Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 'Oliepeilsensor defect' en 'koelvloeistof controleren' melding bij koude motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard 'Oliepeilsensor defect' en 'koelvloeistof controleren' melding bij koude motor

    Nu de dagen weer kouder worden gaat bij een koude start de 'motor uitzetten en koelvloeistof controleren' melding aan in het display. Dit word vaak gevolgd door de 'oliepeilsensor defect' melding. Na een stukje rijden weer opnieuw starten zijn de meldingen weg.
    Oliepeil en koelvloeistof peil zijn prima.
    Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

    Audi A5 sportback 2013 1.8 tfsi
    Laatst gewijzigd door nopheij; 10-11-19 om 21:10.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Oliepeilsensor defect' en 'koelvloeistof controleren' melding bij koude motor

    Update: ik ben er achter dat wanneer ik blijf rijden met de melding, hij weggaat zodra de motor 90 graden is. De temperatuur dat de thermostaat opent lijkt me dan.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Oliepeilsensor defect' en 'koelvloeistof controleren' melding bij koude motor

    Na veel zoeken erachter gekomen dat het expansievat van de koelvloeistof gevoelig is mbt de sensor die er in zit. Na veel rondbellen naar diverse automaterialen zaken lijkt er een lange levertijd op te zitten.
    Op advies van een medewerker toch de dealer gebeld en blijkt dat een originele net zo duur is als een imitatie. En op voorraad
    Zelf het expansievat vervangen en melding is weg. Nu nog de oliepeilsensor vervangen en hopen dat de daarbij behorende melding ook weg is. Deze sensor is echter wel 140 euro.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •