Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Geen piepjes bij afsluiten met DEFA alarm

  1. #1
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Geen piepjes bij afsluiten met DEFA alarm

    Sinds kort zijn er geen piepjes meer als de auto wordt geopend of gesloten (keyless) of als het alarmsysteem met het DEFA-zendertje wordt uitgeschakeld (betreft een achteraf door een Audidealer gemonteerd alarmsysteem). Ook bij het afgaan van het alarm geen sirene, maar wel knipperende lichten. Dus het alarm werkt nog wel. Auto kan ook niet worden gestart als het alarm niet is uitgeschakeld. Het enige verschil is dus alleen het wegvallen van de piepjes bij alle handelingen.

    Het zoeken naar de juiste zekering geeft geen resultaat. Waar een 'alarm'-zekering zou moeten zitten is geen zekering geplaatst. Blijkbaar geldt dat alleen voor een fabrieksmatig ingebouwd alarm. Ik heb ook niet kunnen vinden waar het alarm of de module die de piepjes moet geven is gemonteerd.

    Toen de auto 's-ochtends bij mijn werk werd geparkeerd (eigen terrein) deden de piepjes het nog wel, 's-middags niet meer. Met de auto is tussentijds niets gebeurd.

    Heeft iemand een suggestie?
    Laatst gewijzigd door meeuw; 02-09-19 om 10:55.

  2. #2
    RS5 Sportback's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    155
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Geen piepjes bij afsluiten met DEFA alarm

    Ik denk dat de sirene kapot is. Heb ruim 2 jaar geleden hetzelfde gehad.
    Nieuwe sirene voor € 150,- laten plaatsen door Fleetaccess.
    RS5 Sportback 3.0 TFSI V6 Quattro - JD Tuned: 500+pk & 612 Nm.
    Monsoon Grey / 20" 5-Dubbelspaak Titanium / RS6 Rempakket / Eibach Veren / Akrapovic uitlaat / BearLock / B&O+MB-Quart Subwoofer / Webasto Standkachel + App

  3. #3
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Geen piepjes bij afsluiten met DEFA alarm

    Dank voor de reactie. Ik heb Fleetaccess een mailtje gestuurd voor een afspraak (+ herkeuring voor het certificaat).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •