Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: 2.0TDI quattro handgeschakeld, hoog verbruik

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard 2.0TDI quattro handgeschakeld, hoog verbruik

    Hallo iedereen,

    Ik heb sinds kort een Audi A5 Cabrio 2.0TDI Quattro handgeschakeld gekocht (190PK). (zomerbanden 265 30 R20)
    Ik rij redelijk sportief en heb nu een verbruik van 8,5 liter/100km.
    Ik heb ook nog een VW Caddy 2.0TDI 4Motion handgeschakeld die getuned is naar 186PK en die verbruikt merkelijk minder nl. rond de 7 liter op 100km. (All season banden 205 55 R16)
    Qua gewicht zijn ze identiek rond de 1850 kg maar qua stroomlijn zit er toch een enorm verschil.
    Ik dacht dat je met een 2.0TDI toch tussen de 5 en 6/100km zou moeten kunnen halen.

    Nu is mijn vraag dus... is dat verbruik normaal? Ligt dat enkel aan het verschil in banden?

    Gr. Michel

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 2.0TDI quattro handgeschakeld, hoog verbruik

    Verbruik is normaal...

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Standaard re: 2.0TDI quattro handgeschakeld, hoog verbruik

    Wij weten natuurlijk niet hoe de motoren er technisch aan toe zijn. De fabrieksopgave is toch al tussen 5 en 6? Dan ga je dat natuurlijk niet in de praktijk halen bij sportief rijden.. Je a5 is permanente vierwielaandrijving en je caddy haldex denk ik? Tuning kan je auto ook zuiniger maken als je je voet kan beheersen. Bandenmaatverschil is ook wel groot.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: 2.0TDI quattro handgeschakeld, hoog verbruik

    Ik vroeg me gewoon af of die bandenmaat zo'n groot verschil kon geven. Vroeger nog een Octavia 1.9TDI gehad en met dezelfde rijstijl kreeg ik die nooit boven de 6 liter op 100km. Die weegt natuurlijk wel een pak minder en was ook geen 4wiel aandrijving. Deze winter eens zien voor smallere winterbanden op 18inch velgen ofzo dan zie ik direct het verschil. Bedankt voor je respons.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI quattro handgeschakeld, hoog verbruik

    Het is niet alleen de banden maar ook de velgen.

    Ik had een 2.5 tdi passat met OEM 17 inch highline velgen 235/45R17 daarna tijdelijk 245/35/19 op een VW motorsport velg.
    de 19 inch stonden een stukje verder naar buiten en waren veel meer "open" van structuur. De banden waren van hetzelfde merk en model
    resultaat van gemiddeld 1 op 13 naar 1 op 9,5.

    In deze situatie zijn de banden haast verwaarloosbaar breder en toch was het verbruik verschikkelijk toegenomen.
    Resume, niet alleen de band speelt een rol.

    OT: is een caddy zo zwaar?
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI quattro handgeschakeld, hoog verbruik

    Ben gisteren mijn A5 quattro handgeschakeld benzine gaan ophalen
    Mijn vorige wagen was een A4 2.0 TDI diesel,het verschil merk je wel kwa verbruik :O
    Laatst gewijzigd door Homienator; 10-04-19 om 15:43.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: 2.0TDI quattro handgeschakeld, hoog verbruik

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lesley Bekijk Berichten
    Het is niet alleen de banden maar ook de velgen.

    Ik had een 2.5 tdi passat met OEM 17 inch highline velgen 235/45R17 daarna tijdelijk 245/35/19 op een VW motorsport velg.
    de 19 inch stonden een stukje verder naar buiten en waren veel meer "open" van structuur. De banden waren van hetzelfde merk en model
    resultaat van gemiddeld 1 op 13 naar 1 op 9,5.

    In deze situatie zijn de banden haast verwaarloosbaar breder en toch was het verbruik verschikkelijk toegenomen.
    Resume, niet alleen de band speelt een rol.

    OT: is een caddy zo zwaar?
    Dat is interessante informatie bedankt. Mijn 20" velgen zijn heel open dus dat zou ook al veel kunnen verklaren. En ja een 2.0 TDI Caddy 4 motion is inderdaad zo zwaar. Hij heeft nog gewoon de metalen velgen met deksels dus daar zou dan ook een groot verschil kunnen liggen. Amai daar verschiet ik toch van dik 2 liter verschil tss 2 auto's die dan nog compleet verschillen van stroomlijn, want als ik even sportief met de Audi als met de Caddy rijd zit die aan 10L/100km.
    Laatst gewijzigd door bogey; 11-04-19 om 11:00.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: 2.0TDI quattro handgeschakeld, hoog verbruik

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Verbruik is normaal...

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    Dus een verbruik van 10 liter / 100km als ik wat sportief rijd is normaal? Want die 8.5 is enkel als ik me het grootste deel van de tijd rustig houd.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: 2.0TDI quattro handgeschakeld, hoog verbruik

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Homienator Bekijk Berichten
    Ben gisteren mijn A5 quattro handgeschakeld benzine gaan ophalen
    Mijn vorige wagen was een A4 2.0 TDI diesel,het verschil merk je wel kwa verbruik :O
    Lol, ja dat kan ik geloven. Moesten de taxen niet zo schandalig zijn in Belgie zou ik ook opteren voor een "dikkere" motor. Het verbruik zou me dan compleet niet kunnen schelen :-)

  11. #10
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 2.0TDI quattro handgeschakeld, hoog verbruik

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bogey Bekijk Berichten
    Dus een verbruik van 10 liter / 100km als ik wat sportief rijd is normaal? Want die 8.5 is enkel als ik me het grootste deel van de tijd rustig houd.
    De standaard 143pk non quattro met 245-40-18 deed 1:15/16

    Een quattro is al 100 kilo zwaarder etc

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •