Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1 spiegel klapt niet in (motortje werkt wel)

  1. #1

    Standaard 1 spiegel klapt niet in (motortje werkt wel)

    Ik heb sinds vandaag iets geks, de linker buitenspiegel klapt niet meer in bij het op slot zetten van de auto. Rechts werkt nog wel normaal.

    - Handmatig via de schakelaar in en uitklappen werkt wel, het motortje is dus nog goed.
    - Ik heb al in de MMI de optie voor automatisch inklappen bij vergrendelen aan en uit gezet, ook met tussendoor contact uit, maar dit heeft niet geholpen.
    - Ik heb ook beide spiegels, los van elkaar een keer handmatig in de andere positie gezet maar ook dat was niet op de oplossing.
    - Het blijft hardnekkig dat rechts wel inklapt en links niet. Als ik het contact dan aanzet, de schakelaar naar de inklappositie (achterste positie) draai, gebeurt er met beide spiegels niks, als ik hem dan weer naar voren draai, klapt de linkerspiegel eerst in, en dan klappen ze samen uit.

    Iemand een idee waar het door komt/hoe ik dit op kan lossen?

  2. #2
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 spiegel klapt niet in (motortje werkt wel)

    Heb ik ook gehad met mijn a5. Ik had ook geen foutmelding bij het uitlezen van de auto. Ik heb de spiegel vervangen en nu gaat het weer goed. Heb via vagcom ook een output test gedaan en dit gaf ook geen errors. Denk dat het probleem in de spiegel zit, maar wat dat weet ik ook niet.
    Laatst gewijzigd door RBo; 23-08-19 om 19:31.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  3. #3

    Standaard Re: 1 spiegel klapt niet in (motortje werkt wel)

    Er is een vervolg: ik ben er inmiddels achter dat de deurvergrendeling van het bestuurdersportier ook niet meer werkt, als de afstandsbediening gebruikt wordt. Boven de 15km gaat alleen nog maar de rechter deur op slot, en het vergrendelingsknopje in het portier bedient ook alleen de rechter deur.
    Als ik de bestuurdersdeur met de sleutel op slot doe gaat de passagiersdeur wel mee. Electronisch ontgrendelen werkt op beid deuren..

    Ik heb het deurpaneel eraf gehad om te controleren op losse stekkertjes ed, niks vreemds gevonden.
    Zou dit iets in de software zijn, of in de aanstuurmodule?
    En is die aanstuurmodule zelf te vervangen?
    Audi A5 Coupe - 3.0TDI - 2008

  4. #4

    Standaard Re: 1 spiegel klapt niet in (motortje werkt wel)

    Zoek ff op slot defect A4/A5 genoeg topics met de oplossing

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •