Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Tikkend geluid bij slechte wegen / drempels

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    235
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Tikkend geluid bij slechte wegen / drempels

    Goedendag forumleden!

    Ik heb een vraag betreffende mijn Audi A5 Coupe uit 2010. (2.7 TDI zover dat nodig is om te weten)

    Sinds een tijdje hoor ik een vreemde rammel van de linkervoorkant van mijn auto. Ik ben hierdoor gaan opletten wanneer ik het het meest hoor.

    Tijdens lage snelheden hoor ik het voornamelijk. Op goede wegen een stuk minder als op bijvoorbeeld klinkers.
    Het tikken is ook niet regelmatig, vandaar dat ik de wiellagers redelijk uit sluit.

    Het tikken gaat weg op hogere snelheid (50 km/h), wellicht omdat je dan ook vaak op betere wegen rijdt of ik hoor het gewoon niet goed door windgeruis.
    Ik hoor het ook niet als de ramen dicht zijn, dus iets binnenboord is ook uitgesloten.
    En drempels zijn ook vaak een reden van het geluid.

    Ik dacht zelf aan de stabilisator stang rubbers. Maar wellicht dat iemand dit probleem ook heeft gehad en mij meer in de goede richting kan brengen.

    Omdat ik het leuk vind om te sleutelen wil ik het graag zelf gaan doen, maar mocht je er te veel gereedschap voor nodig hebben omdat je toch aan het onderstel gaat werken (Ook uitlijnen etc), ga ik het toch uitbesteden.

    Als iemand mij in de goede richting kan helpen, alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard Re: Tikkend geluid bij slechte wegen / drempels

    Kan ook een uitgeslagen versnellingsbaklager zijn bij de binnenste homokineet) komt vrij veel voor zeker bij hoge km-standen (een 2.7TDI van 2010 zal snel een 9 jaar a 25dkm per jaar 225dkm gereden hebben?

  3. #3
    ronc001's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Tikkend geluid bij slechte wegen / drempels

    WhatsApp Image 2019-06-03 at 17.21.45.jpg

    Hoi, mijn A5 had ook een tik aan de voorkant. Vooral op klinkers en op drempels goed te horen. Na veel onderzoek aan de voortrein bleek de bumper niet goed gemonteerd te zitten, zodat het plastic gescheurd was (zie foto). Het plastic schraapte langs de metalen delen. Ze hebben de bumper los gehaald en opnieuw gemonteerd: probleem verholpen. Inmiddels een paar duizend KM gereden zonder getik.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •