Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 36

Onderwerp: Past ET32 op een Sportback?

  1. #1

    Standaard Past ET32 op een Sportback?

    Mijn verhaal kort:

    In maart krijg ik mijn nieuwe A5 sportback.

    Originele velgen worden mijn wintervelgen.

    Als zomer velgen wil ik de BBS CH-R 19 inch aankopen.
    http://www.bbs.com/en/company/news/2010_ch-r_rad.html

    Nu komt het moeilijke deel. Als ik bij de velgenboer een offerte laat maken krijg ik steevast het model CH-126
    met ETwaarde 32.

    Als je echter op de bbs.com site kijkt dan zegt men in de application guide dat het model ch-126 niet geschikt is voor de A5 sportback
    http://www.bbs.com/en/service/downlo...ion-guide.html

    De 2 velgenboeren zweren dat ze al meerdere 19 inch sets (ET32) geplaatst hebben op een sportback en dat ze passen.

    Nu het kan wel zijn dat ze passen maar zijn ze daarom wel goed? En dan denk ik eventueel aan problemen met de aandrijving op termijn of bvb trillingen aan het stuur.
    BBS gaat toch niet zomaar in zijn gids zeggen dat ze niet voor de sportback geschikt zijn?


    Dus heeft er iemand al de BBS CH-R met ET 32 geplaatst op zijn A5 sportback en geeft dit problemen.

    volgens bbs zou je de bbs ch-r met ET40 moeten plaatsen ? waar zit hem het verschil ?
    Laatst gewijzigd door carboy; 28-01-12 om 03:37.

  2. #2

    Standaard re: Past ET32 op een Sportback?

    ik heb zelf de bbs velgen niet, wel andere 19 inch orginele audi velgen. De et waarde van mijn velgen is 32. Dus et 32. Et 40 is veels te groot voor een audi a5. Ik heb het ook meegemaakt met mijn wintervelgen, dat de fabrikant zei dat deze niet mogelijk waren op mijn aito. Maar als de et-waarde klopt en steekwaard klopt, dan zie ik geen prbleem. Anders spreek je toch af, als je problemen krijgtn je ze kunt omruilen?
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  3. #3

    Standaard re: Past ET32 op een Sportback?

    ET 32 is de waarde die Audi zelf hanteert voor zijn 19" velgen op de A5. En zelfs die is nog behoorlijk hoog, gezien hoe diep die velgen de wielkast in vallen.

    Die BBS CH-R velgen bestaan zover ik weet in Audi steek en het juiste centreergat voor een A5 alleen in ET40. Ze kunnen wel op een A5, maar dan wordt er een set 8mm spacers bij geleverd zodat je alsnog op de originele Audi ET waarde van 32 komt.

    Zelf zou ik overigens die spacers vervangen door 20 mm voor en 25 mm achter, zodat je voor op ET20 en achter op ET15 uit komt. Dan is-ie helemaal af.
    Laatst gewijzigd door 3F3F; 28-01-12 om 14:52.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  4. #4
    MrEdge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    140
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard re: Past ET32 op een Sportback?

    ET32 is toch geen probleem? Alles tussen de 29 en 35 is geschikt voor zover ik weet.

  5. #5

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrEdge Bekijk Berichten
    ET32 is toch geen probleem? Alles tussen de 29 en 35 is geschikt voor zover ik weet.

    volgens BBS duitsland documentatie is ET32 NIET geschikt voor de sportback wel voor gewone A5

    http://www.bbs.com/en/service/downlo...ion-guide.html
    Laatst gewijzigd door carboy; 28-01-12 om 14:30.


  6. #6

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Ik zie geen verschil in deze 2 onderstellen? Heb er ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, kan ook best een fout zijn.
    07-10-12 -Audi A5 2.0 tfsi Proline,Manual, Grijs,19 inch Y-5 arm velgen, Geperforeerd leer met grijs stiksel ,stoelverwarming.

  7. #7

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Uit Ekta, de orginele Audi A5/8T waardes.

    17 inch
    17 inch A5.jpg225/50-17

    18 inch
    18 inch A5.jpgzomer 8,5 245/40-18 (winter 8 225/45-18 ET31)

    19 inch
    19 inch A5.jpg 255/35-19

    20 inch
    20 inch A5.jpg265/30-20

    OEM RS5/8T 275/30-20 ET26 9 breed




    Zou de orginele waardes aanhouden, de A5 en A4-B8 zijn erg gevoelig voor trillen.
    Zie A4-B8/A5 trill topic: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...-probleem.html
    Dan, in geval van garantie, geven ze dat (onterecht) in ieder geval niet als reden.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Zou wel erg zijn als in hun catalogus een fout staat , ik heb mail gedaan naar bbs duitsland voor uitleg waarom ET32 niet goed is ? Kan het met de remklauwen te maken hebben ?
    zij stelden et40 voor , wat ook 3F3F hierboven zei.
    Vraag is of spacer kwaad kunnen ? ook naar garantie van audi toe?
    Laatst gewijzigd door carboy; 28-01-12 om 22:33.

  10. #9

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Spacers worden vrij vaak toegepast en veel merken hebben TUV keuring dus ze zijn veilig genoeg. Qua garantie geldt dat op alles wat je buiten de fabrieksspecificatie modificeert in principe de deelgarantie vervalt. Hoe een dealer dat uitlegt verschilt van geval tot geval. Ik zou mer er maar niet te druk over maken.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  11. #10
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Ter info: in België zijn spacers niet toegestaan en wordt je wagen ervoor afgekeurd.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    39
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Hoe zit dat qua verzekering in Belgie ? Ik zou mijn velgen van mijn A4 op de A5 SB willen zetten met spacers... en de eerste 4 jaar moet je toch niet naar de controle met een nieuwe wagen

  13. #12

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    HOI,

    Volgens mij moet dat geen probleem zijn ze zeggen dat de ET29 is van de a5 en dat je er +-5 boven en onder mag zitten !!

    Ik heb 19 inch rotor velgen liggen met een ET35 en die gaan gewoon zonder problemen onder mijn a5 sportback (zegt mijn velgen leverancier)

    Dus mocht dit niet gaan moet ik weer terug!

    gr leon
    Laatst gewijzigd door A5 SPORTBACK; 29-01-12 om 15:39.

  14. #13

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andoman Bekijk Berichten
    Hoe zit dat qua verzekering in Belgie ? Ik zou mijn velgen van mijn A4 op de A5 SB willen zetten met spacers... en de eerste 4 jaar moet je toch niet naar de controle met een nieuwe wagen
    Dat gaat niet zomaar, de A4 heeft niet alleen een andere ET waarde, maar ook het centreergat is anders. Je zult hiervoor spacers op maat moeten laten maken met het centreergat voor een A5 en daarop een hub in de maat van de A4.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  15. #14
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Of je verzekering spacers OK vindt zal je aan hen moeten vragen. Ik denk dat we beide weten wat hun antwoord zal zijn als je het vraagt... blijft de mogelijkheid om het gewoon te doen: gebeurt er niets, geen probleem, heb je een ongeval moet je hopen dat ze het niet opmerken. Ik dacht trouwens dat het ook dan nog aan de verzekering was om een oorzakelijk verband tussen de spacers en het ongeval aan te tonen, maar ben daar niet helemaal zeker van (zoals bij en vermogensstijging door tuning bijvoorbeeld).

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Klopt. Als je dronken tegen een huis rijdt zullen ze niet rap beginnen zeveren over de spacers. Moest je daarentegen uit de bocht gaan en een wiel breekt af....
    Maar zolang ze niet kunnen bewijzen dat de spacer een negatief effect heeft zit je veilig, maar het is wel verboden bij wet.
    Laatst gewijzigd door Stanny; 30-01-12 om 17:48.
    Audi A5 Sportback (2011) - 2.0tdi multitronic

  17. #16
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    zijn spacers verboden? ook de tuv goedgekeurde? zelfs als de waarden binnen specs van de auto blijven?

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Ja, in België toch voor zover ik het weet. De kleine spacers kijken ze niet naar. Maar als ze het op de technische keuring zien wordt je afgekeurd.
    Audi A5 Sportback (2011) - 2.0tdi multitronic

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    213
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a3 sportback Bekijk Berichten
    HOI,

    Volgens mij moet dat geen probleem zijn ze zeggen dat de ET29 is van de a5 en dat je er +-5 boven en onder mag zitten !!

    Ik heb 19 inch rotor velgen liggen met een ET35 en die gaan gewoon zonder problemen onder mijn a5 sportback (zegt mijn velgen leverancier)

    Dus mocht dit niet gaan moet ik weer terug!

    gr leon
    Ter informatie: de 19" rotorvelgen op mijn facelift A5 Sportback hebben ET33.
    ET35 zal dus geen probleem zijn.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    39
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als in dit draadje:
    http://www.audiforum.nl/forum/au484-...4-naar-a5.html

    Velgen in kwestie:
    18' 8J 5x112 ET47
    8K0601025D

    Het gaat over dezelfde velgen. Mijn dealer verzekerde mij nochtans dat ze zouden passen op de A5 SB, maar dan heeft hij blijkbaar toch niet naar de ET waarde gekeken. Dus als ik het goed begrijp, gaat het, maar dan moet ik 15-20mm spacers erop laten zetten in Nederland, en dan op eigen risico er mee rondrijden ?

    Binnen enkele weken wordt m'n A5 SB geleverd, en ik wou door de dealer er ineens winterbanden op laten zetten op de bijgeleverde velg;
    6-Armen PARABOOL" 8 x 17
    Ik vermoed dat dit geen probleem is ?
    Laatst gewijzigd door andoman; 01-02-12 om 06:01.

  21. #20

    Standaard Re: Past ET32 op een Sportback?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andoman Bekijk Berichten
    Dus als ik het goed begrijp, gaat het, maar dan moet ik 15-20mm spacers erop laten zetten in Nederland, en dan op eigen risico er mee rondrijden ?
    Bij ET47 en 18" heb je 20mm spacers nodig om op de fabriekswaarde uit te komen (eigenlijk 18mm, maar die bestaan niet).

    Zelf zou ik gaan voor 30mm, dan los je meteen het wiel-te-ver-naar-binnen probleem dat alle A5's hebben op.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andoman Bekijk Berichten
    en ik wou door de dealer er ineens winterbanden op laten zetten op de bijgeleverde velg;
    6-Armen PARABOOL" 8 x 17 Ik vermoed dat dit geen probleem is ?
    Geen probleem, behalve dat 17" velgen onder een A5 er niet uit ziet
    Laatst gewijzigd door 3F3F; 01-02-12 om 09:21.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •