Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 66

Onderwerp: Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

  1. #1
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

    Ik mag geen hoofdletters gebruiken alhier volgens de regels. Dus gebruik ik veel kleintjes om mijn jubelstemming uit te drukken.
    Jahoeeeeeeee, mijn ACC doet het! Met behulp van mijn zelfgebouwde "calibrator" en de VAS kast van VagTechniek tot een geweldig resultaat gekomen.

    Ik zal paar foto's bijvoegen. Kunnen jullie zien hoe een "originele" calibratietool eruit ziet...:-)

    Groet, Peter
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door PeEtron; 03-11-13 om 07:30.

  2. #2
    Der Bastler's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    692
    Kudos
    258
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit ACC helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

    @A5 Fan: Top gefeliciteerd! Mooie calibratiekast. Moet je me toch eens een tekening van doen

    Wellicht handig voor anderen die dit ook willen doen, via PB ontvangen:
    Mijn radar heeft nog 1 foutje (geen probleem alles werkt) aan boord. Hij denkt een aanhanger (trekhaak) te hebben.

    Codering ACC zonder aanhangerkoppeling: 0079C0

  3. #3
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit ACC helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der Bastler Bekijk Berichten
    @A5 Fan: Top gefeliciteerd! Mooie calibratiekast. Moet je me toch eens een tekening van doen
    0079C0
    Er valt eigenlijk geen tekening van te maken. Het is een (foto 1) spiegel die dmv een scharnier onderaan een plank vast zit. Via een verstelbaar (foto 2) M8 draadend kan ik de hoek van de spiegel verstellen. En die hoek die meet (foto 3) ik dan weer met een digitale hoekmeter.... Das eigenlijk het hele ding. NB Op foto (4) staat caribratietool niet op juiste afstand voor de auto. Dit moet 1.20 voor het radaroog zijn nl.

    Groet, Peter
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door PeEtron; 19-06-13 om 08:28.

  4. #4
    Der Bastler's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    692
    Kudos
    258
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit ACC helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

    De code voor de ACC voor A5 Fan was niet bovenstaande maar: 00F2D8

  5. #5
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit ACC helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der Bastler Bekijk Berichten
    De code voor de ACC voor A5 Fan was niet bovenstaande maar: 00F2D8

    Ik wilde net een berichtje tikken op het forum hoe geweldig je wel niet bent. Edoch, u was me voor!

    Dank, dank, dank!

    NB Voor de meelezers, de code 00F2D8 is dus voor een FL A5 Sportback model 2013 zonder trekhaak.
    00F2D1 is dus de werkende code maar dan MET trekhaak.

    Hulde en kudo's voor Der Bastler!


  6. #6
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit ACC helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

    Mooie retrofit! En knappe tool gemaakt! Proficiat. Veel plezier en genot ervan.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  7. #7
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit ACC helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

    Zit je een beetje op het web te neuzen. Blijkt dat als je Adaptive Cruise Control (ACC) hebt, je ook Audi Braking Guard hebt. Dus ik gelijk op m'n sokken naar buiten en dat in het hidden menu van mijn MMI aangezet. Weer een werkend regeltje erbij in mijn MMI. En nog veilig ook....


    Voor kleine uitleg over ABG http://www.amt.nl/Techniek/Veilighei...top-AMT023907W


    Peter
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door PeEtron; 25-06-13 om 07:41.

  8. Ad
  9. #8
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zel...

    Klopt inderdaad Peter. Heb het is 1 keer kunnen uitlokken om de braking guard zijn werk te laten doen. Je schrikt er enorm van als je auto zo plots automatisch vol in de remmen gaat.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  10. #9
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zel...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Klopt inderdaad Peter. Heb het is 1 keer kunnen uitlokken om de braking guard zijn werk te laten doen. Je schrikt er enorm van als je auto zo plots automatisch vol in de remmen gaat.
    Hoe heb je dat uitgelokt? Lijkt me nog best tricky nl want gister dacht ik, laat ik eens even niet remmen. Maar ik was denk ik toch iets banger dan ABG...... :-)

  11. #10
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zel...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Hoe heb je dat uitgelokt? Lijkt me nog best tricky nl want gister dacht ik, laat ik eens even niet remmen. Maar ik was denk ik toch iets banger dan ABG...... :-)
    Een auto draaide voor mij rechts af. En ik had links voldoende plaats om uit te wijken. Dus gewoon gas blijven geven. Op het informatie scherm kwam plots te staan "breaking guard heeft moeten ingrijpen! " ofzoiets. Ik ga het ook niet meer proberen ofzo. Nu weet ik wel dat het werkt en dat het zeker bij onoplettendheid ongevallen kan voorkomen.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  12. #11
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zel...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Een auto draaide voor mij rechts af. En ik had links voldoende plaats om uit te wijken. Dus gewoon gas blijven geven. Op het informatie scherm kwam plots te staan "breaking guard heeft moeten ingrijpen! " ofzoiets. Ik ga het ook niet meer proberen ofzo. Nu weet ik wel dat het werkt en dat het zeker bij onoplettendheid ongevallen kan voorkomen.

    Hmmm, gok het er maar niet op. Anders krijg ik dadelijk "uw plaatwerker heeft er een nieuwe neus op gezet" :-)

  13. #12
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zel...



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Anders krijg ik dadelijk "uw plaatwerker heeft er een nieuwe neus op gezet"
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  14. #13
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zel...

    Even een update v.w.b. mijn Adaptive Cruise Control retrofit.

    Het is nu echt helemaal af! Ik heb zelfs de tellerunit vervangen voor eentje met ACC. Dus ik heb nu ook de ledjes rond de snelheidsmeter en de ledjes bovenin voor de "radarlock" en afstandswaarschuwing.


    Een teller op ebay aangeschaft, langs de dealer voor componentlock verwijdering, en via een iemand de originele km stand in de ebay teller laten zetten.

    Alles werkt perfect en lijkt alsof het nooit anders is geweest. Het is echt de allermooiste en meest verslavende optie die er is.

    Wat is anders? Met gewone CC kan je de snelheid per km instellen. Bij ACC kan dat met 5 of 10 (boven de 80 geloof ik). Een piepklein beetje vervelend omdat ik altijd graag 134 GPS ofzo rijd. En dat is net geen ingestelde 140. Ik los dat op door op set te drukken als ik de snelheid rijd die ik wil. Dan locked hij wel op bv 138km/u. Weet iemand trouwens vanaf welke snelheid de KLPD bekeurt bij 120 en 130 toegestane snelheid?

    NB Laatst liep ik (doe ik natuuuuuuurlijk nooit) een beetje te duwen i.v.m. een linksrijder, begint m'n ACC ineens zonder dat deze aanstond te waarschuwen d.m.v. rood knipperende ledjes dat ik te dicht op m'n voorganger reed.... Briljant, en ik geef toe, die tik op m'n vingers deed me wel direct mijn gedrag aanpassen.

    EDIT: Mijn vraag zelf even opgezocht. De KLPD bekeurt bij toegestaan 130 al bij 131, maar past 5 km correctie toe. Dus kan je safe 135km GPS rijden. 136 GPS is dus (1) te hard.
    Bij 120 ligt het raar maar waar soepeler. Daar bekeuren ze pas bij 128km. Dus safe is 127km GPS.



    :-)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door PeEtron; 13-08-13 om 08:43. Reden: Foto's

  15. #14
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

    @A5 Fan
    De ene GPS is de andere niet en zit ook wel eens een kilometertje er naast. Vind het dus een "listige" conclusie.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  16. #15
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    @A5 Fan
    De ene GPS is de andere niet en zit ook wel eens een kilometertje er naast. Vind het dus een "listige" conclusie.
    Als het goed is heeft GPS de juiste snelheid aan. Maar je mag er van mij best een kilometertje aftrekken hoor...:-)

  17. #16
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

    Even wat nieuwe foto's aan dit topic gehangen. We zijn zoekende naar onderdelen voor Side en Lane assist.... Dat stomme geretrofit ook. :-)

    Ennnnnn we gaan morgen aan de originele standkachel beginnen. Dus hopelijk voor de winter klaar...:-)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door PeEtron; 13-08-13 om 08:47.

  18. #17
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zel...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Even wat nieuwe foto's aan dit topic gehangen. We zijn zoekende naar onderdelen voor Side en Lane assist.... Dat stomme geretrofit ook. :-)

    Ennnnnn we gaan morgen aan de originele standkachel beginnen. Dus hopelijk voor de winter klaar...:-)
    Voor je lane assist kan je alvast een nieuwe voorruit bestellen.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  19. #18
    Der Bastler's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    692
    Kudos
    258
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

    Hmmmm, dit is de eBay teller 930 K ???

  20. #19
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zelf calibratie gedaan!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der Bastler Bekijk Berichten
    Hmmmm, dit is de eBay teller 930 K ???
    Ehh, die letter die jij ook had ja. Why?

  21. #20
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Adaptive Cruise Control / Afstandsregeling (ACC) helemaal af. En zel...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Voor je lane assist kan je alvast een nieuwe voorruit bestellen.
    Is nog het simpelste met al die opspattende steentjes deze dagen...

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •