Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Piepende remmen S5

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Piepende remmen S5

    Hoi allemaal,

    Ik heb al flink wat maanden een probleem met piepende remmen.
    Bij de dealer tijdens een beurt aangegeven dat de remmen piepen, zeker als ik langzaam tot stilstand wil komen. Als reactie kreeg ik in eerste instantie dat de remmen verbrand waren. Nu wil ik best wel eens een keertje gas geven en heb de remmen dan ook wel eens nodig, maar het is niet zo dat ik op een circuit rijd met mijn S5. Ik denk dan dat de remmen van een S5 best iets moeten kunnen hebben.

    Maar goed, ik heb nieuwe schijven en blokken laten monteren, maar na 2 maanden begonnen ze weer te piepen. Ik denk dat er dus iets anders aan de hand is.
    Ik heb gezocht op dit forum, maar er lijken niet veel mensen dit probleem te hebben. Of zijn er wellicht toch tips? Ik weet dat er oplossingen zijn door invetten oid, maar dat zoek ik niet echt als antwoord.
    Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?

  2. #2

    Standaard Re: Piepende remmen S5

    Je hebt rondom nieuwe originele schijven en originele blokken laten plaatsen bij de dealer?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Piepende remmen S5

    Yep!
    De eerste keer kreeg ik te horen dat de remmen 'verbrand' waren. Dat was te zien volgens hen omdat de remschijven 'blauwig' van kleur waren. Dat vond ik zelf wel meevallen, maar ik ben geen kenner. Ik vond het wel raar. Ik geloof niet dat ik zo vaak zo hard rem dat die remmen het zo te verduren hebben. Daarnaast kreeg ik te horen dat remblokken niet meer zo zijn als vroeger.

    Nu zijn bij de dealer inderdaad nieuwe blokken en schijven gemonteerd en daar is het weer bij. Ik ben er nog niet mee terug geweest, omdat ik eigenlijk eerst eens op onderzoek wil gaan waarom dit piepen nu weer terug zou kunnen zijn. Ik wil niet met mijn mond vol tanden staan bij de dealer.

  4. #4
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Piepende remmen S5

    Als het droog in elkaar is gezet heb je ook kans op piepen toch ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Piepende remmen S5

    Bedoel je dat er tijdens de vervanging misschien iets niet goed gegaan is bij de dealer?


  6. #6
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Piepende remmen S5

    Ja dat kan altijd, niet om meteen een stagair of monteur af te vallen. Maar vaak krijgen de beginnende monteurs dit soort klussen. Hoeft niet perse een dingetje te zijn , maarja ik zou er wel echt last van hebben. Dus lijkt me dat de dealer dit netjes moet oplossen, zeker als deze eerste instantie meld dat het aan de set remmen licht die eronder zaten.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Piepende remmen S5

    Piepende remmen komt redelijk vaak voor bij high performance OEM remblokken. Ik rijd zelf een S4'12 en heb ook 'last' van piepende remmen bij langzaam afremmen om tot stilstand te komen. Een maatje heeft een RS3'18 en heeft ook piepende remmen gekregen. Probeer voor de verandering voor de stoplicht stevig af te remmen en je zal merken dat ze niet piepen. Comfortabel is het helaas niet maar volgens Audi de juiste manier om af te remmen. Op youtube zwerft een filmpje van Porsche, die aangeeft dat piepende remmen onderdeel is van een high performance auto. Daarbij zal je merken dat het piepen tijdens de zomer minder is dan 's winters. Je kan overwegen om je remblokken schoon te maken en te laten behandelen met kopervet, echter blijkt dit vaak een tijdelijk oplossing en komt het piepen vaak weer terug. Mijn advies is: A. Ermee leren leven als karakteristiek van een high performance wagen. B. Jezelf verdiepen in after-market rondom remblokken. EBC Yellowstuff remblokken piepen onder de RS3 in ieder geval niet.
    Laatst gewijzigd door TorcRS; 02-02-20 om 18:56.

  8. Ad
  9. #8
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Piepende remmen S5

    Mijn RS5 heeft ook piepende remmen en daarvan zijn rondom originele Audi schijven en blokken geplaatst. En ik weet zeker dat ze niet verbrand zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •