fabriek de versnellingsbak niet meteen op het maximale wordt belast.
    Eens inderdaad dat de DL382+ iets anders zal zijn dan de 'normale' DL382. Echter ben ik wel benieuwd naar de 650 nm, waar heb je die spec gevonden? De enige nm specificatie die ik heb gevonden van een tuner was van Vagtechniek, die stelt de DL382 af op 500 - 520 nm en de DL382+ af op 580nm - 600nm (en dat is in beide gevallen boven de fabrieksspecificatie): https://www.vagtechniek.nl/chiptunin...g-beschikbaar/.

    Het komt wel vaker voor dat een versnellingsbak op zijn maximaal koppelspecificatie wordt afgeleverd door Audi, bijvoorbeeld de vorige benzine S6 / S7 (550 nm met een DL501) of nu bij de diesel S4 / S5 / S6 / S7 (700 nm met een ZF8HP70).
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)

  8. Ad
  9. #28
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Meningen over chiptuning nieuwe wagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    Eens inderdaad dat de DL382+ iets anders zal zijn dan de 'normale' DL382. Echter ben ik wel benieuwd naar de 650 nm, waar heb je die spec gevonden? De enige nm specificatie die ik heb gevonden van een tuner was van Vagtechniek, die stelt de DL382 af op 500 - 520 nm en de DL382+ af op 580nm - 600nm (en dat is in beide gevallen boven de fabrieksspecificatie): https://www.vagtechniek.nl/chiptunin...g-beschikbaar/.

    Het komt wel vaker voor dat een versnellingsbak op zijn maximaal koppelspecificatie wordt afgeleverd door Audi, bijvoorbeeld de vorige benzine S6 / S7 (550 nm met een DL501) of nu bij de diesel S4 / S5 / S6 / S7 (700 nm met een ZF8HP70).
    De info komt juist van VAG techniek uit Nuenen….


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Meningen over chiptuning nieuwe wagen

    Wegens het sluiten van mijn topic, maar even mijn vragen in deze bestaande topic geplaatst…

    Zit er al een tijdje aan te denken om mijn A6 C8 45 TFSI te laten chippen (Stage 1). Ben er nog niet uit waar en wat voor type tuning.

    Vagtechniek spreekt me op zich wel aan, weet alleen niet of ze zelf alles programmeren of dat ze simpelweg een standaard map inladen van een bepaald tuning merk. Ze zijn wel een van de voordeligste, ik meen iets van €400,- voor Stage 1. Gister vond ik ook een bedrijf gemaakt Revo, waarbij je na de tuning gebruik kan maken van een dongle om zo te kunnen kiezen tussen verschillende performance settings (standaard, ron95, ron98, etc). Je kunt dan dus zelf terug naar de standaard settings. Dit systeem is al wel wat duurder en gaat ergens richting de €750,-. Maar ze hebben over de hele wereld dealers zitten, dus niet echt klein bedrijf. Ook heb ik gekeken naar JD Engineering, kost ongeveer €700,-, maar is denk ik wel een van de bekendere tuners. Naast de motor tuning heb je dan ook nog afstelling van het versnellingsbak… bij Vagtechniek en JD zag ik het een en ander over staan, bij Revo weer niet.

    - Nu las ik hierboven al over een 55 TFSI en daarbij horende versnellingsbak. Hoe zit dat bij een 45 TFSI, geen idee wat voor bak er bij mij inzit? En is het afstellen van de versnellingsbak echt aan te raden (gezien ik het bij bijv Revo niet zie staan?)?
    - Zijn er al leden die hun 45 TFSI hebben laten chippen. Zo ja, waar, evt kosten, wat voor type tuning en hoe bevalt dit?
    - Iemand ervaring met Revo en hun dongle?

    Gr!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •