Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Spiegelglas los

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Spiegelglas los

    Een tijdje geleden is het glas van mijn rechter spiegel los komen te zitten. Hij zit alleen aan de bovenzijde nog vast waardoor de spiegel een soort van gaat klapperen op hogere snelheden.
    Vast klikken lukt niet, volgens mij heeft het lijm ofzo losgelaten van de ondergrond waarop het glas vast zit.

    Heeft iemand dit vaker mee gemaakt en hoe zou dit het beste op te lossen zijn of welk onderdeel kan ik hiervoor het beste vervangen? ik zag online al wat aftermarket spiegelglazen staan maar met het glas zelf is niks mis.

    Het gaat om een a5 coupe uit 2010.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelglas los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timo660 Bekijk Berichten
    Een tijdje geleden is het glas van mijn rechter spiegel los komen te zitten. Hij zit alleen aan de bovenzijde nog vast waardoor de spiegel een soort van gaat klapperen op hogere snelheden.
    Vast klikken lukt niet, volgens mij heeft het lijm ofzo losgelaten van de ondergrond waarop het glas vast zit.

    Heeft iemand dit vaker mee gemaakt en hoe zou dit het beste op te lossen zijn of welk onderdeel kan ik hiervoor het beste vervangen? ik zag online al wat aftermarket spiegelglazen staan maar met het glas zelf is niks mis.

    Het gaat om een a5 coupe uit 2010.
    Heb dit enkele maanden geleden ook voor gehad.
    Ga naar Brico of een andere doethetzelf winkel en koop wat Bison lijm,silicone of iets wat goed kleeft en plak je glas terug vast aan het plastiek gedeelte.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelglas los

    Ze zijn nu beide weer vastgelijmd, dat gaat prima inderdaad.
    Het verbaasde me hoe los ze zaten, en nog meer dat de andere kant ook los bleek te zitten.. Dat moet eigenlijk niet kunnen bij een auto met nog geen ton op de teller, zou dit komen doordat de spiegels altijd naar binnen/schuin naar boven geklapt zijn als hij stil staat

    Wel even opletten welke lijm je gebruikt want als je in dit geval geen spiegel lijm gebruikt zou het glas na een tijdje kunnen aantasten

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    32
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spiegelglas los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timo660 Bekijk Berichten
    Ze zijn nu beide weer vastgelijmd, dat gaat prima inderdaad.
    Het verbaasde me hoe los ze zaten, en nog meer dat de andere kant ook los bleek te zitten.. Dat moet eigenlijk niet kunnen bij een auto met nog geen ton op de teller, zou dit komen doordat de spiegels altijd naar binnen/schuin naar boven geklapt zijn als hij stil staat

    Wel even opletten welke lijm je gebruikt want als je in dit geval geen spiegel lijm gebruikt zou het glas na een tijdje kunnen aantasten
    Denk niet dat het ligt aan de inklapbare spiegels,mijn vorige wagen (A4 B8) had ook eens een los spiegelglas en daar waren de spiegels niet automatisch inklapbaar.
    Auto had toen 84.000km.
    Het feit dat het glas al "los" was en toch bleef hangen heeft waarschijnlijk temaken met het vacuumeffect.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •