Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: 2.7 TDI plots stilgevallen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    61
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard 2.7 TDI plots stilgevallen

    Hallo,
    Vrijdag is mijn Audi A5 2.7TDI plots stilgevallen en kreeg hem niet meer aan de praat,vooraf begon wel het voorgloeilampsymbool te knipperen en had ik geen vermogen meer.
    De EGR koeler is over 4jaar terug wel vervangen(ondertussen wel maar 65000 km mee gebold).Zou dit de roetfilter kunnen zijn?En zijn dit zware kosten?
    Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
    Pse wagen is van 2008 en momenteel 146500 km op de teller.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.877
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    Even laten uitlezen, dan weet je exact wat er mis is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    61
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    Tom,
    Morgen gaat dit gebeuren,maar ik wou even jullie gedacht vragen
    Bedankt alvast!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    61
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    Gisteren hebben ze mijn auto uitgelezen en kwam er zéér slecht nieuws voor mij.
    Héél m'n brandstofsysteem is naar de knoppen,m.a.w:alles moet vervangen worden.
    Dit komt door slechte brandstof getankt te hebben,ik ga al jaren bij hetzelfde merk tanken,verschillende oorzaken zijn mogelijk(evt water bij de diesel of slechte kwaliteit)
    Nu is het voor de verzekering(heb namelijk nog een volledige omnium).Er is een bestek van €11700 opgemaakt.Er gaat zo snel mogelijk een expert naar de auto kijken.
    Nu is het afwachten geblazen.

  5. #5
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pluymke Bekijk Berichten
    Gisteren hebben ze mijn auto uitgelezen en kwam er zéér slecht nieuws voor mij.
    Héél m'n brandstofsysteem is naar de knoppen,m.a.w:alles moet vervangen worden.
    Dit komt door slechte brandstof getankt te hebben,ik ga al jaren bij hetzelfde merk tanken,verschillende oorzaken zijn mogelijk(evt water bij de diesel of slechte kwaliteit)
    Nu is het voor de verzekering(heb namelijk nog een volledige omnium).Er is een bestek van €11700 opgemaakt.Er gaat zo snel mogelijk een expert naar de auto kijken.
    Nu is het afwachten geblazen.
    Slechte brandstof? In NL? Lijkt me redelijk onmogelijk.
    Wie zegt dit, de dealer zeker? Want het ligt altijd ergens aan, behalve aan Audi.....

    Peter


  6. #6

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    Rijd je veel korte stukken of veel snelweg kilometers?

  7. #7
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    Wij hebben de laatste tijd ook nogal wat brandsstofsysteemschades hier die toch veroorzaakt lijken te worden door een verkeerde materiaalkeuze van de plunjer van de brandsofpomp. Steeds wanneer je die pomp uit elkaar haalt zie je dezelfde schade. Het slijpsel dat daar vandaan komt, komt in het complete brandstofsysteem terecht met desastreuze gevolgen. In ieder geval zijn de HDFP, verstuivers en de HD regelklep dan stuk en moet het complete leidingsysteem flink gereinigd worden.

    Jos.

    € 11000,= + is wel een héél forse calculatie..........

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    Verzekering dat bedrag laten uitkeren en vervolgens de auto naar Jos brengen!!!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    te zot voor woorden dat het afgeschoven word op de brandstof kwaliteit.
    ik kan me niet voorstellen dat hier in nederland de kwaliteit zo slecht is dat het brandstofsysteem er kapot van gaat.
    hoe zal dat dan zijn in landen zoals Hongarije bijvoorbeeld, lopen ze daar allemaal stuk?
    jammer dat men dit als oorzaak geeft.

  11. #10

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    Ik denk gezien de opmerking volledige omnium dat het over België gaat, overigens gaan er veel Bosch brandstofpompen voortijdig dood, het zijn al niet de beste pompen en daarbij extreem gevoelig voor een keer verkeerd tanken (benzine) of voor vocht en vuil dat onvermijdelijk soms bij het tanken mee kan komen. Het vervelende is dat het slijpsel wordt terug gevoerd de tank in en vervolgens door het gehele brandstofsysteem zit. De coating van de leidingen maakt dat spoelen om de zaak te reinigen haast onmogelijk is, vervangen van alle leidingen en zaken waar de brandstof doorheen gaat is dan de enige remedie met als gevolg enorme rekeningen aan materialen en arbeidsloon. Succes, het zou niet de eerste zijn die op zoiets financieel is afgeschreven.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 11-03-17 om 07:59.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    61
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    Peter,

    Het is in België gebeurd dat tanken en ons buurvrouw d'r dochter heeft hetzelfde meegemaakt aan hetzelfde pompstation met diesel,dit wil toch ook wel lukken zeker.
    En zij rijd met een Opel Antara.
    Ondertussen is er een expert van de verzekering langs geweest en waarschijnlijk weten we volgende week meer.

    René

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    61
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    Ja fokkes,

    Ik ben ook geen deskundige en ga ook maar verder op hetgeen ze(de dealer) tegen mij vertellen,maar het kon één van de oorzaken zijn.
    Ik weet het ook niet meer,ik ben er kapot van want de wagen reed fantastisch goed.
    Afwachten maar hé.

    René

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    61
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    JINXED,

    Het gaat hier idd over België en alle leidingen en filters en andere zaken waardoor de brandstof doorheen gaat moet vervangen worden en daarom zo'n geweldig grote kost
    om dit allemaal te maken als de wagen al dan niet gemaakt gaat worden,hij is ook al 8jaar oud hé.
    De kosten bedragen meer dan de wagen nog waard zou zijn in België,misschien maken ze er een total los van.
    Dit zal afhangen van de verzekeringsexpert,die zal beslissen.
    We hopen op een goed verloop.
    Merci,

    René

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    100
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    total los zal zuur zijn, het bedrag wat je dan krijgt daar zal je geen vergelijkende auto van kunnen kopen lijkt mij.
    veel sterkte toegewenst bij de afhandeling.

  16. #15
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.7 TDI plots stilgevallen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pluymke Bekijk Berichten
    JINXED,

    Het gaat hier idd over België en alle leidingen en filters en andere zaken waardoor de brandstof doorheen gaat moet vervangen worden en daarom zo'n geweldig grote kost
    om dit allemaal te maken als de wagen al dan niet gemaakt gaat worden,hij is ook al 8jaar oud hé.
    De kosten bedragen meer dan de wagen nog waard zou zijn in België,misschien maken ze er een total los van.
    Dit zal afhangen van de verzekeringsexpert,die zal beslissen.
    We hopen op een goed verloop.
    Merci,

    René
    De verzekering in België zal toch ook wel met een alternatief aankomen, die volgen toch niet alleen de dealer uitkomst qua prijs? Dit aangezien er toch andere manieren deze auto te repareren i.p.v. een economisch total loss!!

    Jos.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •