Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Start/Stop ESP Cruise Control problemen opgelost; oorzaak vocht in achterlicht?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Start/Stop ESP Cruise Control problemen opgelost; oorzaak vocht in achterlicht?

    Misschien hebben jullie hier iets aan, het heeft mij heel veel tijd gekost om dit problem te vinden en op te lossen.

    Het begon heel geleidelijk, eerst deed mijn start / stop system het niet meer.
    Later begonnen de ESP en cruise control problemen.
    Het plaatsen van een nieuwe remlichtschakelaar hielp totaal niet.
    Hij heeft een week in de garage gestaan en na - weer een nieuwe remschakelaar - werkte alles weer perfect.
    3 Dagen werkte alles perfect, toen begon het te regenen, hoppa, alle storingen weer terug.

    Ik zag dat er wat condens/vocht in mijn rechterachterlicht zat, zie attachment. Ziet er niet spectaculair uit.
    In September een nieuw achterlicht geplaatst, en dat hielp in eerste instantie niet.
    Totdat - een paar dagen later - de storing spontaan verdween bij het starten.
    Het heeft een lange tijd perfect gewerkt (alleen maar redelijk korte stukjes rijden) Maar na de eerste lange autorit kwam de storing gewoon terug en is niet meer verdwenen.

    Ik heb nu een nieuwe remlichtschakelaar geplaatst en alles lijkt nu gewoon te werken. Ik heb nog geen grote afstanden gereden, maar ik hou jullie op de hoogte.
    Het lijkt erop dat water in het achterlicht de remlichtschakelaar heeft gesloopt.
    Het achterlicht is niet beschadigd of zo, het is gewoon gaan lekken.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Start/Stop ESP Cruise Control problemen opgelost; oorzaak vocht in achterlicht?

    Mijn "gok" is dat er toch nog wat anders aan de hand moet zijn, al hoop ik natuurlijk voor je dat de storingen niet meer terugkomen.....
    Heb je de waterbak al op vervuiling/verstopping gechecked? (De ruimte onder de ruitenwissers).
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: Start/Stop ESP Cruise Control problemen opgelost; oorzaak vocht in achterlicht?

    Het klinkt ook wel een beetje naar vocht rechts achter in de kofferbak (zekeringhouder / kabelboom) of een ABS controller die de kluts kwijt is (die kunnen door storing in de kabelboom kapot gaan of overlijden spontaan uit zich zelf). Mogelijk kan RaZoR hier iets over kwijt die heeft hier geloof ik wel eens vaker iets over geroepen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Start/Stop ESP Cruise Control problemen opgelost; oorzaak vocht in achterlicht?

    Nadat ik het achterlicht vervangen had is het ESP lampje - gevolgd door het niet meer werken van de remlichtschakelaar - heel af en toe teruggekomen.
    Dit gebeurde meestal alleen als ik - na een lange rit - moest remmen. Als de auto een tijdje stil had gestaan, verdween dit ESP lampje vanzel na 2x remmen.

    Wat bleek nu? De ontluchting van het motorblok (koelsysteem) bestaat uit plastic en slangetjes; daar zat een hele kleine breuk in waardoor er vloeistof op het motorblok terecht kwam. Na een lange rit had er zich een beetje koelvloeistof verzameld, bij het remmen liep de koelvloeistof naar voren en..... storing.
    Na het vervangen van dit labyrinth van slangetjes is de EPC storing niet meer terug gekomen...


    Ik heb heel veel vreemde problemen gehad met deze auto (plasticmoeheid?)..

    Thermostaathuis gescheurd,
    Koelvloeistof reservoir lek (kleine barstjes).
    Water in achterlicht,
    Ontluchting van motorblok lek.

    Coulance van Audi: 0.0

    Ik hoop dat iemand hier later ooit iets aan heft.
    Ruik je iets van koelvloeistof na het rijden, lekkage is minimaal en je kunt in eerste instantie niets vinden, wees dan gewaarschuwd, zeker als je nog garantie hebt.......

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •