Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: 2.0TFSI slaat niet aan

  1. #1
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard 2.0TFSI slaat niet aan

    Van A5 sportback (smartkey) uit 2010 loopt de startmotor, maar de motor slaat niet aan. Geen foutmelding en de vorige dag normaal gefunctioneerd en uitgezet.
    De garage heeft na enig zoeken de storing nog niet gelokaliseerd.
    Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt, of enig idee?
    Laatst gewijzigd door Jan de Jong; 03-11-19 om 00:11.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Wat voor motor ligt erin?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Uitlezen met geschikte apparatuur..

  4. #4
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0TFSI slaat niet aan

    2.0 tfsi

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Topictitel aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Topictitel aangepast.
    Bedankt

  7. #7
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Ik bedenk mij nu, dat er ook een klasse 3 alarm op zit. Kan het zijn dat daardoor enkel de ontsteking en brandstofpomp worden geblokkeerd en de startmotor niet?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Ik heb in het verleden wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt bij mijn BMW. Van de een op andere dag. Dus startmotor draait gewoon maar verder niets. Dat had toen te maken met dat de veiligheidscode van de sleutel en auto niet meer overeenkwam . Middels een software flash, dat is iets anders dan de sleutel op de auto aanmelden, konden de sleutel en auto weer met elkaar communiceren.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 25-09-19 om 07:00.

  10. #9
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Vanocht contact gehad met garage en blijkt dat zeer waarschijnlijk de distributieketting is versprongen. Deze moet vervangen worden. Volgens Audi hoeft deze riem nooit te worden vervangen. Tevens lees ik verhalen over grote schade hierdoor. Valt mijn schade nog mee.

  11. #10

    Standaard Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Ik zou voor een second opinion gaan. Klinkt mij persoonlijk namelijk een iets te makkelijke conclusie.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 25-09-19 om 11:50.

  12. #11
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    Dank voor je tip. Is echter wat lastig, omdat de auto niet start en ik deze dus niet naar een andere garage kan rijden.

    Bij de weg, wat bedoel je eigenlijk met "een iets te makkelijke conclusie". Dat de distributieketting vervangen moet worden, noem ik geen makkelijke 'conclusie' á >€1000-
    Laatst gewijzigd door tom; 29-09-19 om 12:39.

  13. #12

    Standaard Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Ik bedoel daarmee dat ik betwijfel of dit het euvel is, volgens mij kan een auto wel starten met de distributie niet op tijd alleen zal de boel dan wel gelijk in de problemen komen.
    Jij gaf aan dat de auto helemaal niet start en dat kan ik persoonlijk niet rijmen met een distributie die van zijn tijd af staat.

    Maar hopelijk reageren er nog meer want dit is slechts mijn mening en hoeft niet de juiste conclusie te zijn.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 25-09-19 om 18:42.

  14. #13
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    De garage heeft geconstateerd, dat de ketting 2 tandjes (1 cm) is versprongen. De big question is nu: zijn de kleppen beschadigd. Via een camera is niets afwijkends te zien, maar dat biedt geen 100% garantie. Laat ik de nwe ketting monteren (á €1000-). blijkt nadien dat de kop er misschien af moet voor kleprevisie á €1000 plus
    Laatst gewijzigd door Jan de Jong; 26-09-19 om 20:48.

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Even compressie meten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Unhappy Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    De distributie is vervangen en nu wordt er geen compressie gemeten! Dus waarschijnlijk toch de kleppen en misschien ook de zuigers beschadigd

  17. #16
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Tot slot: de distributie en de kleppen moeten worden vervangen, plus een cilinderkop-revisie. Tot. kst €2650- (geen dealer prijs )
    Is het tevens 'verstandig' om het vliegwiel te controleren? (advies van vriend)

  18. #17

    Standaard Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Als je de motor er uit haalt kun je koppeling en vliegwiel controleren anders voegt het weinig toe behalve veel arbeid. Ja een vliegwiel kan slecht worden maar is niet de oorzaak van de distributie die van tijd gaat meer iets dat je ‘preventief’ kunt vervangen als de motor / bak toch gescheiden zijn. Distributieketting loopt helaas bij deze motoren vaker van tijd door oprekken van de ketting en of slechte spanners. Laat het vervangen door originele Audi spullen in het grijze circuit zijn veel slechte kwaliteit (namaak China troep) voor weinig in omloop dat kost je uiteindelijk een paar duizend km later alsnog de gehele motor. (Goedkoop is duurkoop)

  19. #18
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    @ Jinxed: Bedankt voor je advies. De garage monteert trouwens origineel Audi spul. (Niet dat dat altijd het 'beste' is, zie de distributieketting en bv de oliekeerringen)

  20. #19
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    Distributie en kleppen vervangen 300km gereden en klepsteel gebroken+zuiger beschadigd pfff Staat weer.in de garage

    Nu toch alles open ligt is het raadzaam op de drijfstanglagers te vervangen?
    Laatst gewijzigd door tom; 23-10-19 om 05:57.

  21. #20
    Jan de Jong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Smile Re: 2.0TFSI slaat niet aan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan de Jong Bekijk Berichten
    Distributie en kleppen vervangen 300km gereden en klepsteel gebroken+zuiger beschadigd pfff Staat weer.in de garage

    Nu toch alles open ligt is het raadzaam op de drijfstanglagers te vervangen?
    Vervolg: Het is maar de vraag, of de info van de garage klopt. Ik weet nu dat er nog andere zaken kunnen leiden tot het afbreken van een klepsteel, behalve een fabricage-fout.
    Heb inmiddels het blok gezien en ben behoorlijk geschrokken (zie foto) en vraag mij serieus af, of nu niet het hele blok vervangen dient te worden (verzekering). Al het weggeslagen metaal van de zuiger, zit nu in het blok.
    Heeft iemand hier ervaring mee, of kan kan iemand mij advies geven?
    Alvast dank
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •