Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: MMI kabel nergens te vinden ivm tune2air

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard MMI kabel nergens te vinden ivm tune2air

    Beste forumleden,

    Sinds vandaag ben ik de eigenaar van een Audi a5 SB diesel van november 2014. Via het MMI systeem kan ik mijn telefoon prima koppelen met bluetooth maar zoals velen ook ervaren kan ik geen muziek streamen vanaf mijn telefoon...althans...die optie zie ik echt nergens.

    Ik kwam op het idee om een tune2air aan te schaffen om dit probleem te verhelpen...vandaag mijn dashboard kastje geïnspecteerd...nergens een AMI/MMI aansluiting te vinden?!

    In mijn middenconsole/armsteun heb ik wel een 12 volt aansluiting en een aux uitgang. Hebben jullie een idee hoe ik het probleem van streamen via bluetooth kan oplossen?
    Ben ik blind en kijk ik niet goed of is de aansluiting in het dashboard kastje verdwenen bij dit model?

    Ik hoop dat ik hier het antwoord ga vinden!

    Bedankt!

  2. #2

    Standaard Re: MMI kabel nergens te vinden ivm tune2air

    AMI zit er niet standaard op maar is vrij eenvoudig te retrofitten. Retrofitsetje onderdeelnummer is 8K0051960 OEM Audi zoek even op het onderdeelnummer en je vindt er genoeg over. Ik heb hem ook achteraf ingebouwd en ben er erg tevreden mee.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: MMI kabel nergens te vinden ivm tune2air

    Heel erg bedankt voor je antwoord! 300 euro om bluetooth muziek te streamen vind ik wel wat veel. Ik heb weer wat om over na te denken! Bedankt!

  4. #4
    da1roy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI kabel nergens te vinden ivm tune2air

    het kan ook via aux voor €3,-

    12v in de armsteun en de 3,5 mm op de aux.
    https://nl.aliexpress.com/item/32959...chweb201603_53

    ik zag ook deze https://nl.aliexpress.com/item/32845...chweb201603_53

    geen ervaring mee maar lijkt prima.
    Laatst gewijzigd door da1roy; 07-07-19 om 20:57.

  5. #5

    Standaard Re: MMI kabel nergens te vinden ivm tune2air

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jordykeus Bekijk Berichten
    Beste forumleden,

    Sinds vandaag ben ik de eigenaar van een Audi a5 SB diesel van november 2014. Via het MMI systeem kan ik mijn telefoon prima koppelen met bluetooth maar zoals velen ook ervaren kan ik geen muziek streamen vanaf mijn telefoon...althans...die optie zie ik echt nergens.

    Ik kwam op het idee om een tune2air aan te schaffen om dit probleem te verhelpen...vandaag mijn dashboard kastje geïnspecteerd...nergens een AMI/MMI aansluiting te vinden?!

    In mijn middenconsole/armsteun heb ik wel een 12 volt aansluiting en een aux uitgang. Hebben jullie een idee hoe ik het probleem van streamen via bluetooth kan oplossen?
    Ben ik blind en kijk ik niet goed of is de aansluiting in het dashboard kastje verdwenen bij dit model?

    Ik hoop dat ik hier het antwoord ga vinden!

    Bedankt!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    AMI zit er niet standaard op maar is vrij eenvoudig te retrofitten. Retrofitsetje onderdeelnummer is 8K0051960 OEM Audi zoek even op het onderdeelnummer en je vindt er genoeg over. Ik heb hem ook achteraf ingebouwd en ben er erg tevreden mee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jordykeus Bekijk Berichten
    Heel erg bedankt voor je antwoord! 300 euro om bluetooth muziek te streamen vind ik wel wat veel. Ik heb weer wat om over na te denken! Bedankt!
    300€ dan zou ik voortaan maar eens de AF zoekfunctie gebruiken

    109€, inclusief Iphone/Ipod of USB adapter zie AMI retrofit -> https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1654532

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #6
    da1roy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard MMI kabel nergens te vinden ivm tune2air

    Ik heb er €59 voor betaald bij ome Ali werkt prima.

    Nu in de aanbieding zie ik onder de €50

    € 48,49 30% Off | CHESHUNZAI USB AMI Music Interface Harness Audio Kabel 3G Kabelboom voor AUDI A4 A5 A6 2010 + Q5 q7 4F0 035 727

    Ff bij Ali zoeken op dat nummer.
    Laatst gewijzigd door da1roy; 28-10-19 om 19:31.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •