Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 3.2 uit 2008 versus E10 brandstof, injector stuk

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    51
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard 3.2 uit 2008 versus E10 brandstof, injector stuk

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier en verre van een autotechneut. Ik wilde het volgende tegen jullie aanhouden:

    Mijn A5 Sportback uit 2008 (233k km), 3.2 benzine - automaat, begon eergisteren plotseling te sputteren op de snelweg.
    EPC lampje brandde continue oranje en het motor management lampje knipperde oranje. De auto had minder power bv van 80 naar 100 of van 100 naar 120 km/u dus meteen maar naar de garage gereden. Audi Muntstad in De Meern.

    In eerste instantie was de analyse een defecte brandstof sensor. Maar nadat die vervangen was, liep de motor nog steeds niet goed.

    Nu na 1,5 dag is de analyse dat de injector van cilinder 5 open blijft staan, auto verzuipt in de brandstof. Dus deze vervangen en alle andere ook uitbouwen en reinigen. kosten 1000 euro.

    Ik heb echt nooit wat met de auto gehad (aangeschaft op 66k km) en nu dit. Dealer geeft aan dat dit wel eens met de nieuwe E10 brandstof te maken kan hebben.
    Echter, ik heb dit bij introductie gecheckt en nu nogmaals de officiële Audi berichtgeving maar Audi NL geeft aan dat dit model moeiteloos hierop zou kunnen rijden.

    Ik heb dus moeite met dit verhaal en als het wel waar is, moeite met de in mijn ogen verkeerde voorlichting.

    Overigens heb ik nog een identiek verhaal op internet gevonden van iemand die ook bij een officiële Audi dealer deze diagnose had gehad maar een 2nd opinion bij de ANWB bleek uit te wijzen dat het slechts om de bobine ging.

    Ik heb dus moeite met dit hele verhaal wat me nu sowieso nu al 1600 euro in totaal gaat kosten. Ik ben benieuwd wat kenners zoals jullie hiervan vinden.

    Alvast bedankt,

    gr
    Folkert

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2 uit 2008 versus E10 brandstof, injector stuk

    Ik begrijp je frustratie maar het blijft techniek, vandaag kan het werken morgen kan het kapot zijn. Nooit iets met de auto gehad hebben betekend niet dat er ook nooit iets kapot gaat. Wel is het zo dat E10 de rubbers wat makkelijker aan tast en lekkages kan veroorzaken. Echter in een injector zitten zover ik weet geen rubbers en is de afdichting gebaseerd op labyrint principe en nauwe passingen.

    Resumé, is E10 de oorzaak? Niet perse, zeker met deze km stand kan het reguliere slijtage zijn.

    Vertrouw je de brandstof niet, dan tank je 98 (E5). Wordt het verbruik ook nog is beter van.
    Laatst gewijzigd door lesley; 03-02-20 om 07:21.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  3. #3

    Standaard Re: 3.2 uit 2008 versus E10 brandstof, injector stuk

    Ik denk dat niemand hier op afstand je zo zonder foutcodes kan zeggen wat er aan de hand is. Wat iedereen je wel kan zeggen is dat een bezoek aan de dealer altijd de allerduurste optie is.

  4. #4

    Standaard Re: 3.2 uit 2008 versus E10 brandstof, injector stuk

    Als je een handige harry bent vervang je hem zelf. Kost je dan alleen een nieuwe injector plus wat afdichtrubbers als je het helemaal goed wilt doen.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2 uit 2008 versus E10 brandstof, injector stuk

    Bobine is uit te lezen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •