Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Storing Adblue-systeem 2.0 TDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Storing Adblue-systeem 2.0 TDI

    Goedemiddag allemaal,

    Sinds twee weken begint mijn motormanagement lampje te branden van mijn Audi a5 2.0 tdi uit 2014. De dealer heeft hem uitgelezen en gaf aan dat er een storing in het addblue systeem zat. Bijgevuld en melding gereset. Volgende dag ging het motormanagement lampje weer branden maar nu met de melding "AddBlue fout nog 1000km rijden voor stop" of iets in die trant, meteen door naar de dealer. Dealer is 4 uur bezig geweest om "alle parameters te resetten". Melding zou weg moeten blijven en anders zou er wellicht een nieuwe addblue pomp in moeten. Kortom ze weten het eigenlijk niet. 1000km gereden zonder melding echter nu brand hij weer. Vandaag de Audi naar een "random" garage gebracht en niet naar de dealer. Net gebeld met de mededeling dat alle leidingen prima zijn en er nergens een lekkage zit. Wat hun wel kunnen doen is het addblue systeem uitschakelen. Iemand hier ervaring mee? Buiten het feit dat dit uiteraard niet is toegestaan.
    Laatst gewijzigd door jordykeus; 18-12-19 om 13:51.

  2. #2
    ferre10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing Adblue-systeem 2.0 TDI

    ik heb deze zomer hetzelfde voorgehad. storing ad bleu systeem ,2 dagen na het vullen.(op w.e. in lux). ben toen naar een Audi garage geweest in Echternach en daar heeft men de een update gedaan van de sofware en het probleem was opgelost.volgens de garage daar is dit een gekend probleem. heeft een uurtje geduurd om de nieuwe software er op te zetten.
    greetz
    ferre

  3. #3

    Standaard Storing Adblue-systeem 2.0 TDI

    Hallo Jordi
    Heb momenteel exact hetzelfde probleem.. auto is nu bij de dealer (die n nieuwe pomp en n nieuwe regelunit aanbeveelt).. jouw post komt bijna geheel overeen met mijn probleem.. 2 vragen:
    Hoe is jouw probleem uiteindelijk opgelost? En wie is die 'random' garage? Dan kan ik met hun contact opnemen.. melding is dat ik nu nog maar 40km kan rijden voordat de motor niet meer gestart kan worden...
    (Wat op zich ook een belachelijk gevolg is voor een Audi bezitter)
    Zijn er nog andere mogelijkheden?
    Laatst gewijzigd door MrJanT; 09-07-20 om 00:08.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    42
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storing Adblue-systeem 2.0 TDI

    Zelfde probleem hier met een A4 2.0TDI. Wat zijn de beste oplossingen en ervaringen van medelotgenoten?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •